Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugglis författare 2012

Forum > Quidditchplanen > Mugglis författare 2012

1 2 3 ... 69 70 71 ... 125 126 127
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Är Lucky Luke sant? :O
Tittade inte på det när jag var liten, det var mest Zorro xD

1 maj, 2012 10:33

Borttagen

Avatar


Bröderna Dalton har i alla fall funnits på riktigt...

1 maj, 2012 10:35

AlexZz
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bröderna Dalton har i alla fall funnits på riktigt...


Yup! ♥ Fast jag tror dom var bättre än de i LL.

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

1 maj, 2012 10:37

Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 1 kl. 10:44
Antal ändringar: 1

Cara Riddle
Elev

Avatar


Ja vissa delar i LL stämmer men det är ingen fakta text ni skall skriva så allt behöver inte vara 100 % sant ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fea7a5aa29df70f4a8ed3d5c75bb42e21%2Ftumblr_inline_ndap359Vgu1sv49sn.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F2b88b67b62e1c09b656f8203353df257%2Ftumblr_inline_ncgl5aR8Ck1r9vm7f.gif

1 maj, 2012 10:42

Borttagen

Avatar


Bra att det kan vara tre sidor, för jag känner att min lilla ide förvandlas till nåt ganska väldigt långt....

1 maj, 2012 10:45

Borttagen

Avatar


Har en ide. o.O
Ska skriva ner den.

1 maj, 2012 10:47

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Har en ide. o.O
Ska skriva ner den.

Vad bra!! Fortsätt med det!!

1 maj, 2012 10:48

Caius
Elev

Avatar


Herre min skapare. Kan bli svårt för mig att hinna med att få till något med så mycket "måste vara med" innan söndag. Har ännu mer den här veckan att hinna med än vad jag hade förra omgången... Har cirka fem läxor att hinna med att göra innan fredag, varav ena är ett prov som går av stapeln på torsdag. Har ett elevexpo som jag måste anordna så allt är klart innan fredag, då det går av stapeln och sedan fortsätter det på lördag i samband med ett öppethus där föräldrar, företag och de som vill får komma och se på vad vi gör på min skola... Så ja, det kan bli svårt för mig att hinna med allt som jag måste göra den här veckan + att hinna med detta. Speciellt med tanke på att majoriteten av min fritid den här veckan kommer gå åt till att förbereda elevespot (skulle nog gissa på att jag kommer behöva "lägga ut" hela den här dagen, hela morgondagen och halva torsdag för att hinna med allt, vilket så resulterar i att jag inte har tid att plugga till provet på torsdag och att jag inte har tid till att göra någon av de övriga fyra läxorna som jag måste göra).
Men, men, får väl se om jag hinner skriva något sådär i sista minuten på söndag. Om inte annat så var antagligen förra omgången den sista för min del.


Och jag såg att folk hade lagt upp sina texter ifrån förra omgången (jätte fina, vill jag bara säga, har ägnat den senaste timmen till att sitta och läsa dem). Så om någon vill/orkar läsa, här är min muppade sak;

Spoiler:
Tryck här för att visa!Varför…? Jag älskar dig ju…
”Det gör ont, men på samma gång känns det så underbart. Jag vill gråta, men på samma gång vill jag skrika av glädje. Han är för perfekt för sitt eget bästa.”
Orden stakade sig på rad under bilderna i inlägget som hon satt och skrev till sin blogg. Det hade gått knappt en och en halv månad sedan första gången hon stötte ihop med honom tack vare en vän. Sedan dess hade de chattat inne på msn så fort de fann chansen till det. De hade träffats oftare än vad hon träffade de få vännerna som hon hade. Allt kändes helt enkelt så perfekt. Efter ett fåtal minuter kände hon sig färdig med inlägget och publicerade det med ett leende över läpparna. I samma stund som hon stängt ned webbläsaren och loggat ut ifrån datorn kände hon hur någon varsamt lade sina händer om hennes späda axlar.
”Jag trodde väl att jag skulle hitta dig här inne, Yuri.” hon rös av välbehag då hon kände hans andetag emot sin hals, som han precis blottat genom att stryka bort hennes långa mörkbruna hår. Hans läppar rörde vid hennes ljusa hy medan han väntade på ett svar.
”Vad gör du här…? Har inte du lekt…?” för ett ögonblick fann hon inga ord, så hon trevade sig fram på måfå. Innan hon hann avsluta vad hon hade tänkt säga, snurrade han runt hennes stol så hon kom öga mot öga med honom.
”Jo, jag har egentligen lektion. Det var däremot något som jag inte fann så viktigt när jag såg att du hade håltimme.” sade han med ett så varmt leende att hon trodde att hon skulle smälta.
”Men varför strunta i lektionen på grund av mig?”
”För att du betyder mer för mig än vad skolan någonsin betytt.” sade han med sin vänliga, lugna röst.
Hon reste sig upp ifrån stolen och ställde sig ett par steg ifrån honom. Han var nog ett huvud längre än henne, men det betydde inget för henne. Sakta tog hon ett halvt steg närmare honom och lade sin högerhand emot hans överarm som doldes av en rutig skjorta.
”Det är inte värt att förstöra dina betyg på grund av mig…” sade hon med ett leende. ”För den delen så har jag inte håltimme, jag har inga fler lektioner idag.”
”Inte? Det står ju på ditt schema…”
”Jag vet, men de andra har prov. Så jag slipper lektionen eftersom jag redan gjort det.”
”Där ser man… Men varför är du kvar då?”

”Är inte det uppenbart…?” han såg djupt ned i hennes blåa ögon tills hon slöt dem när hon ställde sig på tå och lät sina läppar röra vid hans.
Hans händer letade sig fram till hennes midja innan han varsamt drog henne närmare sig. Hennes händer trevade sig upp längst med hans bröstkorg och han kände hur hon försökte knäppa upp de knapparna på hans skjorta som han alltid hade knäppta. Med ens kände han sig ganska besvärad över hennes gest, trots allt var de långt ifrån ensamma i skolans bibliotek.
”Kom, vi går någon annanstans…” sade han efter att han gjort sig fri ifrån hennes läppar.
”Jag vet vart vi kan gå…” sade hon med sin ljuva röst samtidigt som hon tog tag i hans hand.
Utan att streta emot följde han villigt med henne, vissa människor runt om i korridorerna såg på dem med nyfikna blickar. Antagligen var de förvånade över att han hade fallit för en person som Yuri. Sedan hon hade börjat på skolan hade alla undvikit henne för att de tyckte att hon var för annorlunda, det var bara ett fåtal som blivit hennes vänner och ens ville prata med henne. Han själv hade aldrig sett något fel på henne, enligt honom var hon perfekt.
”Vart ska vi…?” frågade han efter en stund, de hade försvunnit bort ifrån de folkfyllda korridorerna och närmade sig trappan upp till fjärde våningen på skolan som sällan användes på grund av att elevmängden på skolan minskat.
”Du behöver inte oroa dig, Alex, det är min favoritplats här på skolan…” sade hon och såg på honom över axeln med ett av sina varma leenden som fick hela hans inre att koka.
Det dröjde inte länge innan de nådde bortre delen av korridoren på fjärde våningen, Yuri öppnade dörren till handikappstoaletten och gick in. Under ett ögonblick såg hon ganska tvekande ut medan hon tände taklampan. Även han tvekade lite då hon snurrade runt på stället inne på den vagt upplysta toaletten. Tydligen var lampan där inne inte i så gott skick. Hennes kinder var brännande röda där hon stod och drog vänsterhanden igenom sitt långa hår.
”Förlåt… Det kanske inte var en så bra idé ändå…” mumlade hon efter ett tag då hon insåg att han blivit stående i dörren för att han tvekade på att kliva in. Hela hennes ansikte blev tomt och hon såg med ens ut som att hon skulle börja gråta. Det fick honom att skämmas över sig själv. Precis då hon sänkt sin hand ifrån sitt hår och tänkte gå ut igen tog han ett steg in på toaletten och drog igen dörren efter sig. Han vred om låset och såg på henne då hon märkt vad han gjort.
”Du behöver inte be om förlåtelse, Yuri…” sade han stilla. ”… För jag älskar dig…”
”Alex… Jag…” började hon säga, men han hade inte lyckats tygla sig längre.
Hennes händer lyckades knäppa upp en efter en av hans knappar på skjortan medan de kysste varandra så som de aldrig kyssts tidigare. Så snart alla knapparna var uppknäppta drog hon av hans skjorta och släppte den på golvet. Efter att hon fått av den av honom, drog hon av sig sitt eget vita linne så hon blev stående intill väggen med bara sin bh kvar på överkroppen. Han följde hennes exempel och drog av sig sin t-shirt som han hade kvar på sin överkropp.

Hon andades häftigt, precis som han gjorde då han släppt taget om sin t-shirt och låtit den falla till golvet och de började kyssas igen. Hans händer rörde sig längst med hennes bröst till hennes rygg som hon trodde att hon pressat emot väggen så pass mycket att han inte skulle få in sina händer där, men tydligen hade hon fel. Det dröjde inte länge innan hans fingrar nådde fram till spännet på hennes bh.
Hon höll inte längre sina armar om honom, men han hade inte märkt att hon släppt taget om honom. Tydligen var han för upptagen med att försöka få upp hennes bh. Det gav henne lagom mycket tid till att få tag på det vassa föremålet som låg på handfatskanten.
”Alex, vänta…” mumlade hon och höll högerhanden där det vassa föremålet var bakom ryggen samtidigt som hon låssades knäppa upp sin bh. Han stod där precis intill henne, med en hand om hennes midja fortfarande. Hennes inre skrek av smärta och gjorde uppror då hon tog ett stadigare tag om handtaget på det vassa föremålet. Sakta vände hon blicken upp emot honom och mötte hans ögon som återspeglade all den kärleken som han kände för henne. Under ett ögonblick såg han frågade på henne, men i det ögonblicket rörde hennes högerarm sig utan att hon själv styrde över den. Kniven sjönk ned i hans bröstkorg som om den var gjord av smör. Tårarna brände till in under hennes ögonlock då hon insåg vad hon gjort.
”Yuri…?” orden lämnade knappt hans läppar då han säckade ihop emot henne. ”Varför…? Jag älskar dig ju…”
”Alex… Förlåt…” hon släppte taget om honom, vilket ledde till att han föll ned i golvet med en duns. ”Jag får inte älska någon… Men jag… Älskar dig…”
Hans ögon stirrade tomt in i väggen och blodet började sakta rinna ut ur såret i bröstkorgen då hon drog ur kniven. Tårarna rusade ned för hennes kinder då hon sjönk ihop på golvet i hans blod. Med fumlande händer fick hon upp sin mobil och ringde upp personen som hon bara skrivit ”S” som namn på i kontaktlistan.
”Jag har gjort precis som du ville att jag skulle göra… Vad vill du att jag ska göra nu…?” hennes röst var ihålig då hon sade orden, hon kände helt enkelt inget längre trots tårarna som forsade ned för kinderna och smärtan som dånade i hennes hjärta.

Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha.

1 maj, 2012 11:03

Borttagen

Avatar


Kan väl också posta mitt bidrag från förra veckan, men tro inte att den är bra! ^^
Eller jo det kan ni tro om ni vill

Spoiler:
Tryck här för att visa!År 1917, Österrike
Jag slänger en blick på vägguret som hänger ovanför min fars servitrisskåp. Den visade att klockan nyss har slagit två på natten. Klockan var mycket men jag kan ändå inte sova. Var tredje minut kollar jag på klockan för att försöka göra så att den går framåt några timmar.
Fönstren darrar till då Rysslands soldater spränger husen intill och försöker komma innanför muren som vi byggt upp. Alla i närområdet har redan flytt men far beodrade mig att stanna kvar i huset tills han kommer hem. Det har nu gått en vecka och han har än inte kommit tillbaka. Mor dog för några månader sedan då hon var dum nog att springa ut mitt i kriget. Jag såg på henne att hon blev galnare och konsitgare för var dag som gick och det hade skrämt mig. Nu är det bara jag och far kvar men eftersom far var ute med dom andra österrikiska soldaterna. Ungern är ju också med i den österrikiska styrkorna men dom bryr jag mig inte om eftersom jag bor i Österrike.
Jag försöker koppla bort ljudet och sluter ögonen.

Flera timmar senare vaknar jag av att min far springer in i hallen och rycker upp mig från soffan jag nyss legat i. ”Skynda dig Antero. Ryssarna har tagit sig innanför vårt skydd!” skriker han och jag följer med honom ut genom dörren. Jag ger vårt hus en blick och slås av tanken att det här kanske är den sista gången jag ser det. Jag håller hårt om min pappas hand men efter att vi sprungit ett långt tag börjar mina ben bli svaga och viker sig för jämnan. ”Far, jag orkar inte mer” stönar jag och kollar upp på min far. Min far är nog den vackraste och stiligaste mannen jag sett, han har en kraftig byggnad med svart hår och skäggstubb. Men det allra vackraste är hans ögon, han har svarta ögon med en glimt av värme längst in. Far lyfter upp mig på sina axlar och tar sedan sitt skjutvapen så att han ahr den beredd. Av vad jag har lärt mig i skolan skulle ajg tro att vi har färdats några kilometer. Inte konstigt att jag blev trött men jag är ju 13 år. Tänk om någon såg mig rida på min fars axlar. Vad skulle den tro då. Vid horisonten kan jag skymta solen som håller på att stiga upp. Eftersom ajg inte vet hur länge jag har sovit så vet jag inte vad klockan kan vara nu. Enligt vad den har varit tidigare dagar då solen gått upp skulle jag gissa på att klockan är halv åtta. ”Vi måste stanna snart, men inte förrän vi har nått det gemensamma lägret” berättar min far och jag hör hans trötthet i hans röst även om han försöker dölja det.
Far ljög inte, efter ytterligare någon kilometer kommer vi fram till en stor mur och innifrån hörs glada röster. Det chockar mig då det låter som om personerna där inne inte alls verkar veta att det pågår krig här ute. När jag lyssnar efter riktigt noga hör jag att det inte låter några skott eller explosioner alls inom mitt hörhåll. Jag hoppar ner från min fars axlar och ger honom ett leende innan vi stiger in i ingången till den lilla byn innanför muren. Mina ögon fastnar direkt på en flicka som inte kunde vara äldre än mig. Hon hade blont vågigt hår med blåa ögon. Hon vänder blicken mot mig och rodnar innan hon vänder blicken ner mot marken. Jag gör detsamma fast jag kollar inte ner i marken. Innan jag hinner slita ögonen från flickan drar far med mig till ett hus som såg ut som alla andra hus innanför muren. Husen här ser annorlunda ut från hemma. Dom här var mycket mindre och det såg ut som om dom hade hastat med att bygga husen. Far stiger in i huset innan mig och går fram till en äldre man och skakar hand med honom. Far och mannen pratar och skrattar innan far tar med mig till ett hörn där det ligger flera halmbäddar och filtar där vi troligen ska sova inatt och ända tills kriget slutar. Jag drar handen genom håret och uppskattar det väl inte så mycket då ajg är van med min soffa hemma i mitt hus. Mer hinner jag inte tänka innan flickan med det blonda håret kommer innanför dörren och hälsar hon också på mannen. Det verkar som att dom två kände varandra väl, det kanske var hennes farförälder. Det slår mig att flickan också ska sova i detta hus då hon går fram till en halmbädd och tar fram en flöjt under sängen och går ut genomn dörren. Jag följer med henne ut med jämna steg samtidigt som ajg försöker komma på något att säga. ”Hej” kommer det sen ut från mig.
Flickan vänder sig om och ger mig ett stort leende. ”Hej. Leonie” hälsar hon och drar bort en hårslinga från ansiktet. Sedan säger vi inte så mycket mer. Tystnaden avbryts av att en stor kraftig pojke som var märkbart äldre än mig joggar fram till oss. ”Hej Leonie. Du är mycket sötare idag en vad du var igår” säger han. Hon fnissar och säger att han sa det till henne igår också. Mitt ansikte förändras tvärt och blir genast sorgsent och lite argt. Men mest speglade det nog avundssjuka. Hon kysser honom på munnen och håller om honom. ”Jag tror min far ropade på mig” ljuger jag och tar farväl. Jag går till vårt nuvarande hem med musik från Leonies flöjt spelandes i mina öron. Jaja, han är ju 15 år. Vem vill inte ha en äldre kille? Tänker jag och stiger in i det enda rummet i huset. Jag går fram till far som sitter vid halmbädden och rengör sitt vapen. ”Antero, jag måste ut igen” säger far lågt så att bara jag hör det. Det sticker lite i hjärtat men jag nickar förstående. Jag följer far med blicken då han reser sig upp. Då han går ut genom dörren är det bara jag inne i huset så jag lägger mig ner i min halmbädd med huvudet neråt. Frågorna surrade runt i huvudet på mig då jag blev tröttare och tröttare för var minut som gick.
Även den här gången avbryts jag i min säng men inte av min far denna gången, det är av skottljud. Förtvivlade skrik gör så att jag sätter mig spikrak upp i sängen och springer ut på gården för att se vad som händer. Byn blir anfallen av de ryska trupperna.
Mitt synfält blir suddigare och suddigare då det blir allt mer dammigare av sanden. Ändå springer jag, nästan blind, för att försöka rädda mitt liv. Jag är nära på att snubbla på döda kroppar då ajg rör mig framåt genom röken och sanden men jag är fast besluten om att komma bort härifrån. Jag kommer snart fram till utgången från byn och springer igenom den. Det var det enda jag kunde göra nu för att komma undan ryssarna. Jag springer och springer ända tills jag kommer fram till en stor skog där jag tvekar innan jag stiger in i den. Ryssarna var inte så långt borta men ljudet av skotten hade i alla fall dämpats.
Jag pustar ut, sätter mig ner och gråter. Jag hade ju för första gången hittat någon som var mycket vackrare än min far men jag kunde inte få henne. Mitt liv var förstört. Det är ju Leonie som jag ville leva mitt liv med även om jag knappt spenderat någon tid med henne. Det kändes bara rätt.
Jag reser mig upp och drar min hand över mitt våta ansikte. Ingen skulle få se mig såhär. Jag börjar gå djupare in i skogen och hör då att jag inte är ensam i skogen. Jag skyndar mina steg och ser då att det var Leonie som gjorde mig sällskap i skogen. Hon hade inte märkt mig än. ”Leonie?” säger jag så att hon hör det. Hon vänder sig om och jag ser då hennes tårfyllda ansikte. Det var något vid hennes fötter men jag kan inte se riktigt vad. ”Han har dött” gråter hon och pekar ner mot marken. ”ONDREJ HAR BLIVIT SKJUTEN!” skriker hon och ajg springer fram mot henne. Även om jag var ganska arg på honom för att han hade tagit Leonie så kunde jag inte annat än se sorgset på honom och fälla en tår. ”Så det finns ryska soldater här i skogen också?” frågar jag och tycker inte det är så bra att hon skrek så högt i så fall. Hon faller ner på knä och begraver sitt ansikte i sina händer. Jag sätter mig bredvid henne och håller min hand om hennes rygg. Hon slår inte bort handen och jag får ett litet svagt leende som snart dör bort. Synen av Ondrej gjorde mig illamående. Tänk om min far såg ut så där just nu, blodig, vettskrämda men bedjande ögon. Jag blundar och känner en klump i magen. Leonie slutar gråta och kramar mig sedan hårt. Det som egentligen chackar mig mest är att hon pussar mig på min kind samtidigt. Jag puttar bort henne då jag inte tycker det är juste av henne att direkt efter att Ondrej har dött myser hon med mig. Jag reser mig upp och vill härifrån. Leonie reser sig också och tar tag i min hand, jag slår inte bort den men jag vill inte heller att hon håller mig i handen. Vad såg jag i henne förut egentligen.
Vi spatserar i skogen hand i hand då vi hör steg igen, den här gången taktiskt även om det bara tycks vara en person. Leonie och jag möter varandras blick och stannar upp. Vi hinner inte göra något innan jag och Leonie ligger i gräset, hand i hand i skogen och med ögonen mot varandra. Det var det sista vi gjorde och vi dog tillsammans. Soldaten hade skjutit två skott direkt efter varandra.

1 maj, 2012 12:05

Borttagen

Avatar


Jag har massa ideér i mitt huvud men jag kan inte få tag i dem och sätta ihop dem.

1 maj, 2012 18:35

1 2 3 ... 69 70 71 ... 125 126 127

Forum > Quidditchplanen > Mugglis författare 2012

Du får inte svara på den här tråden.