Prs Lilamupp & FT
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Lilamupp & FT
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fairy Tale
Elev |
19 aug, 2015 20:41 |
|
Lilamupp
Elev |
Ibland, när Alec kysste Elena kändes det som om tiden stannade, bara i en sekund, sen satte den igång igen. Allt prat och stök från skolgården försvann och för en underbar sekund fanns bara Alec och Elena. Elena och Alec. Det lät rätt, liksom. Hon log stort när han släppte henne.
Hon kramade hans hand på vägen mot klassrummet, och nu kan hon nyfiket se på sin omgivning. Stressen kan inte nå henne just nu, det är som om världen är ett hav, och Alec är hennes lilla bubbla som ger henne luft. Men ändå kunde hon inte låta bli att rodna och stirra ner i marken när läraren kritiskt granskar dem. Hon mumlade en tyst ursäkt och satte sig bredvid Alec. 19 aug, 2015 20:52
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-19 kl. 21:19
|
|
taggsvansen02
Elev |
Skrivet av Fairy Tale: (pls rolla inte min karaktär, tack, det är mitt jobb) Oj jag är jätteledsen!! 19 aug, 2015 20:53 |
|
Fairy Tale
Elev |
(Snälla rollspela inte min karaktär, jag hade planerat att hon skulle tappat bort sig och kommit lite sent. Varför måste ni rolla min karaktär för?)
19 aug, 2015 21:08 |
|
Lilamupp
Elev |
Skrivet av Fairy Tale: (Snälla rollspela inte min karaktär, jag hade planerat att hon skulle tappat bort sig och kommit lite sent. Varför måste ni rolla min karaktär för?) Väldigt ledsen, har tagit bort allt om dig nu från mitt inlägg 19 aug, 2015 21:21 |
|
Fairy Tale
Elev |
Jag skyndade mig till skolbyggnaden. Den närmaste dörren stod på glänt, och jag sprang in genom den.
Korridoren var helt tom, och varje gång jag tittade in i klassrum var de fullpackade med elever. Jag knackade försiktigt på ett klassrum. En lärare öppnade dörren. "Kan jag hjälpa dig?", undrade en relativt rund gammal dam i sexitoårsåldern. "Jag letar efter klassrum 157", sa jag och log försiktigt. Damen log varmt och sköt upp glasögen på näsan. "Du är i helt fel korridor, gumman", sa hon och förklarade hur man tog sig dit. "Tack!", sa jag glatt och började gå mot stället hon beskrev. Jag ställde mig på tå för att se in i klassrummet. Detta var definitivt rätt. Men man kunde ju aldrig riktigt vara säker, så jag dubbelkollade klassrumsnumret. Garanterat rätt. Jag knackade lätt på trädörren och väntade på att läraren skulle öppna. En elev öppnade den istället, och jag klev rätt awkward in i klassrummet. "Hej.. Förlåt att jag är sen", sa jag och nickade mot läraren "jag gick lite vilse" Han vinkade att jag skulle sätta mig ner, och den enda platsen som var ledig var längst fram i mitten. Jag satte mig ner.
19 aug, 2015 21:50 |
|
taggsvansen02
Elev |
Skrivet av Lilamupp: Skrivet av Fairy Tale: (Snälla rollspela inte min karaktär, jag hade planerat att hon skulle tappat bort sig och kommit lite sent. Varför måste ni rolla min karaktär för?) Väldigt ledsen, har tagit bort allt om dig nu från mitt inlägg Jag ska göra det samma! 19 aug, 2015 21:50 |
|
Fairy Tale
Elev |
19 aug, 2015 21:52 |
|
taggsvansen02
Elev |
Tjejen som precis hade kommit in insåg jag snabbt var tjejen från trapphuset, jag visste inte om det var bra eller dåligt men jag visste att jag gillade henne. Medans klassen väntade på att läraren skulle ta till orda lutade jag mot Elena och viskade i hennes öra.
"Tjejen som precis kom in, jag vet vem hon är, hon bor i mitt hus och sprang in i mig nu på morgonen." Jag tittade på henne igen, vi att inte långt ifrån varandra bara en bänk mellan mig och henne. Jag hade bestäm mig för att jag skulle gå och prata med henne när det vart rast eller kanske efter skolan. 20 aug, 2015 13:16 |
|
Fairy Tale
Elev |
20 aug, 2015 19:00 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen