@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av EmahS: Enligt BMI så är jag kraftigt överviktig. Men ändå behöver jag bara gå ner ca. 5 kg för att vara normalviktig? Hur fan kan 5 kgs övervikt vara kraftig övervikt? BMI är et väldigt dåligt och konstigt räknesätt. Jag har tydligen varit kraftigt undernärd och nära på att dö enligt BMI, men jag har då alltid mått bra förutom det faktum att jag alltid varit genetiskt underviktig. BMI är lite som när man mätte folks huvudomkrets tidiga 1900- 1950 för att räkna ut hur intelligenta de var. ![]() ![]()
3 sep, 2012 11:11 |
|
Obliviate_
Elev |
Hur vet man skillnaden på vanlig glömska och sjuklig glömska?
Svärfar tappar bort bankkort, medlemskort, pengar, går och flyttar på andras grejjer så att dom inte ska tappa bort dom o berättar inte vart han lägger dom, ringer sonen o frågar när han slutar jobbet fast han jobbar på samma ställe ett halvår o slutar samma tid varje dag, upprepar samma sak 75 ggr och blir enormt upprörd varje gång nått inte går på rutin och oroar sig för allt, t.om det som inte påverkar honom.. Är det där normalt? Han har inte varit sådär förut.. Nån som vet? 3 sep, 2012 11:18 |
|
EmahS
Elev |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av EmahS: Enligt BMI så är jag kraftigt överviktig. Men ändå behöver jag bara gå ner ca. 5 kg för att vara normalviktig? Hur fan kan 5 kgs övervikt vara kraftig övervikt? BMI är et väldigt dåligt och konstigt räknesätt. Jag har tydligen varit kraftigt undernärd och nära på att dö enligt BMI, men jag har då alltid mått bra förutom det faktum att jag alltid varit genetiskt underviktig. BMI är lite som när man mätte folks huvudomkrets tidiga 1900- 1950 för att räkna ut hur intelligenta de var. Jo. Jag vet det egentligen. Kollade mest för att. Och sen vet jag att jag är överviktig och bör gå ner lite i vikt. Men att jag skulle vara kraftigt överviktig... Nä.
3 sep, 2012 11:19 |
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av EmahS: Skrivet av Afturelding: Skrivet av EmahS: Enligt BMI så är jag kraftigt överviktig. Men ändå behöver jag bara gå ner ca. 5 kg för att vara normalviktig? Hur fan kan 5 kgs övervikt vara kraftig övervikt? BMI är et väldigt dåligt och konstigt räknesätt. Jag har tydligen varit kraftigt undernärd och nära på att dö enligt BMI, men jag har då alltid mått bra förutom det faktum att jag alltid varit genetiskt underviktig. BMI är lite som när man mätte folks huvudomkrets tidiga 1900- 1950 för att räkna ut hur intelligenta de var. Jo. Jag vet det egentligen. Kollade mest för att. Och sen vet jag att jag är överviktig och bör gå ner lite i vikt. Men att jag skulle vara kraftigt överviktig... Nä. Äsch, jag tycker att BMI borde sluta användas överhuvudtaget. Det fungerar egentligen inte på någon. Det finns en amerikansk maratonlöpare som väger över 200 kilo, och enligt BMI så ska han knappt kunna röra på sig. BMI skapar bara problem, och det på många fronter. Jag vill kunna gå till läkaren utan att de vill kolla mitt BMI och konstatera att jag egentligen skulle platsa på en klinik. Och så skapar det problem som i ditt fall, där man blir upprörd för att det inte stämmer alls. Det kan vara förödande för ens självbild. ![]() ![]()
3 sep, 2012 11:24 |
|
EmahS
Elev |
Skrivet av Obliviate_: Hur vet man skillnaden på vanlig glömska och sjuklig glömska? Svärfar tappar bort bankkort, medlemskort, pengar, går och flyttar på andras grejjer så att dom inte ska tappa bort dom o berättar inte vart han lägger dom, ringer sonen o frågar när han slutar jobbet fast han jobbar på samma ställe ett halvår o slutar samma tid varje dag, upprepar samma sak 75 ggr och blir enormt upprörd varje gång nått inte går på rutin och oroar sig för allt, t.om det som inte påverkar honom.. Är det där normalt? Han har inte varit sådär förut.. Nån som vet? Jag är ingen expert. Men jag tycker ni ska kolla upp det. Min mormor är sjuk i demens (framlobs demens) och det började ungefär så. Och man behöver inte vara gammal för det. Hon var bara precis över 60 när hon blev sjuk. Men jag är ingen läkare eller expert.
3 sep, 2012 11:27 |
|
Obliviate_
Elev |
Skrivet av EmahS: Skrivet av Obliviate_: Hur vet man skillnaden på vanlig glömska och sjuklig glömska? Svärfar tappar bort bankkort, medlemskort, pengar, går och flyttar på andras grejjer så att dom inte ska tappa bort dom o berättar inte vart han lägger dom, ringer sonen o frågar när han slutar jobbet fast han jobbar på samma ställe ett halvår o slutar samma tid varje dag, upprepar samma sak 75 ggr och blir enormt upprörd varje gång nått inte går på rutin och oroar sig för allt, t.om det som inte påverkar honom.. Är det där normalt? Han har inte varit sådär förut.. Nån som vet? Jag är ingen expert. Men jag tycker ni ska kolla upp det. Min mormor är sjuk i demens (framlobs demens) och det började ungefär så. Och man behöver inte vara gammal för det. Hon var bara precis över 60 när hon blev sjuk. Men jag är ingen läkare eller expert. Jag tycker samma sak. Min morfar har alzheimer men han beter sig inte sådär riktigt. I donno.. Tycker dom borde kolla upp det iaf. 3 sep, 2012 11:29 |
|
Dramione99
Elev |
Jag gillar inte att vara hostig, fy, det smakar illa!
3 sep, 2012 11:48 |
|
Writteninthemoonlight
Elev |
Det största misstaget i mitt liv? Att välja att läsa spanska...............
Tumblr
http://naturallybookish.tumblr.com/
3 sep, 2012 12:18 |
|
EMELESEL
Elev |
Omg bara 7 merr plus så har jag 400 O.O
3 sep, 2012 12:33 |
|
LolFeelings
Elev |
Som jag har uppfattat är det typ 98374918741 personer här som heter Lovisa, och jag trodde att jag var typ ensam om det...
3 sep, 2012 13:05 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen