Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
LucyMalfoy - Om du vill något så finns jag här.
11 okt, 2012 15:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nej. Seriöst. Åh. Kill me. Mari ska sluta. Jag höll nästan på att bryta ihop när hon berättade det. På vägen hem grät jag faktiskt. Hon var den bästa läraren någonsin, hon var snäll men ändå benhård, hon varhelt enkelt fantastisk. Anledningen till att hon ska sluta är för att hon bara såg sina barn sent på kvällarna och på helgerna. Hon hann helt enkelt inte göra något med dem, inte förhöra läxor, inte idrotta, inte göra något roligt eller umgås. Och dethär med lönen. Hon fick jättedålig lön eftersom att de yngre inte uppskattar det hon gör eftersom att de vill vara så coola och bara dansa hiphop och typ sånt. Därför slutar många och börjar på Kipinä istället, och såklart sjunker hennes lön också och hon fick det svårt ekonomiskt. Ingen berömde någonsin henne. Ingen sa någonsin att det var trevlig dans, att hon gör ett bra jobb, att de uppskattar det hon gör. Och jag kan tänka mig att det var jobbigt. Att hon stod ut med det i hela 20 år är ju bara för starkt, och allt jobb hon har gjort... Mari är oersättlig. Hon slutar om fyra veckor och börjar jobba med att sälja kläder i typ InterSport. VI KOMMER ATT SAKNA DIG, MARI! ♥ Förstår precis vad du känner. Vår lärare ska också sluta. Efter höstlovet. Det är hemskt. 11 okt, 2012 16:23 |
|
melle-hjrta
Elev |
Vet egentligen inte hur jag ska skriva av mig, känns bara som att jag klagar hela tiden och vill att folk ska tycka synd om mig, vilket jag inte vill.
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ut det jag vill säga, för det kommer bara bli fel och förvirrande, men jag ska försöka. Asså det känns som att alla klagar på mig, och försöker säga åt mig vad jag ska göra och inte göra, jag väljer väl ändå själv vad jag vill göra och inte göra. Känns som att man inte får säga vad man tycker längre, utan att någon hoppar på en och kallar en för en dålig person och sånt. SNÄLLA SLUTA KLAGA PÅ MIG HELA JÄVLA TIDEN! Jag är trött på det! 11 okt, 2012 20:01 |
|
Borttagen
|
Vår mattelärare säger ungefär att vår klass är dum i huvudet och att vi slösar hennes tid. Tack, vilken motivering.
11 okt, 2012 20:03 |
|
Narcissa Lestrange
Elev |
11 okt, 2012 20:17 |
|
Borttagen
|
Tack för att ni skrattade.
Tack för att ni bröt mot reglerna och för att när jag gjorde det... så... så blev ni så jävla sura. Varför är jag den där som blir skrattad åt? Den som alla får hacka på. 11 okt, 2012 20:28 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tack för att ni skrattade. Tack för att ni bröt mot reglerna och för att när jag gjorde det... så... så blev ni så jävla sura. Varför är jag den där som blir skrattad åt? Den som alla får hacka på. Uggla? ♥ Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 11 okt, 2012 20:30 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Visst ♥Skrivet av Borttagen: Tack för att ni skrattade. Tack för att ni bröt mot reglerna och för att när jag gjorde det... så... så blev ni så jävla sura. Varför är jag den där som blir skrattad åt? Den som alla får hacka på. Uggla? ♥ 11 okt, 2012 20:30 |
|
Drake
Elev |
Skrivet av Borttagen: Känner igen detta. Har haft en vikarie(tack och lov att hon var vikarie, men tyvär hade vi henne flera lektioner) som sa att vi var den sämsta klassen hon haft, att vi dessutom hade det fulaste klassrummet hon sett, och att vi skulle bli sämst i alla ämnen. Dessutom skrek hon åt klassen att vi skulle slå upp optik, fast vi gång på gång talade om för henne att det inte fanns något kapitel som hette optik. Senare visade det sig att hon menade kapitlet som hette 'sinnen'. Vår mattelärare säger ungefär att vår klass är dum i huvudet och att vi slösar hennes tid. Tack, vilken motivering. Hon lyckades med att förarga till och med elever som varit skötsamma hela sin skolgång så att de blev så arga att de slog i väggarna. Andra hoppade ut och in genom fönstrerna, pratade rätt ut och på utsidan i korridorerna slog elever på väggarna så att tavlan skakade. Allting var verkligen kaos. Det hon också gjorde i stort sett hela tiden var att jämföra oss med en annan klass hon haft (på ca hälften av klassens gamla lågstadieskola) och hon trodde inte på oss när vi sa att vi kom därifrån. Hon förolämpade klassen mycket, och den ända snälla saken som hon sa var direkt riktat till mig. Under uppropet sa hon inför hela klassen att jag var gudomligt snäll. Jag brukar vara tacksam för komplimanger, men inte då. När vår ordinarie lärare(och vise rektor) hade kommit tillbaka gick han in på våran paralellklass lektion och såg hur hon behandlade dem. Sedan fick hon inte komma tillbaka till skolan. 11 okt, 2012 20:32 |
|
Borttagen
|
Jag lever i förvirring och blåser av denna på personer runt om mig. Jag är väl bara rädd, antar jag... Men hur ska jag hantera en sådan sak som den här? Nej, min "hemlighet" får vara ett mysterium för mig själv i fortsättningen också. Jag orkar inte med det.
11 okt, 2012 21:31 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen