(PM)Albus Potter
Forum > Fanfiction > (PM)Albus Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hermione_Granger
Elev |
Grymt bra
Trying to forgive you, but i don't know if you have done something wrong. Exepct do the thing you do best. Make other people want to give you a high 5. In the face. With a chair. Made of steel. 11 aug, 2011 19:40 |
|
Vendela
Elev |
mkt nya läsare??
Böcker. Böcker. Böcker! 11 aug, 2011 19:43 |
|
nilla10
Elev |
antagligen.
hej hej! :) 11 aug, 2011 20:00 |
|
Vendela
Elev |
schyst!
Böcker. Böcker. Böcker! 11 aug, 2011 20:30 |
|
nilla10
Elev |
okidoki
hej hej! :) 11 aug, 2011 20:31 |
|
Vendela
Elev |
mm
Böcker. Böcker. Böcker! 11 aug, 2011 20:42 |
|
nilla10
Elev |
längtar till nästa kapitel.
hej hej! :) 11 aug, 2011 20:44 |
|
mican00
Elev |
11 aug, 2011 20:53 |
|
nilla10
Elev |
okidoki
hej hej! :) 11 aug, 2011 21:00 |
|
Borttagen
|
Haha, okidoki, då får ni ett kort!
26 - Osynlighetsmanteln Dagen efter kände Albus sig lite gladare, men inte mycket. Han kunde fortfarande se bilden av James som plågades och den där mannen som skrattade hånfullt. Bilden blev värre och värre ju mer han tänkte på den. Tänk om det här händer snart? Kanske i natt? Albus suckade. Nej, det ska inte hända, försökte han intala sig själv för sjuttioelfte gången. Han skakade av sig tanken medan de gick ner mot fängelsehålorna för att ha den sista lektionen för dagen, trolldryckskonst. "God eftermiddag" hälsade professor Snigelhorn med sin vanliga röst. "Öh, idag ska vi repetera lite på hicklösningsdrycken." Albus suckade igen, precis som resten av klassen. Hicklösningsdrycken var den allra tråkigaste drycken de hade jobbat med hittills. Medan de blandade i ingredienserna i drycken pratade Albus, Ellie och Sco om lite allt möjligt. Självklart dök Lypusen upp i samtalet också, men efter ett tag gick ämnet över till osynlighetsmanteln. "Tycker inte ni att vi borde testa den? Osynlighetsmanteln alltså", sa Ellie. "Hur menar du?" frågade Sco. "Jag vet inte, men har ni inte tänkt på vad vi kan göra med den där manteln...?" sa Ellie. Albus funderade på vad Ellie syftade på, och efter ett tag slog det honom. "Men Ellie, tror du verkligen att det är en så bra idé?" sa Albus medan han hackade upp ett par konstiga rötter i delar. "Jag vet inte", mumlade Ellie. Sco såg ut som ett stort frågetecken. "Vad är det ni snackar om!?" utbrast han när Albus och Ellie fortsatte att prata om saken. "Fattar du inte? Vi kan gå ut efter sex nu, och vi kan ta oss till Lypusen utan att nån märker oss!" sa Ellie i en hög viskning. "Men det är kanske inte en bra ide ... jag menar, i sånna fall gör vi ju det av ren nyfikenhet. Vi kanske inte borde lägga oss i", sa Sco. "Jag antar att du har rätt", mumlade Ellie. Albus suckade. Sco kanske har rätt, tänkte han. Vi kanske inte borde lägga oss i. Men efter att ha funderat ett tag på saken öppnade Albus munnen. "Men, tror ni inte att det kan vara skönt att bara gå in och försäkra sig om att Lypusen är säkert skyddad?" frågade han. Ellie bet sig i läppen, men hon och Sco verkade gilla förslaget. "Okej", sa Ellie. "Vi går in dit snabbt ikväll. Efter middagen." 11 aug, 2011 21:16 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen