Mitt Mugglis games
Forum > Fanfiction > Mitt Mugglis games
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Goizan
Elev |
14 sep, 2012 16:33 |
|
cikki
Elev |
^^ Kanske det...
14 sep, 2012 16:37 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
14 sep, 2012 21:55 |
|
cikki
Elev |
^^ Tack.
Elvis♥ öppnar ögonen. Och får en chock. Ovanför henne så ser hon massor av blad och grenar. Sedan minns hon. Spelen har börjat. Hon ser sig omkring. Ljuset silar mellan träden och gör vackra ränder på marken. Hon kastar ner sin mysiga filt och klättrar ner. Hon känner hur det kurrar i magen. Hon tittar på busken som står några meter ifrån henne. Hon går lite närmare. Tittar på bären som växer på busken. Dom ser ut som lingon. Hon tvekar lite, sedan så tar hon ett bär och stoppar det i munnen. Det smakar gott, och hon tar flera. Hon känner plötsligt hur det blir svårt att andas. Hon går ner på knä, och lägger sig på marken. Hon kippar efter luft, men det är hopplöst. Bären, som kallas blodbär, var dödligt giftiga. Elvis♥ blir stilla, och ögonen stirrar tomt. Vanessa Treens vaknar av ett kanonskott. Hon sätter sig halvt upp och gnuggar sig trött i ögonen. Hon kliver ur den varma sovsäcken och tassar tyst ut ur tältet, för att inte väcka Pixi. Där ute så skiner solen, och Vanessa Treens går och hämtar lite bröd ur en av lådorna. Hon letar upp en burk Nutella och en sked. Sedan tar hon en burk smör och går och sätter sig på en av filtarna dom lagt ut, kring elden. Där skär hon upp en bit bröd och smörar den. Sedan så brer hon ett tjockt lager Nutella på mackan, och sätter skeden i Nutellaburken. Hon äter först mackan, och sedan så äter hon Nutella direkt ur burken. Chokladen smakar ljuvligt. ginnyw123 slår upp ögonen. Hon hoppar upp, och ser sig omkring. Hon ser en liten skog bakom sig, och går sakta in bland träden. Dom höga tallarna skuggar marken. Hon känner hur hungrig hon är. Om hon har tur så finns det mat på ön. Hon går längre in i skogen. Hon hör en härmskrika härma en gråsparv, och som vanligt så gör härmskrikan det bättre än originalet. Hon ser lite blåbärsris och kastar sig ner på marken. Precis innan hon stoppar bäret i munnen så tittar hon närmare på bäret. Det är verkligen blåbär. Inom 20 minuter så finns det inte ett blåbär kvar på ön, och ginnyw123 slickar sig nöjt runt munnen. Hon tar av sig kläderna, och hoppar naken i vattnet. Det är väldigt skönt, och hon simmar lite längre ut. Hon dyker, och kisar med ögonen för att se. Då ser hon något. Ett gråsvart, stort. En haj. Nej, ingen haj. En Mutthaj. ginnyw123 simmar så fort hon kan bort till stranden, men hajen är snabbare. I ett nafs har hajen svalt henne, och tuggar henne med dom sylvassa tänderna. Ett kanonskott ljuder över arenan. Dramione99 vaknar av kanonskottet. Hon ruskar om MajPej♥. -Vakna, någon har dött! MajPej♥ öppnar yrvaket ögonen. -Okej. MajPej♥ reser sig, och dom båda vännerna börjar klä på sig. När dom kommer ut så ser dom att alla andra karriäristerna sitter och äter. - Två är redan döda. Vi ska ge oss iväg och leta upp någon att döda, säger en kille som Dramione99 kommer ihåg som Nisse. - Packa det ni vill ha med er, och kom tillbaka om 10 minuter. Dramione99 ler. - visst, men jag ska äta frukost först. Visst fanns det Oboy? -Ja, svarar Nisse kort och fortsätter äta sin risgrynsgröt. -men den är slut. Om ni hade kommit för 10 minuter sedan så skulle du ha fått. Dramione99 sätter sig utan ett ord och börjar äta gröt, hon med. MajPej♥ sätter sig bredvid henne, och häller upp jordgubbsyoghurt i en skål. Dom börjar äta. Goizan och Fera Verto samlar mat. Fera Verto plockar äpplen i träden, och Goizan plockar svampar på marken. -Stanna! Väser plötsligt Fera Verto, och stannar upp. Hon har blicken på någonting framför Goizan som Goizan inte kan se. Goizan stannar, och ser den vackra hjorten som Fera Verto menade. Han tittar på dom med sina svarta, vackra ögon. Goizan tvekar lite, sedan så lyfter hon pilbågen försiktigt och släpper iväg pilen. Den träffar hjorten i huvudet, och den faller till marken. Det utstöter ett läte som liknar en hästs gnäggande. Sedan så försvinner livet från djuret, och det blir orörligt. Goizan går sakta fram till den döda hjorten, och tittar på Fera Verto. Hon ser skärrad ut. Goizan går ner på knä, och drar ut pilen ur djurets huvud. Dom har en tyst minut för djuret. Sedan skär Goizan av hjorten huvudet. -Patronus- vänder ryggen till den sorgliga scenen som spelats upp framför henne. Hon har sett allt. Hon beslutar sig för att ha en tyst minut för sin syster. Hon blockar en bukett med blommor, sedan så sätter hon sig på en sten. Där sitter hon ett tag, och när hon reser sig så lämnar hon buketten med blommor på stenen. Hon går utan att vända sig om därifrån. Hon går och går, men kan inte lämna känslan av att det var hennes fel att wifa2002 dog. Om hon bara hade skyddat henne mer. Hon känner hur hungern river i magen, och hon är trött. Skulle det inte bara vara lättare om karriäristerna hittade henne? Narcissa Lestrange är hungrig. Hon håller på att svälta ihjäl, och det hjälper inte direkt att hon har gått så långt. Hon kommer fram till en flod. Det är väldigt strömt, och det vilda vattnet ser djupt ut. Narcissa Lestrange sticker ner en av sina händer i vattnet. Det är svalt och blött. Hon lägger sig på mage och fångar upp lite vatten i sina kupade händer. Hon dricker vattnet, och det är skönt i hennes kruttorra hals. Men hon är fortfarande hungrig. Hon reser sig och börjar gå bredvid forsen. Hon kommer fram till en liten bro, och går över. Där hittar hon... Ett äppelträd! Hon plockar några äpplen som lugnar hennes mage, men hon är fortfarande hungrig. Hon somnar, på den mjuka mossan. Luna.Lovegood betraktar flickan som är ett år yngre än hon själv. Hon ligger där i mossan och sover, som den söta flicka hon är. Luna.Lovegood skulle kunna bilda en pakt med henne. Hon ser så oskyldig ut när hon ligger och sover. Luna.Lovegood skulle aldrig kunna döda henne. Så varför inte? Hon går fram till ett äppelträd och klättrar upp. Där kan hon se bra, fast ingen kan se henne. Hon somnar där, med äpplen i magen och kvistar i håret. mr.potter tittar på solnedgången. Den är så vacker, med dagens sista solstrålar. Han och dom andra karriäristerna har klättrat upp för berg hela dagen, och just nu är dom på en stor topp. Man ser mycket av arenan härifrån, men dom många träden skymmer marken. Dom ser inga fler deltagare. Nu sitter alla andra och käkar köttfärssås och spagetti, men mr.potter är inte hungrig. Han tittar på den vackra solnedgången istället. Då börjar mugglislåten spelas och dom dödas ansikten visas. Döda: Spoiler: Tryck här för att visa! _______________________________________ Hoppas ni gillar det! 14 sep, 2012 22:07 |
|
ginnyw123
Elev |
14 sep, 2012 22:17 |
|
cikki
Elev |
Tack!
14 sep, 2012 22:20 |
|
SabinaPotter
Elev |
Jättebra, fortsätter läsa trots jag redan är död
Så snurra min jord igen, radion spelar vår sång 14 sep, 2012 22:42 |
|
cikki
Elev |
^^Tack
15 sep, 2012 08:05 |
|
Borttagen
|
jätte bra elin och jag lever kvar
15 sep, 2012 08:16 |
|
cikki
Elev |
Tack
15 sep, 2012 08:19 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen