@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
EMELESEL
Elev |
Skrivet av GinnyOlivia: mwihihihih GIRL:IT tråden är aktiv igen och jag får massor av uppåttummar på min rant Märkte det också. o.o Har tydligen bevakat den för väldigt länge sen. =) 28 aug, 2012 17:44 |
|
joel9324
Elev |
Är superförkyld. Stannar säkert hemma imorgon, men vi har ju fotografering imorgon och om jag inte är med imorgon så har jag missat fotograferingen två gånger i rad!
28 aug, 2012 17:44 |
|
Borttagen
|
28 aug, 2012 17:48 |
|
Borttagen
|
EMELESEL: Ja, du har rätt. Många Potterheads börjar automatiskt hata Twilight innan de över huvudtaget sett filmerna/lästa böckerna, eller bara börjar hata dem sådär bara. Poff.
Men däremot finns det människor (tillexempel jag då) som hatar Twilight av helt andra orsaker än att vi är Potterheads. Det är inget fel med det, tycker jag. 28 aug, 2012 17:50 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Skrivet av EMELESEL: Såg den igår. Alltså....jag måste bara få uttrycka en sak, hehe. Varför måste alla som gillar Harry POtter/whatever automatisk hata Twilight? Vad är felet, kan man inte bara...låta det vara? Fast att hata Twilght har ju inget med Harry Potter att göra. Hata Twilght kan man göra även fast man inte är Potter-fan, samtidigt som det finns många Potterheads som även älskar Twilght. De båda sakerna har ju inget med varandra att göra. Kanske för att serien är sexistisk, rasistisk, m.m, att den har en otroligt vrickad syn på hur samhället "ska" se ut. Att det är romantiskt att en helt främmande kille i den nya klass, som ingen riktigt vet något om, bryter sig in i ditt rum så att han kan stirra på dig när du sover. Att allt det där är okej. m.m. Jag gillar verkligen inte Twilight men liksom. Varför blir folk så himla "upprörda" över handlingen? Hallå? Det är en berättelse. Inte precis att det är på riktigt liksom. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 28 aug, 2012 17:50 |
|
GinnyOlivia
Elev |
28 aug, 2012 17:51 |
|
Borttagen
|
tack 28 aug, 2012 17:51 |
|
EMELESEL
Elev |
Solkatten
Det är ju...thats what i mean!! Sannaaa Alltså nu känner jag att jag startade värsta disskutionen här, men jaja. Men precis, håller med. Faast, kan ju inte påstå att jag gillar twilight så mycket själv. 28 aug, 2012 17:55 |
|
Tvilling
Elev |
'A' DAY TODAY, HUH? *excited*
∞ fanfiction: Grönt hjärta, rött blod; en friendzoned Slytherintjej och en söt heroisk Gryffindorkille ∞ 28 aug, 2012 18:02
Detta inlägg ändrades senast 2012-08-28 kl. 18:02
|
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Ginnyy: Skrivet av EMELESEL: Såg den igår. Alltså....jag måste bara få uttrycka en sak, hehe. Varför måste alla som gillar Harry POtter/whatever automatisk hata Twilight? Vad är felet, kan man inte bara...låta det vara? Fast att hata Twilght har ju inget med Harry Potter att göra. Hata Twilght kan man göra även fast man inte är Potter-fan, samtidigt som det finns många Potterheads som även älskar Twilght. De båda sakerna har ju inget med varandra att göra. Kanske för att serien är sexistisk, rasistisk, m.m, att den har en otroligt vrickad syn på hur samhället "ska" se ut. Att det är romantiskt att en helt främmande kille i den nya klass, som ingen riktigt vet något om, bryter sig in i ditt rum så att han kan stirra på dig när du sover. Att allt det där är okej. m.m. Jag gillar verkligen inte Twilight men liksom. Varför blir folk så himla "upprörda" över handlingen? Hallå? Det är en berättelse. Inte precis att det är på riktigt liksom. Fast man kan inte säga att det "bara är en berättelse". För det är en berättelse som folk läser. Och man påverkas av det man läser, så är det bara, det går inte komma ifrån. Om unga flickor växer upp med att läsa romantiska (hörde jag romantiskt?) berättelser om en man som har en kvinna i sitt våld, då tror de att det är det som är romantisk, och de lär sig att det är så samhället ska vara. Vilket är fel, fel, fel. Och äckligt, och sååå mycket mer än bara en berättelse!
28 aug, 2012 18:02 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen