PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Ivy Lovegood och Piggelinisen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Sluta! Vart?" frågar jag avfärdade.
28 okt, 2015 11:37 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 12:58 |
|
Borttagen
|
"Bra, är du skraj?" frågade jag henne och log busigt.
Jag sneglade på klockckan. "Vi har bara tre timmar på oss, vi hinner om vi går nu." fortsatte jag. 28 okt, 2015 20:42 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 20:58 |
|
Borttagen
|
Vi gick igenom korridorerna tills vi kom till en port.
"Här, eller?" frågade jag glatt. 28 okt, 2015 22:42 |
|
Piggelinisen
Elev |
28 okt, 2015 22:43 |
|
Borttagen
|
Jag såg mig omkring, det mesta var papper och pennor, men längst bak i en låda hittade jag ett föremål, som säkert var gjort av guld. Jag tog upp det, det såg ut som en ask ungefär, fast ändå som någon slag kista. Den var inte större än min hand, vad kunde det vara? Ett smyckesskrin? Jag tänkte fråga Citrena, det var värdelöst att själa något utan värde, slöseri med tid tid.
"Citrena..." frågade jag "Vet du vad det här är?" fortsatte jag och höll föremålet i luften så att hon kunde granska, och om vi har tur, identifiera den. 28 okt, 2015 22:50 |
|
Piggelinisen
Elev |
Citryn
Jag tog föremålet ifrån Melinda och kollade närmare på den. Ett litet silverspänne satt på högra sidan och jag testade att öppna det. Det var trögt, men det fungerade. Innuti asken låg fyra broscher. En med varje elevhemssymbol, och metallerna såg äkta ut. Jag provade att lyfta var och en av dom, och tyngden stämde också överrens med metallen. "Dom här är nog inte gratis," sa jag fundersamt och vred på slytherinsymbolen igen.
28 okt, 2015 22:55 |
|
Borttagen
|
"Bra! Vi borde sticka nu innan någon hittar oss här." sa jag och flinade. Citryn nickade och vi gick ut utan att säga ett ord, vi gick till frukosten. Jag kände på långa håll lukten av pannkakor och stekta ägg, vilket luktade gott.
28 okt, 2015 23:01 |
|
Piggelinisen
Elev |
Frukosten var om möjligt ännu godare än middagen igår. Det kändes som att bo på mugglarhotell varje dag. Borden var fulla av bröd i alla former och storlekar, så många pålägg att jag inte orkade räkna dom, pannkakor, äggröra, te, kaffe, varm choklad, allt!
Jag tog för mig av det mesta och var så mätt att jag knappt kunde gå på väg till dagens första lektion: spådomskonst.
29 okt, 2015 09:47 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen