One Direction
Forum > Off Topic > One Direction
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av Quidditch: Asså. Larry är egentligen ingenting ont menat at all. Varför Louis blir sur är för att dom skriver till Eleanor att hon ska "Gå och dö för att Larry is real." öh jag tror inte bara att det är för att hans flickvän får dödshot utan även till stor del att han är sjukt irriterad och trött på det. Och "Larry är inget illa menat"???? Is this a joke?? Vem kan inte se att Louis tar illa upp vid ämnet? Det är exakt samma sak som att jag skulle säga "Inget illa menat men du uppför dig så gay och typ hela skolan tror att du är tillsammans med din bästis." jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte skutta runt av glädje direkt Jag lyssnade på när han var på Grimmers breakfastshow förra veckan (?) där de tog upp ämnet morötter och varför Lou fått så mycket uppmärksamhet kring det. Louis förklarade något i stil med: "There was a time when I was trying to be funny and it was just stupid..", med en lite generad och låg röst. Jag tror helt ärligt att han bara vill lägga Larryskämten och alla rykten bakom sig och bara få vara bästavän med Harry - gay eller inte, något som endast han själv vet. Fattar verkligen inte varför folk aldrig kan fatta att det är Louis läggning vi snackar om, något som uppenbarligen är ett känsligt ämne med tanke på vad han skrivit på twitter etc. Och liksom, vad får seriösa larryshippers tro att de har rätt att säga till louis/harry att de är tillsammans - något som kan uppfattas som jävligt förnedrande (inte för att gay äktenskap är förnedrande utan just för att 1. Harry har haft x-antal flickvänner och tar med sig minst en tjej hem varje helg ((ja, möjligtvis kan han vara bi - vem vet, men varför kan han inte lika gärna vara hetero för det?)) och 2. Louis har en flickvän.) Låt Harry och Louis få ha egna rättigheter kring dem själva. Se det som en kille i skolan - att alla skulle sprida rykten om att han och hans bästis är gay tillsammans, fast de i själva verket som sagt bara delar en tight vänskap? Jag anser det vara mobbing pga grym respektlöshet och tja, förnedring. Larrys läggning är privat förrän någon av dem har gått ut och sagt något annat (vilket båda redan har gjort men människor kan ju fortfarande inte ge sig, suck).
19 okt, 2012 23:08
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-19 kl. 23:13
|
|
Borttagen
|
BABY YOU LIGHT UP MY WORLD LIKE NOBODY ELSEEE
19 okt, 2012 23:09 |
|
Pixie
Elev |
19 okt, 2012 23:12 |
|
Neeyum
Elev |
Remembrall: du kan inte rösta på fler inlägg idag
en mental tumme får du iallafall haha. finns väl inte så mycket mer att säga än att jag håller med till 100%. 19 okt, 2012 23:23 |
|
Katla
Elev |
Skrivet av Remembrall: Det är exakt samma sak som att jag skulle säga "Inget illa menat men du uppför dig så gay och typ hela skolan tror att du är tillsammans med din bästis." jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte skutta runt av glädje direkt omg det skulle jag göra (nej för i helsike jag kan inte vara seriös när jag måste förlåt men srsly det skulle jag no kidding) ok srs bsnss nu. jag tycker att alla Larry-shippers kan prata och fangirla så mycket de vill, med varandra. Liksom inte break the fourth wall. Men liksom alla har ju rätt att shippa vad de vill, och det är ju inte rätt att säga att folk som shippar något man själv inte shippar är "dumma i huvudet". Jag har själv fått rätt mycket skit av att jag shippar och inte shippar things, och seriöst? Hata på någon för något sådant? Jag respekterar alla pairings, och trycker inte upp min opinion i arslet på folk om de bara fangirlar över något jag hatar med hela mitt hjärta. Ni är ju alla fans, jobbigt att bråka, right? Det enda jag har att säga är egentligen love between the fans ♥ ♏︎ 19 okt, 2012 23:27 |
|
Remembrall
Elev |
Skrivet av Katla: Skrivet av Remembrall: Det är exakt samma sak som att jag skulle säga "Inget illa menat men du uppför dig så gay och typ hela skolan tror att du är tillsammans med din bästis." jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte skutta runt av glädje direkt omg det skulle jag göra (nej för i helsike jag kan inte vara seriös när jag måste förlåt men srsly det skulle jag no kidding) ok srs bsnss nu. jag tycker att alla Larry-shippers kan prata och fangirla så mycket de vill, med varandra. Liksom inte break the fourth wall. Men liksom alla har ju rätt att shippa vad de vill, och det är ju inte rätt att säga att folk som shippar något man själv inte shippar är "dumma i huvudet". Jag har själv fått rätt mycket skit av att jag shippar och inte shippar things, och seriöst? Hata på någon för något sådant? Jag respekterar alla pairings, och trycker inte upp min opinion i arslet på folk om de bara fangirlar över något jag hatar med hela mitt hjärta. Ni är ju alla fans, jobbigt att bråka, right? Det enda jag har att säga är egentligen love between the fans ♥ Fast egentligen, nae alla vet att killarna ibland creepar runt på tumblr/twitter/whatever och jag tycker egentligen inte det är ok heller att snacka om hardcore larry när man inte tror att dem ser, eftersom att de uppenbarligen gör det med tanke på allt drama; skulle kunna jämföras att snacka bakom någons rygg eftersom att det obvs inte är uppskattat Och jag hatar inte på någon för vad hen shippar/inte shippar utan pga hens respektlöshet mot hens pairings. Jag tycker det kan vara lite kul att shippa karaktärer, möjligtvis irl folk på skoj och rimlig nivå men larry has been taken way too far
19 okt, 2012 23:46 |
|
superman
Elev |
Skrivet av IamAK: Det handlar fortfarande om åsikter och spekulationer, och lever man ett liv i rampljuset snackar människor om en. Det går hela tiden rykten om One Direction - att Zayn skulle vara otrogen mot sin flickvän och ta droger och att Harry skulle ha legat med hundratals tjejer bara under det senaste året och ha hamnat i slagsmål är bara några - men ingen av dem adresserar dessa rykten. Helt personlig åsikt, men jag tycker det skulle vara värre att vara beryktad att knarka, slåss, utnyttja tjejer och vara respektlös mot min flickvän än att folk trodde att jag var tillsammans med min bästa vän av samma kön. Sexualiteten är inte relevant att diskutera då inte vi har någon aning om hur det är med det.superman - men det handlar inte om åsikter när man innerligt tror att två personer är i ett förhållande när dom för det första inte är homosexuella, och när en av dom för det andra har flickvän. jag tycker inte att det stora problemet är att eleanor får skit för det, även om det är en del. jag vet inte om du har sett allt som skrivs på tumblr men det finns en massa texter där larry shippers överanalyserar allt till en grad att det faktiskt är mindre eller mer sjukt. dessutom, vilken rätt har dessa människor att säga allt det där... liksom tänk om några skulle insistera på att du är kär i din bästis medan du har en pojkvän/flickvän som du är kär i. louis har t.o.m på twitter uttryckt att han har fått nog av det. Jag har sett det folk skriver på tumblr, analyserna och hela paketet. Anser inte att det är sjukt, nej, bara dedikation. Kanske riktad mot fel håll, men det är en annan diskussion. Om folk trodde att jag var tillsammans med min bästa vän skulle de få tro det. Huvudsaken bör inte vara vad alla andra tror, utan vad jag och de involverade vet. Det gäller att ha tillit i sitt förhållande och försöka vara glad för att man har en så fin vänskap att andra tolkar det som kärlek. Det är självklart bara jag, men problemet borde fortfarande när de runt en far illa och inte att folk tror att man är homosexuell. Så därför tycker jag fortfarande att grundproblemet är hatet som skickas till Eleanor. Louis väljer att gå in på tumblr och läsa de här analyserna, men Eleanor får hatet rakt till sig, vilket inte är rättvist på något plan. Oj vad långt det här blev nu ![]() Min main point är att det är elakhet som är det stora problemet här i livet 19 okt, 2012 23:54 |
|
Quidditch
Elev |
Skrivet av Remembrall: Skrivet av Quidditch: Asså. Larry är egentligen ingenting ont menat at all. Varför Louis blir sur är för att dom skriver till Eleanor att hon ska "Gå och dö för att Larry is real." öh jag tror inte bara att det är för att hans flickvän får dödshot utan även till stor del att han är sjukt irriterad och trött på det. Och "Larry är inget illa menat"???? Is this a joke?? Vem kan inte se att Louis tar illa upp vid ämnet? Det är exakt samma sak som att jag skulle säga "Inget illa menat men du uppför dig så gay och typ hela skolan tror att du är tillsammans med din bästis." jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte skutta runt av glädje direkt Jag lyssnade på när han var på Grimmers breakfastshow förra veckan (?) där de tog upp ämnet morötter och varför Lou fått så mycket uppmärksamhet kring det. Louis förklarade något i stil med: "There was a time when I was trying to be funny and it was just stupid..", med en lite generad och låg röst. Jag tror helt ärligt att han bara vill lägga Larryskämten och alla rykten bakom sig och bara få vara bästavän med Harry - gay eller inte, något som endast han själv vet. Fattar verkligen inte varför folk aldrig kan fatta att det är Louis läggning vi snackar om, något som uppenbarligen är ett känsligt ämne med tanke på vad han skrivit på twitter etc. Och liksom, vad får seriösa larryshippers tro att de har rätt att säga till louis/harry att de är tillsammans - något som kan uppfattas som jävligt förnedrande (inte för att gay äktenskap är förnedrande utan just för att 1. Harry har haft x-antal flickvänner och tar med sig minst en tjej hem varje helg ((ja, möjligtvis kan han vara bi - vem vet, men varför kan han inte lika gärna vara hetero för det?)) och 2. Louis har en flickvän.) Låt Harry och Louis få ha egna rättigheter kring dem själva. Se det som en kille i skolan - att alla skulle sprida rykten om att han och hans bästis är gay tillsammans, fast de i själva verket som sagt bara delar en tight vänskap? Jag anser det vara mobbing pga grym respektlöshet och tja, förnedring. Larrys läggning är privat förrän någon av dem har gått ut och sagt något annat (vilket båda redan har gjort men människor kan ju fortfarande inte ge sig, suck). Oh. Menade inte alls att man ska sitta och skriva till Louis/Harry att dom är gay. Utan menade mer som Puffsurrare sa. Jag sa inte att jag tycker om hardcore Larry. I didn't. OCH, det är ju inte så att dom inte hetsat vidare på det? Allvarligt. Jag säger inte alls att dom är gay, men om du kollar på intervjuer sitter dom och tar på varandra på knäna osv. Då är det ju bara för att hetsa. Just saying. Dom flesta tjejerna tyckte om Larry innan allt hardcore ship kom. På skoj liksom. MEN. Jag kan hålla med dig om att nu har det gått lite för långt, för att nu kan man även se att dom inte alls rör vid varandra i intervjuer, som dom faktiskt gjorde innan. Även fast Larry nu är ett ganska känsligt ämne för Lou. Så verkar Harry inte ha några större problem med det. Faktiskt. Men men, tycker fortfarande att Larry shippers ska få ändå tro på de om dom vill. Men dom ska aldrig få trycka upp det i ansiktet på någon av dom. That's my opinion. ![]()
20 okt, 2012 09:44 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Jag håller med i mycket av det du säger, men om de går in på tumblr tycker jag faktiskt att de får skylla sig själva. Tumblr är ju en plats för fans, till skilland på twitter där killarna tydligt ser allt. Om Louis går in varje dag och stalkar Larry taggen (nu säger jag inte att han gör det, med [i]om]/i]) och blir upprörd över vad han ser, så tycker jag att han ska låta bli att vara på tumblr.
20 okt, 2012 12:31 |
|
IamAK
Elev |
superman - men jag har aldrig tidigare hört/sett något sånt här. oftast om ett par är ett par, då är det bara så... hur ofta säger andra "nej, allt är egentligen fake. den killen hatar att göra det här men han måste på grund av si och så... han är egentligen kär och ihop med sin killkompis", jag tycker bara att hela grejen är sjukt bisarr. andra rykten om att nån knarkar osv har man hört förut och det tycker jag på nåt sätt är mer "normalt". jag menar inte att om nu harry och louis skulle vara ihop så är deras sexualitet fel eller något sånt alls, men hela grejen om att personer försöker fösa ihop dom två, och tror att hans flickvän bara är där för att dölja förhållandet... det är enligt mig på en helt annan nivå. jag fattar vad du menar med allt, men jag tycker helt enkelt att är väldigt irriterande och knäppt... och det gör personerna som är inblandade också.
förstår för övrigt inte varför så många verkar "emot" mig... jag menade som sagt inget elakt. i vissa tillfällen tycker jag att man borde kunna säga sin åsikt utan att det ska ses som hat, och när det gäller det här tycker jag att det är mer eller mindre sanning än åsikt. OCH JAG SÄGER INTE ATT MAN ÄR DUM I HUVUDET OM MAN SHIPPAR DOM, MAN FÅR SHIPPA SÅ MYCKET MAN VILL... men om man fattar att det är på skoj och man gör det för att man tycker att dom passar bra ihop t.ex. det är en helt annan sak att vara extrem och insistera på saker och ting som t.o.m louis säger inte är sant. man säger helt enkelt inte till en person vad den är och vad den tycker... man går liksom över en gräns då, och det är det jag blir sjukt irriterad på. 20 okt, 2012 14:01 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen