Du märker att du är HP-skadad när...
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! HUR GÅR DET TILL????????? Man delar av gympasalen i två delar med bänkar eller något och sätter madrasser (små och smala) i varje hörn. Sedan tar man en stor madrass ungefär i mitten (lite längre bak) av varje halva och ställer tre koner på dom. Två spelare från varje lag ståller sig på de små madrasserna på motståndarnas sida. Varje lag väljer också ut en person som är deras Harry Potter,man får inte veta vem det andra lagets Harry Potter är. Sen tar man några bollar och kör. Om man blir träffad så sätter man sig ner på marken väntar tills sitt lags Harry Potter kommer fram och ritar en blixt på ens rygg med fingret, då är man fri. Det kan vara smart om flera personer går fram samtidigt så att det andra laget inte får veta vem som är Harry Potter, det finns nämligen två sätt att vinna på. Antingen träffar man de andras Harry Potter, eller så skjuter man ner alla de andra lagets koner. Därför är det bra att hålla Harry Potter hemlig. De två personerna på det andra lagets sida, på madrasserna, kastarna, deras jobb är att ta bollarna som lagkamraterna kastar till en och försöka kasta ner konerna (alla får kasta ner dom, men det är lättare för kastarna eftersom dom är närmare.) Kastarna får bara skjuta koner, blir man träffad av dom så gills det inte. Man ska alltså försöka få reda på vem i motståndarlaget som är Harry Potter och kasta ut den eller kasta ner alla de andra lagets koner för att vinna. Så! Hoppas du förstog, för det blev en lite rörig förklaring xD Fråga gärna om du inte fattar! Jag MÅSTE föreslå den leken på nästa gympalektion!!! Tack för förklaringen 19 apr, 2015 17:47 |
|
Elinaey
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! HUR GÅR DET TILL????????? Man delar av gympasalen i två delar med bänkar eller något och sätter madrasser (små och smala) i varje hörn. Sedan tar man en stor madrass ungefär i mitten (lite längre bak) av varje halva och ställer tre koner på dom. Två spelare från varje lag ståller sig på de små madrasserna på motståndarnas sida. Varje lag väljer också ut en person som är deras Harry Potter,man får inte veta vem det andra lagets Harry Potter är. Sen tar man några bollar och kör. Om man blir träffad så sätter man sig ner på marken väntar tills sitt lags Harry Potter kommer fram och ritar en blixt på ens rygg med fingret, då är man fri. Det kan vara smart om flera personer går fram samtidigt så att det andra laget inte får veta vem som är Harry Potter, det finns nämligen två sätt att vinna på. Antingen träffar man de andras Harry Potter, eller så skjuter man ner alla de andra lagets koner. Därför är det bra att hålla Harry Potter hemlig. De två personerna på det andra lagets sida, på madrasserna, kastarna, deras jobb är att ta bollarna som lagkamraterna kastar till en och försöka kasta ner konerna (alla får kasta ner dom, men det är lättare för kastarna eftersom dom är närmare.) Kastarna får bara skjuta koner, blir man träffad av dom så gills det inte. Man ska alltså försöka få reda på vem i motståndarlaget som är Harry Potter och kasta ut den eller kasta ner alla de andra lagets koner för att vinna. Så! Hoppas du förstog, för det blev en lite rörig förklaring xD Fråga gärna om du inte fattar! Jag MÅSTE föreslå den leken på nästa gympalektion!!! Tack för förklaringen Som en fanfiction Verision av vad vi brukar kalla kryssar kung, 19 apr, 2015 19:36 |
|
Ella01
Elev |
Skrivet av Elinaey: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! HUR GÅR DET TILL????????? Man delar av gympasalen i två delar med bänkar eller något och sätter madrasser (små och smala) i varje hörn. Sedan tar man en stor madrass ungefär i mitten (lite längre bak) av varje halva och ställer tre koner på dom. Två spelare från varje lag ståller sig på de små madrasserna på motståndarnas sida. Varje lag väljer också ut en person som är deras Harry Potter,man får inte veta vem det andra lagets Harry Potter är. Sen tar man några bollar och kör. Om man blir träffad så sätter man sig ner på marken väntar tills sitt lags Harry Potter kommer fram och ritar en blixt på ens rygg med fingret, då är man fri. Det kan vara smart om flera personer går fram samtidigt så att det andra laget inte får veta vem som är Harry Potter, det finns nämligen två sätt att vinna på. Antingen träffar man de andras Harry Potter, eller så skjuter man ner alla de andra lagets koner. Därför är det bra att hålla Harry Potter hemlig. De två personerna på det andra lagets sida, på madrasserna, kastarna, deras jobb är att ta bollarna som lagkamraterna kastar till en och försöka kasta ner konerna (alla får kasta ner dom, men det är lättare för kastarna eftersom dom är närmare.) Kastarna får bara skjuta koner, blir man träffad av dom så gills det inte. Man ska alltså försöka få reda på vem i motståndarlaget som är Harry Potter och kasta ut den eller kasta ner alla de andra lagets koner för att vinna. Så! Hoppas du förstog, för det blev en lite rörig förklaring xD Fråga gärna om du inte fattar! Jag MÅSTE föreslå den leken på nästa gympalektion!!! Tack för förklaringen Som en fanfiction Verision av vad vi brukar kalla kryssar kung, Vi brukade också köra den. Bästa idrotten ever ♥ ✩✩✩ 19 apr, 2015 19:53 |
|
Borttagen
|
när man kollar på några gamla bilder och man tycker att man ser
Spoiler: på en bild. men det var bara en kille på en Halloweenfest.Tryck här för att visa! sen när man också kollar igenom alla emojis och man tycker att man ser hp karaktärer på människoemojisarna 19 apr, 2015 19:54 |
|
Elinaey
Elev |
För typ två år sedan trodde min kompis att hon såg Voldemort på McDonalds
19 apr, 2015 20:18 |
|
Borttagen
|
typ för en stund sedan började alla lampor i huset att flimra och då tänkte jag att antingen är det Peeves eller Ron som mixtrar med strömmen. jag blev förs rädd men sen blev jag lite irriterad för att jag inte kunde kontakta någon i trollkarlsvärlden.
19 apr, 2015 22:08 |
|
True Potterhead
Elev |
21 apr, 2015 19:28 |
|
Borttagen
|
Det finns en matematiskt symbol som ser ut som en blixt!
Jag använde den på matten idag! började vissla Hedwig's theme när jag gjorde det... 21 apr, 2015 19:50 |
|
Borttagen
|
det här hände för ett braaaaa tag sedan men när jag såg på programmet REA och de skulle visa trollerilådor. och näe de skulle visa upp några trick så spelade de HP-melodin.
sen i samma avsnitt så sa någon att han skulle köpa en HP-bok Fangitlade åt båda sakerna. 21 apr, 2015 21:01 |
|
luna lovegood 21
Elev |
OMG I KP SÅ FINNS DET ETT TEST MED "Vilket skolggårdsdjur är du" OCH VARGARNA ÄR TYP FANGIRLS IIIIII
Nej men deras Latinska namn är Potterheadis Belieberies fanatics och de har trollstavar och Gryffindor halsdukar och någon har en Hogwartsuniform och de äter Bertie Botts Bönor 22 apr, 2015 17:58 |
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen