PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS(AlexZz och Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
"Ja, varför inte." Svarar Benjamin och reser sig ovanligt lätt. Han känner sig rätt lummig och underlig men han kan fortfarande se klart vilket betyder att det inte är farligt mycket än. Kanske... troligen inte. Han hoppas på att han är okej helt enkelt.
. .
9 aug, 2013 17:48 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Kul" log Mia och reste också upp. Hon kände sig en aning vinglig även om det nog inte syntes på henne. Hon gick ut till området som var ämnat för dans och vände sig mot Benjamin, nu kände hon sig en smula tafatt och nervös plötsligt...Så istället för att göra något själv först så väntade hon på honom.
9 aug, 2013 18:25 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin följer efter henne, men hamnar lite på efterkälken när han tvingar sig själv till att ta det coolt när han blivit överdrivet glad. Troligen på grund av alkoholen dock, och att han ska dansa med henne. Oavsett så kommer han ikapp och av någon anledning så känns musiken långsam... ugh... långsam musik.
. .
9 aug, 2013 20:40 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia vågade tillslut ta ett steg framåt mot honom och började röra sig i något som passade till musiken. Hon vågade dock inte göra en pardans...Som Markus gjort. Hon visste inte varför men hon rodnade nästan vid blotta tanken.
"Kul?" frågade hon Benjamin leende. Omärkligt kom hon ännu närmare honom, hon kunde nu känna doften av alkohol kring honom och värmen från hans kropp.
10 aug, 2013 17:03 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin följer hennes exempel och trots sitt lummiga tillstånd så är han tydligen tillräckligt artig för att inte tvinga sig på henne eller något sådant.
"Ja, roligare än förut åtminstone." Svarar Benjamin leende och bryr sig inte riktigt om att hon kommer nära. Han trivs med det, han skulle vilja bli van vid det. . .
10 aug, 2013 18:01 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia skrattade lätt. "Samma här". Hon hade inte alls tänkt på att nästa morgon skulle hon troligtvis må mycket dåligt efter den här första drickarkvällen någonsin. Alla sådana tankar hade försvunnit efter det andra glaset med alkohol.
Det blev en ny låt nu, en långsam låt som riktigt dröp av kärlek. Mia stannade upp och kliade sig lite i nacken. Men efter en stund insåg hon nog att det såg udda ut att hon bara stannat upp, så hon fortsatte dansa. "Vart ska vi åka sedan då?" frågade hon Benjamin leende. Hon hade heller ingen tanke på att han nog inte kunde köra fören nästa dag.
12 aug, 2013 17:09 |
|
AlexZz
Elev |
"Jag vet inte, riktigt." Svarar Benjamin ärligt, han har inte tänkt på det och just nu är han inte direkt i "tänkarläge" om man skulle säga det så. Benjamin bryr sig inte speciellt om den långsamma låten, faktiskt, så lägger han inte märke till att den faktiskt börjat förrän i mitten av låten ungefär. Benjamin dansar dock lite långsammare. Det har även då han märker att det dykt upp fler människor i baren, Benjamin gissar på att det just kommit.
. .
13 aug, 2013 16:55 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Markus gick fram till dem. "Ni ser ut att ha kul" flinade han. Han gick vidare, men innan han gjorde det så "råkade" han putta till Mia lätt, så att hon i princip hamnade ännu närmare Benjamin, sådär nära man inte var med normalt folk. "Ops" flinade Markus.
Mia tittade upp på Benjamin, och utan att hon tänkte på det själv rodnade hon svagt.
5 sep, 2013 20:23 |
|
AlexZz
Elev |
Benjamin tittade upp, upp i taket när blodet rusat till hans kinder. Han är rätt säker på att det nästan lagt sig dock när det inte verkar vara en lika intensiv hetta som är runt kinderna. Benjamin känner sig alltför bubblig och fjärilsaktigt svävande för att det här ska vara på riktigt, säkert alkoholen som spökar för honom. Det är inte direkt som att han kunde styra det... liksom. Jo, kanske. Men det är helt enkelt för bra för att vara sant.
. .
9 sep, 2013 09:47 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mia hade vanligtvis flyttat sig undan en aning. Men...Hon ville inte det, hon ville stå där med Benjamin bara....Hon tittade upp på honom. "Ehehe...." hon fick inte ur sig något annat för tillfället.
Mia lyckades tillslut samla sig. "Du är en bra vän Benjamin...En mycket bra vän....". Hon harklade sig. "Och jag är så glad att jag har dig". Hon sänkte sitt tonläge till de sista orden.
26 okt, 2013 21:26 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen