In Wonderland (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > In Wonderland (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
( Yep. >_> )
Alexa skrattar lite, det förvånar henne inte att han hämtat te. Det är nästan som om det är något rutinerat som bara är. Alexa tar sin kopp och aktar sig ur vägen för Hattmakaren när han dammar. Mally tog tillfället i akt att använda Alexa till att landa på innan hon hoppat vidare till sin egen tekopp. . .
20 jul, 2013 20:03 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren drack lugnt sitt te samtidigt som han dammade bort det sista. Nu var faktiskt väderkvarnen beboelig, förutom att man kanske behövde lite mer mat. "Om du vill kan vi bo här istället nu" skrattade Hattmakaren medan han drack upp sitt te. Han ställde ifrån sig koppen och lät Mally hoppa upp på hans axel med sin kopp.
(Just found an epic story, and a epic drawing: http://firewalker71.deviantart.com/art/Tarrant-and-Mally-386332474 :3 )
20 jul, 2013 20:10 |
|
AlexZz
Elev |
( Cool...
"Jag tycker du kan välja." Säger Alexa leende samtidigt som hon dricker sitt te. Kvarnen är trevlig, liksom men hon har börjat känna sig ovanligt lugn. Troligen på grund av teets värme eller något dylikt. Aja, ingen fara, det är bra att vara lugn. . .
21 jul, 2013 12:02 |
|
Jessica Tonks
Elev |
"Då vill jag bo här" sa Hattmakaren. Han tyckte om drottningens slott, men det var mer än verkstad än ett hem. "Vi kan dricka te varje dag!" log han stort. Han fick fram ett fat med kakor ur ett av skåpen, och hällde upp mer te.
21 jul, 2013 13:25 |
|
AlexZz
Elev |
Alexa kan faktiskt inte låta bli att tycka att det vore ett väldigt bra liv, faktiskt. Det kanske skulle vara väldigt avslappnande att kunna dricka te varje dag och när de ville i princip.
. .
21 jul, 2013 17:53 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren tog en kaka och började knappra på den och drack mer te. Han älskade te så! Mally gjorde detsamma även om hon hade en mindre kopp.
"Du kan bo här också Mally, vi kan göra iordning en mysig tekopp åt dig" sa han sedan. Mally som verkade en aning gladare än vanligt nickade bara där hon stod på hans axel.
21 jul, 2013 18:04 |
|
AlexZz
Elev |
"Vad coolt med måste vara att kunna vara så liten."Tänker Alexa med en smula drömsk blick, fast hon har ju varit så liten. Oj, hon har varit med om rätt mycket de senaste dagarna. Både blivit liten och stor, hon har egentligen blivit en mördare också... men det räknas inte för hon räddade faktiskt en hel del människor samtidigt.
. .
21 jul, 2013 20:43 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren drack upp sitt te och såg på Alexa. "Ska vi gå ut? Tror drottningen kommer anordna en bankett ikväll nog...till din ära" log han. För att hon räddat de alla....
Han tog hennes hand och drog med henne ut med ett galet skratt.
21 jul, 2013 20:47 |
|
AlexZz
Elev |
"Vad är en bankett?" Frågar Alexa förvirrat och följer med, ärligt talat så låter det som en sorts fest men... alltså hon vet inte vad det är riktigt.
. .
21 jul, 2013 20:55 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Hattmakaren skrattade fortfarande. "Bankett, en stor middag, fest, med dans och musik!". Tanken på dans gjorde honom en smula nervös, han kunde bara dansa Futterwacken, och det var inte så lämpligt på en bankett...
Han fick plötsligt en ide och bugade sig djupt för Alexa, så hatten ramlade av. "Vill du göra mig äran att låta mig vara din eskort på banketten? Din danspartner?".
21 jul, 2013 20:59 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen