Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LucyMalfoy
Elev |
Jag orkar inte med livet längre. Vill bara dö och inte vakna igen eller skada mig mycket så att jag får en paus från livet
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 27 okt, 2012 22:19 |
|
Obliviate_
Elev |
Look at you. You are young. And you are scared. Why are you so scared? Stop being paralyzed. Stop swallowing your words. Stop caring what other people think. Wear what you want. Say what you want. Listen to the music you want to listen to. Play it loud as fuck and dance to it. Go out for a drive at midnight and forget you have school the next day. Stop waiting for friday. Live now. Do it now. Take risks. Tell secrets. This life is yours. When are you going to realize that you can do whatever you want?
28 okt, 2012 13:10 |
|
Kintsugi
Prefekt |
kämpa! Det är ups and downs och jag håller tummarna på att ni tillsammans tar er genom den jobbiga fasen. ♥ Skrivet av LucyMalfoy: Jag orkar inte med livet längre. Vill bara dö och inte vakna igen eller skada mig mycket så att jag får en paus från livet ♥ KRAMAR! Du tar dig genom det här. När jag hade den värsta perioden såg jag Spirit (den där hästen) två, tre gånger/dag och grät som en stucken gris. Men jag fann styrka i musiken och orkade hålla mig halvt uppe där låååångt nere. Men du fixar det här! Uggla närhelst du behöver. ♥ ♥ ♥ Du är inte ensam här! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 29 okt, 2012 10:56 |
|
Majis
Elev |
Dettta är väl ingen jobbig sak att säga, men... Det hände en pinsam grej och jag vet inte... Det KANSKE kan lätta upp stämningen så nån kan skratta åt mig och må bättre? 0:-)
Det var så att jag gick ut med soporna och vi har en väldigt stor trädgård innan man kommer till grusvägen vilket vid kanten soptunnan står. Så då gick jag hela vägen och sjöng lite på Queen's låt "Boheim Rhapsody". Sedan påvägen tillbaka till huset fortsatte jag sjunga och det är ju liksom en Queen-låt, så man få ju ta i lite Men sedan när jag kom till vår lilla "rondell" så såg jag att bonden vi bor granne med var jättenära staketet som skiljer vår och hans tomt emellan. Så liksom där gick jag och sjöng och han hörde mig säkert! Jag fick värsta paniken och tystnade direkt och sprang den sista lilla vägen in till huset......... Haha! Vad förnedrad jag känner mig, går och sjunger utomhus, som om jag vore en Disney-prinsessa, och sedan hör säkert grannen mig xD Haha! Pinsamt! ^^ Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 29 okt, 2012 16:20 |
|
Savi
Elev |
Är så trött på att min familjs liv rör sig kring fotboll. Vår resa till Köpenhamn i slutet av lovet nu var nära på att bli inställd för AIK spelar någon jävla match mot Malmö på Råsunda och det är sista innan de river stället - BIG DEAL!!!! Så ja, min pappa och bror är trogna fans men va fan om vi ska köra på den stilen kan ju jag börja ställa in en massa familjeaktiviteter för att Harry Potter böckerna är slut, eller för att D nog inte kommer återvända till Glee och att det inte finns några fler Hunger Games böcker!
Men näe... Det är fan ingen som bryr sig om vad jag tycker - Fotbollen först! Fuck life.
30 okt, 2012 18:36 |
|
Borttagen
|
Savi: Åh, fina du. Skickar kram genom datorn ♥
Vad jobbigt :c 30 okt, 2012 21:36 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
Skrivet av LucyMalfoy: Jag orkar inte med livet längre. Vill bara dö och inte vakna igen eller skada mig mycket så att jag får en paus från livet jag förstår precis hur du känner men du klarar de! stor kram!
30 okt, 2012 22:18 |
|
AlvaRawenclaw
Elev |
Japp, jag är här igen ;-;
Jag har en väldigt god vän till mig som går på min klass, hon är snäll men väldigt inåtvänd och tyst men inom kompiskretsen brukar hon verka glad men ändå känns det som om hon deltar mindre än de andra, inte bara för att hon pratar minst. Men en sak jag vet om henne är att hon är sjukt deprimerad, hon skär sig själv och gråter hela tiden (inte i skolan då). På nätterna smsar hon mig. Jag är typ den enda hon kan lita på, och jag är den enda hon nånsin berättat det till. Ni ska veta hur jobbigt det är för mig. Jag har sett henne snabbt putsa bort blod från sin sax i skolan,jag har sett hennes armar. Hon är bara 11 (snart 12) år gammal och hon skär sig. Med sin sax. Jag har sagt åt henne flera gånger att hon måste sluta. Jag har sagt åt henne allt jag vet. Hon har sagt att jag är hennes enda vän och att jag är den enda hon litar på ... ni ska veta hur jobbigt det är att bära på. Jag menar, om det händer henne något, då är det ju delvis mitt fel för att jag visste allt men teg. berättade inte för någon. det är så jobbigt att somna när man vet att en av ens bästa vänner sitter i sitt hus några kilometer bort och skär sig. Tänk om hon gör självmord! Jag har ingen aning om vad jag ska göra!! Jag bara är ledsen och har mardrömmar varje natt, har inte vågat berätta om det till min kompis. I skolan är hon alltså ganska tyst men verkar ganska glad, men när vi smsar om nätterna/kvällarna så säger hon alltid hur ont hon har. att hon vill men inte kan sluta skära sig. Hon är bara 12!! nsdxsijkfnckjnlkf jag blir så orolig... är det någon som varit/är i samma situation? SNÄLLA svara till mig, eller ngt :c jag vet att det är sjukt jobbigt för henne, men samtidigt har jag det så jobbigt... speech! 30 okt, 2012 23:15 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AlvaRawenclaw: Japp, jag är här igen ;-; Jag har en väldigt god vän till mig som går på min klass, hon är snäll men väldigt inåtvänd och tyst men inom kompiskretsen brukar hon verka glad men ändå känns det som om hon deltar mindre än de andra, inte bara för att hon pratar minst. Men en sak jag vet om henne är att hon är sjukt deprimerad, hon skär sig själv och gråter hela tiden (inte i skolan då). På nätterna smsar hon mig. Jag är typ den enda hon kan lita på, och jag är den enda hon nånsin berättat det till. Ni ska veta hur jobbigt det är för mig. Jag har sett henne snabbt putsa bort blod från sin sax i skolan,jag har sett hennes armar. Hon är bara 11 (snart 12) år gammal och hon skär sig. Med sin sax. Jag har sagt åt henne flera gånger att hon måste sluta. Jag har sagt åt henne allt jag vet. Hon har sagt att jag är hennes enda vän och att jag är den enda hon litar på ... ni ska veta hur jobbigt det är att bära på. Jag menar, om det händer henne något, då är det ju delvis mitt fel för att jag visste allt men teg. berättade inte för någon. det är så jobbigt att somna när man vet att en av ens bästa vänner sitter i sitt hus några kilometer bort och skär sig. Tänk om hon gör självmord! Jag har ingen aning om vad jag ska göra!! Jag bara är ledsen och har mardrömmar varje natt, har inte vågat berätta om det till min kompis. I skolan är hon alltså ganska tyst men verkar ganska glad, men när vi smsar om nätterna/kvällarna så säger hon alltid hur ont hon har. att hon vill men inte kan sluta skära sig. Hon är bara 12!! nsdxsijkfnckjnlkf jag blir så orolig... är det någon som varit/är i samma situation? SNÄLLA svara till mig, eller ngt :c jag vet att det är sjukt jobbigt för henne, men samtidigt har jag det så jobbigt... Oj! Stackare 31 okt, 2012 09:52 |
|
hyperion
Elev |
Skrivet av AlvaRawenclaw: Japp, jag är här igen ;-; Jag har en väldigt god vän till mig som går på min klass, hon är snäll men väldigt inåtvänd och tyst men inom kompiskretsen brukar hon verka glad men ändå känns det som om hon deltar mindre än de andra, inte bara för att hon pratar minst. Men en sak jag vet om henne är att hon är sjukt deprimerad, hon skär sig själv och gråter hela tiden (inte i skolan då). På nätterna smsar hon mig. Jag är typ den enda hon kan lita på, och jag är den enda hon nånsin berättat det till. Ni ska veta hur jobbigt det är för mig. Jag har sett henne snabbt putsa bort blod från sin sax i skolan,jag har sett hennes armar. Hon är bara 11 (snart 12) år gammal och hon skär sig. Med sin sax. Jag har sagt åt henne flera gånger att hon måste sluta. Jag har sagt åt henne allt jag vet. Hon har sagt att jag är hennes enda vän och att jag är den enda hon litar på ... ni ska veta hur jobbigt det är att bära på. Jag menar, om det händer henne något, då är det ju delvis mitt fel för att jag visste allt men teg. berättade inte för någon. det är så jobbigt att somna när man vet att en av ens bästa vänner sitter i sitt hus några kilometer bort och skär sig. Tänk om hon gör självmord! Jag har ingen aning om vad jag ska göra!! Jag bara är ledsen och har mardrömmar varje natt, har inte vågat berätta om det till min kompis. I skolan är hon alltså ganska tyst men verkar ganska glad, men när vi smsar om nätterna/kvällarna så säger hon alltid hur ont hon har. att hon vill men inte kan sluta skära sig. Hon är bara 12!! nsdxsijkfnckjnlkf jag blir så orolig... är det någon som varit/är i samma situation? SNÄLLA svara till mig, eller ngt :c jag vet att det är sjukt jobbigt för henne, men samtidigt har jag det så jobbigt... För hennes egen skull så skulle det nog vara bäst om du berättade för någon vuxen som du vet kan lita på. Hon är så ung och det kan bli svåra konsekvenser av hennes beteende. Det kanske känns som ett svek att berätta hennes hemlighet för någon annan, men om det hjälper henne så är det faktiskt det rätta att göra. ![]()
31 okt, 2012 09:58 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen