Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dagens "antingen-eller" :P

Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P

1 2 3 ... 776 777 778 ... 805 806 807
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Orm

10 maj, 2014 17:54

Fourma
Elev

Avatar


Dagens antingen-eller, 10 maj: orm eller skorpion ?

- Vilket av dessa djur gillar du mest/ogillar minst och varför?


Orm. Vet nt men jag tror min kompis smittat av sig på mig :'D Ormar är väl... Coolare än skorpioner? :' Arwen

10 maj, 2014 17:59

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Jag vet inte vad som är värst, coolast, mest vidrigt eller värt att lägga sin röst på.

Ormar är charmiga om dessa är tama husdjur och sköter sig. Men jag är t.ex. livrädd för att gå på toaletten nattetid utan att tända lampan. Gjorde sådant förr - tills jag såg youtubevideos på ormar som tagit sig in och gömt sig i toaletten. Sedan har ju den där Bond-filmen med vidriga ormar på en toalett också påverkat. Inte för att man behöver oroa sig värst i Sverige, men ibland kommer ju de där stora vidriga, giftiga ormarna från ingenstans (läs: från ormägare/ och/eller frakt från utriket) och ställer till det på sjuka platser i vårt samhälle.

Och jag är dessutom livrädd för att gå i en regnskog och bli attackerad och en grön orm som man inte sett just för att den gömt sig så väl i växtriket. UUUUSCH ja, jag har haft tusentals mardrömmar om ormar och avskyr det. ...har jag sagt att jag är slytherinare? alltså. Låt oss säga att jag hade varit mer tacksam om JK hade satt delfinen eller ålen som elevhemsdjuret. Sådetså.


Men skorpionen. Den är ju apgiftig, och skitvidrig. MEN ASCOOL! Ser ju ut som en pansarutvecklad pokemon fast in real life. Vem vill hålla i en skorpion liksom? Håller ju hellre en orm som krälar sig runt och stryper mig... nej, men... gaaaah..

Men med tanke på att jag gillade The Scorpion King (filmen) precis när den kommit ut, och såg den asmycket så får ändå skorpionen min röst.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

10 maj, 2014 18:04

Zendaya
Elev

Avatar


Orm

Förklaringen är att jag aldrig har gillat skorpioner.

10 maj, 2014 18:11

Torazu
Elev

Avatar


Orm

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F463b937ae9dccedb1e807c69406a59cb%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D4932529People will believe anything if you whisper it

10 maj, 2014 21:43

Borttagen

Avatar


Skorpion! De är coolare och så är jag född i det stjärntecknet!

10 maj, 2014 23:40

Ladusvalan
Elev

Avatar


Jag tycker ormar är mindre obehagliga, även om de båda kan vara väldigt farliga. Båda kan vara rätt häftiga djur, men ormar tilltalar mig på nåt sätt mer, eftersom de är betydligt mindre insektslika. Plus att det finns helt ofarliga, jättegulliga ormar, som snokar! :-) ♥

Resultat i frågan "ormar eller skorpioner?": 10-7 till ormar!

Obs! Ny fråga i första inlägget!

11 maj, 2014 13:50

Borttagen

Avatar


Österrikes bidrag, lätt. Tyckte inte alls om Nederländernas, och Conchita var så duktig!

11 maj, 2014 13:53

Borttagen

Avatar


Nederländernas, för att den var bättre xD

11 maj, 2014 13:59

Borttagen

Avatar


Österrikes för det var awesome på alla sätt ♥

11 maj, 2014 14:10

1 2 3 ... 776 777 778 ... 805 806 807

Forum > Off Topic > Dagens "antingen-eller" :P

Du får inte svara på den här tråden.