Du märker att du är HP-skadad när...
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Choixpeau
Elev |
När man älskar gult trots att det är så fult .. Det fyller en med glädje, kärlek och stolthet att tillhöra det bästa elevhemmet!
(som den puffare jag är måste jag ju säga: Jag har inget emot varken Slytherin, Gryffindor eller Ravenclaw, men enligt mig är Hufflepuff det bästa och jag respekterar andra för att ha en egen favorit) #Hufflepuffareiettnötskal #villhahashtagspåmugglis aaaaaa 18 apr, 2015 19:13 |
|
Elinaey
Elev |
När man reagerar på namnet pettigrew på tvn, och kollar upp och den snabba titten på "sägaren" ser det iallafall ut som dumbledore
19 apr, 2015 07:15 |
|
Ester Potter 04
Elev |
När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen.
19 apr, 2015 08:12 |
|
illusionofcool
Elev |
Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 19 apr, 2015 08:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! 19 apr, 2015 09:13 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! HUR GÅR DET TILL????????? 19 apr, 2015 14:42 |
|
Ester Potter 04
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! Jag vet! Den är jättekul!
19 apr, 2015 17:29 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ester Potter 04: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! Jag vet! Den är jättekul! HUR GÅR DEN TILL??? 19 apr, 2015 17:33 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! HUR GÅR DET TILL????????? Man delar av gympasalen i två delar med bänkar eller något och sätter madrasser (små och smala) i varje hörn. Sedan tar man en stor madrass ungefär i mitten (lite längre bak) av varje halva och ställer tre koner på dom. Två spelare från varje lag ståller sig på de små madrasserna på motståndarnas sida. Varje lag väljer också ut en person som är deras Harry Potter,man får inte veta vem det andra lagets Harry Potter är. Sen tar man några bollar och kör. Om man blir träffad så sätter man sig ner på marken väntar tills sitt lags Harry Potter kommer fram och ritar en blixt på ens rygg med fingret, då är man fri. Det kan vara smart om flera personer går fram samtidigt så att det andra laget inte får veta vem som är Harry Potter, det finns nämligen två sätt att vinna på. Antingen träffar man de andras Harry Potter, eller så skjuter man ner alla de andra lagets koner. Därför är det bra att hålla Harry Potter hemlig. De två personerna på det andra lagets sida, på madrasserna, kastarna, deras jobb är att ta bollarna som lagkamraterna kastar till en och försöka kasta ner konerna (alla får kasta ner dom, men det är lättare för kastarna eftersom dom är närmare.) Kastarna får bara skjuta koner, blir man träffad av dom så gills det inte. Man ska alltså försöka få reda på vem i motståndarlaget som är Harry Potter och kasta ut den eller kasta ner alla de andra lagets koner för att vinna. Så! Hoppas du förstog, för det blev en lite rörig förklaring xD Fråga gärna om du inte fattar! 19 apr, 2015 17:39 |
|
Ester Potter 04
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ester Potter 04: Skrivet av Borttagen: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Ester Potter 04: När man på gympan ska köra en tävling som min gympalärare kallar för Harry Potter. Och därför blir helt överlycklig! Jag hoppas att vi får köra den snart igen. OMR! Vad gjorde ni? *dör av avund!* Vi brukar också köra HP på gympan. Världens bästa lek, den är ärligt talat SKITKUL!! Jag vet! Den är jättekul! HUR GÅR DEN TILL??? Det är rätt svårt att förklara. Man är i alla fall i två lag och varje lag utser två Snape och en Harry Potter. På varje lags sida av planen (man delar in gympasalen i två delar) står det en plint. På varje plint står det fem koner. Man har även bollar (antalet spelar inte så stor roll) med hjälp av dom ska man försöka skuta ner det andra lagets koner. Om man blir träffad vilket man ofta blir om man försöker skydda konerna (huvet gäls inte) så blir man "förstelnad" och då ska man sätta sig ner på golvet. Harry Potter kan genom att komma och stryka en över ryggen för att få en att "vakna upp" då får man ställa sig upp och vara med igen. Man ska försöka hålla Harry Potters identitet hemlig eftersom att om Harry Potter har blivit "förstelnad" finns det ingen som kan göra sina lagkamrater fria. Dom som är Snape står på andra lagets sida i varsin rockring. Dom får inte gå utanför rockringarna. Man kan alltså passa Snape och Snape så kan dom skuta ner konerna (dom har mycket närmare till dom) Spelet slutar när man har skjutit ner alla det andra lagets koner eller förstelnat alla deras spelare. Och juste man får inte gå med bollen. Hoppas att du fattar
19 apr, 2015 17:47 |
Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen