@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
28 aug, 2012 18:18 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Ginnyy: Skrivet av EMELESEL: Såg den igår. Alltså....jag måste bara få uttrycka en sak, hehe. Varför måste alla som gillar Harry POtter/whatever automatisk hata Twilight? Vad är felet, kan man inte bara...låta det vara? Fast att hata Twilght har ju inget med Harry Potter att göra. Hata Twilght kan man göra även fast man inte är Potter-fan, samtidigt som det finns många Potterheads som även älskar Twilght. De båda sakerna har ju inget med varandra att göra. Kanske för att serien är sexistisk, rasistisk, m.m, att den har en otroligt vrickad syn på hur samhället "ska" se ut. Att det är romantiskt att en helt främmande kille i den nya klass, som ingen riktigt vet något om, bryter sig in i ditt rum så att han kan stirra på dig när du sover. Att allt det där är okej. m.m. Jag gillar verkligen inte Twilight men liksom. Varför blir folk så himla "upprörda" över handlingen? Hallå? Det är en berättelse. Inte precis att det är på riktigt liksom. Fast man kan inte säga att det "bara är en berättelse". För det är en berättelse som folk läser. Och man påverkas av det man läser, så är det bara, det går inte komma ifrån. Om unga flickor växer upp med att läsa romantiska (hörde jag romantiskt?) berättelser om en man som har en kvinna i sitt våld, då tror de att det är det som är romantisk, och de lär sig att det är så samhället ska vara. Vilket är fel, fel, fel. Och äckligt, och sååå mycket mer än bara en berättelse! YES THANK YOU. "det är bara en bok", ja men man blir påverkad av allt man läser, särskilt unga och det finns ju liksom nioåringar som läser Twilight. Ska de liksom lära sig att tänka "åh jag önskar att jag hade en pojkvän som Edward Cullen som spionerade på mig och bestämde vilka av mina vänner jag fick umgås med och styrde mitt liv in general"? nyeh. EDIT: en mycket trevlig blogg som tar upp både issues like these & grammatiska fel i Twilightserien: http://reasoningwithvampires.tumblr.com/ ![]()
28 aug, 2012 18:18 |
|
Celebikai
Elev |
oh lord, hade jordnötssmör i köket och var fett pepp på att få smaka, men ew ew ew DEN VAR SUPERSÖT och det knastrade i den????
Misstänker att den innehåller 6262762 kg socker. ![]()
28 aug, 2012 18:23 |
|
Solkatten
Elev |
Kan det inte bli sommarlov snart ... ? Eheh. c:
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 28 aug, 2012 18:29 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Solkatten: Kan det inte bli sommarlov snart ... ? Eheh. c: Hahahaha xD Inte så skolförtjust? 28 aug, 2012 18:35 |
|
Tvilling
Elev |
Dags att sälja/köpa chokladgrodekort ;D http://www.mugglarportalen.se/market.php?seller=16469
∞ fanfiction: Grönt hjärta, rött blod; en friendzoned Slytherintjej och en söt heroisk Gryffindorkille ∞ 28 aug, 2012 18:37 |
|
kinshaw
Elev |
28 aug, 2012 18:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginnyy: Skrivet av Solkatten: Skrivet av Ginnyy: Skrivet av EMELESEL: Såg den igår. Alltså....jag måste bara få uttrycka en sak, hehe. Varför måste alla som gillar Harry POtter/whatever automatisk hata Twilight? Vad är felet, kan man inte bara...låta det vara? Fast att hata Twilght har ju inget med Harry Potter att göra. Hata Twilght kan man göra även fast man inte är Potter-fan, samtidigt som det finns många Potterheads som även älskar Twilght. De båda sakerna har ju inget med varandra att göra. Kanske för att serien är sexistisk, rasistisk, m.m, att den har en otroligt vrickad syn på hur samhället "ska" se ut. Att det är romantiskt att en helt främmande kille i den nya klass, som ingen riktigt vet något om, bryter sig in i ditt rum så att han kan stirra på dig när du sover. Att allt det där är okej. m.m. Jag gillar verkligen inte Twilight men liksom. Varför blir folk så himla "upprörda" över handlingen? Hallå? Det är en berättelse. Inte precis att det är på riktigt liksom. Fast man kan inte säga att det "bara är en berättelse". För det är en berättelse som folk läser. Och man påverkas av det man läser, så är det bara, det går inte komma ifrån. Om unga flickor växer upp med att läsa romantiska (hörde jag romantiskt?) berättelser om en man som har en kvinna i sitt våld, då tror de att det är det som är romantisk, och de lär sig att det är så samhället ska vara. Vilket är fel, fel, fel. Och äckligt, och sååå mycket mer än bara en berättelse! Vänta, vad sa du om att en man som har en kvinna i sitt våld? Edwars vill ju att hon ska vara säker. Och om hon mer dåligt över att hon lämnar honom är det ju för att hon är kär. Inte under hans våld. Det är bara sånt som Twilight-haters kommit på. Man måste läsa mellan raderna för att se det, inte läsa det andra tycker och säger. 28 aug, 2012 18:44 |
|
LolFeelings
Elev |
Till Twilight-diskussionen: Jag tror att folk hade fått för sig "i sitt våld" för att Edward inte ville att Bella skulle träffa Jacob.
lol, tyckte inte han att han var farlig då? fattar inget liksom.
28 aug, 2012 18:46 |
|
Tvilling
Elev |
ehe, take a look! http://www.mugglarportalen.se/#market.php?seller=16469
∞ fanfiction: Grönt hjärta, rött blod; en friendzoned Slytherintjej och en söt heroisk Gryffindorkille ∞ 28 aug, 2012 18:48 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen