Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

1 2 3 ... 6 7 8 ... 17 18 19
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Haha det är ju bara bra om det är lite weird xD

Hailey

Nästa morgon hade jag håltimme direkt efter frukosten. Jag spenderade den genom att ta en rejäl sovmorgon och äta frukost senare.
"Hej på dig."
Jag hade inte sett att Draco kommit in i min sovsal.
"Hej" log jag trött.
Han satte sig ner på min säng och kysste mig djupt.
"Dåligt uppvaknande" sa jag ironiskt.
Han skrattade och vi började gå mot trolldryckskonsten tillsammans.

13 aug, 2015 00:16

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-13 kl. 10:09
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Haha!xD
Katie
Vi kysstes mer och mer intensivt och jag hade armarna om Harrys hals. Han hade fingrarna i mitt hår och snurrade en hårtest mellan fingrarna. Jag rullade över så att det var jag som låg på honom och jag log. Jag pressade mina läppar mot hans och kysste dom.

13 aug, 2015 08:35

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-13 kl. 12:21
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Hailey

På trolldryckskonsten verkade Snape vara på ovanligt gott humör. Han sa inte ens till Susan Bones när hon fnissade högt åt något Ernie McMilian sa. När han gick förbi mig kastade jag i den sista ingrediensen, mald drakklo och ett mörklila moln yrde upp från kitteln.
"Mycket bra, miss Reese!"
Jag gav honom ett snabbt leende och började blanda först tre varv motsols och ett varv medsols. Min amortentia blev perfekt. Jag provade att lykta lite på den. Den luktade citron och regnigt blöt asfalt.
Snape luktade också på den och utbrast:
"Tio poäng till slytheri..."
I samma ögonblick stördes han av en mindre explosion från hufflepuffarnas bord och han fortsatte:
"och tio poäng från Hufflepuff."

13 aug, 2015 10:20

Borttagen

Avatar


Jag missade en lektion på grund av mitt och Harrys lilla möte i uppehållsrummet.
När jag sedan gick iväg till mina andra lektioner så var det med ett stort leende på läpparna.
(sorry för kort inlägg, men hade knappt några ideer )

13 aug, 2015 15:23

Borttagen

Avatar


(lugnt Jag kan ta med dig så hänger du på.)

Hailey

Efter trolldryckskonsten får jag syn på Katie. Det är lunch och hon sitter vid gryffindorbordet. Jag går och hämtar henne och vi går ut på skolområdet tillsammans.
"Alltså, vi är aldrig tillsammans nu när vi har killarna."
"Och dom hatar ju varandra" fyller Katie i.
"Jaa. det är synd egentligen."
"Tänker du samma sak som jag?" Katie ler stort mot mig.
Jag nickar och vi skyndar in i slottet igen för att förbereda.

(Dom tänker ha en dubbeldejt i hogsmeade ^^)

13 aug, 2015 15:35

Borttagen

Avatar


(superbra!)
keep writing blubb blubb blubb

13 aug, 2015 15:38

Borttagen

Avatar


(hahah blubb blubb blubb)
Hailey

Jag sprang ner för korridorerna till uppehållsrummet för att hämta Draco. När jag kom in satt han och pluggade trollkonsthistoria i en fotölj. Jag kramade om honom bakifrån och viskade i hans öra:
"Det är Hogsmead imorgon."
"Mhm."
"Du ska gå på dubbeldejt."
"Va?"
"Det har vi redan bestämt. Vi ses vid portarna imorgon klockan elva!"
Jag lämnade en förvånad Draco som suckade och skakade på huvudet åt mig innan jag sprang upp till sovsalen för att hämta en bok.

13 aug, 2015 15:45

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-13 kl. 16:00
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


ändrar texterna sen
blubb blubb blubb..

13 aug, 2015 15:52

Borttagen

Avatar


Blubb blubb OKej blubb

Hailey

Nästa dag träffades jag och Katie prick klockan elva vid portarna. ingen av våra killar hade anlänt än, så vi antog att dom hade försovit sig som vanligt. Dom råkade ha en tendens att göra det så fort det var helg.
"Undrar om dom kommer alls" suckade Katie och jag kunde bara hålla med.
Efter några minuter kom killarna ändå, mot alla odds.
"Menar du att vi ska gå på dubbeldejt med DOM?" Utbrast Draco när han fick syn på Harry och Katie.
"Precis. Vi anser att det är dags för er två att bli vänner- eller i alla fall ha en tillfällig vapenvila medan vi är tillsammans." Säger Katie.
Killarna verkade inte vara så glada över detta, men dom följde ändå med oss till Hogsmead och lyckades klara sig utan att bråka med varandra på hela vägen dit.

13 aug, 2015 16:00

Borttagen

Avatar


Sedan bröt bråket ut. De tjafsade och tjafsade.
"AMEN KÄFTEN NU! BÅDA TVÅ!" Mitt hår var illrött, ett tecken på att jag var förbannad. Alla i butiken kollade på mig och det gjorde även Harry, Draco och Hailey. "Att ni inte kan hålla sams för en dag ens?! Ni är så barnsliga ibland!" Jag kände hur mitt hår sakta, sakta fick en brun nyans igen.

13 aug, 2015 16:22

1 2 3 ... 6 7 8 ... 17 18 19

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Du får inte svara på den här tråden.