Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du märker att du är HP-skadad när...

Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...

1 2 3 ... 775 776 777 ... 1050 1051 1052
Användare Inlägg
Theabeanr1
Elev

Avatar


när en i din klass börjar kalla dig för "Harry Potter-Prinsessan"

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F576b76e58dca55e98700c21afcb305a9%2Fe6db68ad5f0430c9-18%2Fs540x810%2F520b1231e9213ca0ad14e27b0df96fa178c8d608.gifv

8 apr, 2015 20:07

Aveline
Elev

Avatar


När man börjar diskutera med en kompis om hur mugglar-aktika våra klasskompisar är och börjar att spela in oss i roller som elever som egentligen borde gå på Hogwarts så här års... vi har kommit upp med en mycket bra förklaring till varför vi inte gör det och i stället går i en mugglarskola

"Secretly we're all a little more absurd than we make ourselves out to be." “Honesty is the first chapter in the book of wisdom.” "I sometimes have a tendency to walk on the dark side."

8 apr, 2015 21:50

Evreka
Elev

Avatar


Skrivet av Lolly!!:
När det blir strömavbrott så tänker jag att det är peeves som har lekt med strömmen! Haha

Ja, han är ju ett rent EL-ÄNDE så det passar ju bra...


Skrivet av Theabeanr1:
när en i din klass börjar kalla dig för "Harry Potter-Prinsessan"

När du läser detta och tänker att det måste vara sagt av en en Mugglare, vi som är insatta i trollkarlsvärlden vet ju efter sjätte boken att den inte har några prinsar eller prinsessor!

Roa er med HP Puzzles på: Try & Trix (Engelska)

8 apr, 2015 21:50

Borttagen

Avatar

+2


... när man läser en KP- tidning som gavs ut innan Harry Potter (1996) och plötsligt så tycker man synd om alla barn där och det känns som om den är skriven på stenåldern ... (ärligt! xD)

Det kan förrrsten nog vara förklaringen till att jag inte hittade några HP-signaturer i den ... *känner mig smart*

8 apr, 2015 22:00

LilyPotterOwl
Elev

Avatar

+1


När man skriver hela Familjen Blacks släktträd perfekt flera gånger innan man är nöjd. Sen hittar man ett liitet fel och måste göra om den från början. För man står inte ut med att ha ett ofullständigt träd.


Sen gör man en gyllene kvick och en fjäderpenns för att man också vill gå på Hogwarts...

och sen ingredienser till trolldrycker.

.min mamma frågade hur gammal jag var igentligen nät jag skrev klart: " Billywig wings" på en glasburk.

Jag svarade: Vadå då?! 14??

Happiness can be found even in the darkest of times if one only remember to turn on the light.

10 apr, 2015 10:06

Mysty
Elev

Avatar

+3


När ett helt enkelt brev med tryckt hogwartscrest är den bästa presenten på din 28. fördelsedags bord. Min kompis har gjort det för mig, darför att jag alltid drömmer om att gå till Hogwarts! För mugglare är det bara papper med färg - det har faktiskt kostat ingenting - men du själv kan inte sluta att titta på DITT brev och le. Du har fått många andra presenter - dyra presenter - nyttiga presenter - men det är detta som verkligen berör dig. Du är väldigt lycklig och du bedyrar din tacksamhet om och om igen, bara därför att du har fått ett Hogwartsbrev med DITT namn. Du känner dig så ...så att din kompis verkligen förstå dig. (Och på nåt sätt är det också en av dessa ögonblickar där du inser att du kanske känner lite mer än bara vänskap för honom, men det är en annan historia ...)

Mysty (Utbytesstudent från tyskland, Berlin)

10 apr, 2015 11:03

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Vad betyder det om man är en "fucking snitch"? Min storebror kallade mig för det igår, och jag kan bara tänka på kvicken XD

10 apr, 2015 11:08

Luna Chang
Elev

Avatar


Skrivet av luna lovegood 21:
Vad betyder det om man är en "fucking snitch"? Min storebror kallade mig för det igår, och jag kan bara tänka på kvicken XD

Att man är en jävla tjallare, alltså att du mest troligt berättat för någon om något han har gjort ^^

Hej

10 apr, 2015 11:10

luna lovegood 21
Elev

Avatar


Skrivet av Luna Chang:
Skrivet av luna lovegood 21:
Vad betyder det om man är en "fucking snitch"? Min storebror kallade mig för det igår, och jag kan bara tänka på kvicken XD

Att man är en jävla tjallare, alltså att du mest troligt berättat för någon om något han har gjort ^^

Eeyup... Hehe...

10 apr, 2015 11:14

Borttagen

Avatar

+3


när man pratar om källkritik och läraren säger tidningar som bara är skvaller om kändisar. hon tog upp några lossastiidningar (som hon kallar det) och då sa hon "sett och hört". då blev jag lite sur och sa "Den heter Hört och sett och den finns på riktigt. den är ingen skvallertidning för den talar om sanningen för folk."


sen en annan gång på lektionen så gjorde vi ett korsoord. då fanns ordet "dynga" som man skulle komma på en synonym till. när våran lärare frågade om någon visste vad dynga var. jag svarade "Dyngan är en gubbe som röker och sälger stöldgods."


när man blir så in i h******es avundsjuk på treorna när de ska göra en HP teater. man fangirlar som en galning.

10 apr, 2015 20:35

1 2 3 ... 775 776 777 ... 1050 1051 1052

Forum > Harry Potter > Du märker att du är HP-skadad när...

Du får inte svara på den här tråden.