Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

LotR (Privat)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)

1 2 3 ... 71 72 73 ... 85 86 87
Användare Inlägg
Vildvittra
Elev

Avatar


Keya skrattade, "Du får lära dig, att enbart följa andra är inte bra. Tänk själv och bestäm, ta egna beslut." sa hon och såg på byn som de närmade sig en stor by. "Som nu du ska få välja värdshus till oss beställa rum och stallplats, allt." log hon, hon skulle vara tyst och bara lyda.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

3 nov, 2013 15:31

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


"Va?", kved han. "Du är en plågoande, säger jag." Men efter ett tag lyckades han välja ut en av de många värdshusen, fixa stallplats och rum utan att snubbla med orden. Han blängde fortfarande retsamt på henne när han klev över tröskeln in till värdshuset.

Hola, Mishamigos!

3 nov, 2013 15:35

Vildvittra
Elev

Avatar


Keya skrattade roat åt det hela men höll det inom sig han var tvungen att lära sig.
"Se du är en mycket duktig pojk." flinade hon och de kom in i värdshuset och en flicka med djup urringning och tindrande ögon mot Banner visade dem till ett bord.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

3 nov, 2013 16:06

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Han hälsade flickan vänligt och såg till att tacka henne innan han sjönk ner på stolen. En stol! Hur länge sedan hade det varit när han sist satt på en?

Hola, Mishamigos!

3 nov, 2013 16:17

Vildvittra
Elev

Avatar


Keyas ögon blixtrade lätt till, hon gillade inte flickans sätt att se på Banner. Snart kom hon åter med en tjock varm ångande köttgryta, bröd samt öl till dem.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

3 nov, 2013 16:22

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Han lassade på grytan i sin skål med ett leende på läpparna. Grytan var en härlig omväxling från vad de annars brukade äta. Han bad flickan att tacka värden från honom innan han vände sig mot Keya.
"Jag tror fortfarande att jag drömmer, Keya"

Hola, Mishamigos!

3 nov, 2013 17:03

Vildvittra
Elev

Avatar


"Varför?" sa Keya men log lite trots människorna var det skönt att vara inne, bli varm och få god mat. Hon var dock stel hon hade inte riktigt vant sig vid alla människor ännu.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

3 nov, 2013 17:10

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Han lyfte upp skålen. "Därför" Hans leende bleknade efter ett tag. Han tittade på henne. "Hur är det, egentligen?"

Hola, Mishamigos!

3 nov, 2013 17:23

Vildvittra
Elev

Avatar


Keya log snett och nickade.
"Nej det är inget........." sa hon tvekande och såg sig om, "Människor." sa hon, hon var rädd för personer över huvudtaget. Särskilt manliga individer, Banner hade blivit ett undantag.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

3 nov, 2013 17:27

flyttnyckeln.
Elev

Avatar


Han sänkte skeden. "Jag lovar dig att de inte kommer skada dig, Keya."

Hola, Mishamigos!

3 nov, 2013 17:36

1 2 3 ... 71 72 73 ... 85 86 87

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > LotR (Privat)

Du får inte svara på den här tråden.