~Kärlek i en Flammande Bägare på Hogwarts~ [PRS]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~Kärlek i en Flammande Bägare på Hogwarts~ [PRS]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nordanhym
Elev |
Penelope ser på Jade och sedan tillbaka på dörren,
"Svamp." svarar hon precis som Jade gissade på och dörren öppnas. De vandrar tillsammans in i sitt elevhem och möts efter en lite hall utav ett stort vackert allrum med bokhyllor, blå tyger och en och annan staty. En brasa sprakar i ena hörnet och månens ljus skiner in genom de tvåvåningshöga fönstren. "Hemma. Äntligen." säger Penelope och drar hastigt med sig Jade upp för trapporna mot tredje våningen av deras elevhem där de så många år delat rum. "Hoppas hoppas hoppas," mumlar Penelope, "hoppas, hoppas hoppas." Hon öppnar första dörren på höger sida och mycket riktigt där står sängarna de haft senaste tre åren och Jades och Penelopes väskor står vi respektive säng. Penelope ser glatt på Jade medan hon klappar sina händer som en ung skolflicka, "Yay! Vi får vara is amma rum igen!" utbrister hon samtidigt. ![]()
24 nov, 2014 15:25 |
|
MillaJ
Elev |
Jade skrattar och kan inte låta bli att ta ett litet glädjeskutt medan hon rusar bort mot sin säng som är den längst från dörren. Hon faller ihop ovanpå dess vackra blå överdrag och sträcker armarna rakt upp i luften för att riktigt sträcka på sig.
"Åh, Pene, det här är fantastiskt! Jag älskar det här rummet! Att inte få ha det vårt sista år här hade känts så sorgligt" Hon sätter sig upp igen och tar riktigt in rummet med blicken. Stenväggarna som på vissa ställen täcks av draperier med olika vackra motiv, de stora vackra fönstren vars gluggar man kan sitta i. Deras sängar, sängbord och garderober. Deras hem, helt enkelt. Jade känner hur hon slappnar av helt och bara är lycklig för en stund innan hon reser på sig igen och börjar ta tag i att packa upp sina saker. "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 24 nov, 2014 15:41 |
|
Nordanhym
Elev |
Penelope vandrar fram till sin säng, golvbrädorna knackar härligt under hennes fötter och nu känner hon sig verkligen hemma, hon nickar medhållande mot Jade när hon pratar och slänger sedan upp sin väska på sängen. Hennes säng står precis bredvid fönstret på vänster sida av rummet och hon hade turen att ha samma säng föregående år. Fönstret är perfekt för sen kvällsläsning eftersom att månen finns på den sidan.
Hon börjar hänga in sina kläder i garderoben som står på andra sidan utav sängen. Det känns skönt med lite lugn och ro trots att tjatter och rörelseljud kommer från allrummet och sovsalarna på samma våning. Men än så länge är deras sovsal folktom. Efter nästan en halvtimme är hela kofferten uppackad och allt hänger prydligt på galgar, ligger vikt i lådorna eller är ihoprullade på garderobshyllorna. Penelope sätter sig på sin säng, klockan är redan kvart över tio. "Är det dags att sova tycker du?" frågar hon Jade och lägger huvudet lite på sned. ![]()
24 nov, 2014 16:19 |
|
MillaJ
Elev |
Jade som precis höll på att lägga in de sista av sina kläder i garderoben såg över axeln mot Penelope som satt på sin säng med huvudet på sned.
"Ja, det låter bra. Det här var det sista jag hade att packa upp", svarar hon och vänder tillbaka huvudet mot garderoben. Hon placerar de två prydligt vikta tröjorna jämte de andra och nickar sedan nöjd innan hon stänger igen dörren. Hon vänder sig mot sängen och hämtar sin nececär innan hon går in i badrummet. Väl där inne borstar hon tänderna och tvättar av sitt ansikte. Hon möter sin egen blick i spegeln och granskar fundersamt sig själv innan hon med en suck rycker på axlarna och börjar borsta sitt långa hår. Då det alltid hade en tendens att trassla sig kunde det ta en stund, men just den här kvällen kom hon igenom det ganska fort. Hon drog upp det i en hög boll på huvudet för att inte behöva ha det överallt när hon sov och gick sedan tillbaka till sin säng igen. Med en nöjd suck sjönk hon ner under det mjuka fluffiga täcket. "Jag hoppas vi har trolldryckskonst imorgon.", sade hon lite högre för att Penelope skulle kunna höra henne. Jade längtade efter att få vara i samma rum som Severus, det var både det bästa och det värsta hon visste. Hon älskade att hon kunde granska honom under hela timmen och njuta av hans utstrålning. Hon avskydde att hon verkade vara en i mängden för honom. Fast å andra sidan, varför skulle hon vara något annat? "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 24 nov, 2014 18:56 |
|
Nordanhym
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! När Jade tagit sin necessär och gått in i ett utav badrummen plockade Penelope fram sin. Hon vandrar till ett utav de andra badrummen där hon går genom sina rutiner av att borsta tänderna, tvätta ansiktet, borsta igenom sitt halvlånga raka hår för att sedan göra en fläta som hänger ner på sidan utav sitt huvud. Hon ser sig i spegeln och lägger huvudet lite på sned innan hon suckar. Penelope har alltid varit hård mot sig själv när det gäller hennes utseende även om hon inte visar det för någon annan. Hon stör sig på sin lilla näsa som är lite sned, hon gillar inte att hon ser ut att ha påsar under ögonen enligt henne själv och hon tycker verkligen inte om sina smala läppar. Usch, fy och blä på mig... Tänker hon uppgivet och suckar ännu en gång. Hon plockar ihop sina saker och placerar dem i sin necessär som hon tar med tillbaka till sovsalen. Jade har ännu inte kommit tillbaka, hon borstar nog sitt fina hår. Tänker Penelope och dumpar necessären i nedersta lådan av sitt nattduksbord. Hon plockar fram sin väska och lägger ner böcker och annat krimskrams i översta lådan, hon tar fram sin blå flanellpyjamas och byter om snabbt. Sedan hör hon Jade komma in. Hon mumlade något men Penelope kunde inte höra så hon vänder sig om och ser på Jade som då upprepar sig. "Jag hoppas vi har trolldryckskonst imorgon." säger hon med lite högre röst. Penelope nickar och ler när hon ser hur Jade genast får en lite drömmande blick. Förmodligen från att tänka på professor Snape. "Jag hoppas faktiskt också det, det vore en bra start på sista året." svarar Penelope och kryper ner under täcket. Hon blåser ut ljuset som står på nattduksbordet och drar upp täcket till hakan. "God natt Jadis, sov gott och dröm smarta drömmar." säger hon och vänder sig med ansiktet mot fönstret där månen skiner in. ![]()
25 nov, 2014 13:40 |
|
MillaJ
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! "Godnatt Pene", svarare Jade med mjuk röst och blåser även hon ut sitt ljus. Månen bäddar in sovsalen i sitt silvriga sken och hon kan inte låta bli att tänka på hur vackert hon tycker att det är. Hon bullar upp kudden och lägger sig på mage, så som hon alltid brukar somna och gäspar. Imorgon skulle allvaret börja. Sista året, vilket gjorde det extra viktigt för det var nu framtiden skulle avgöras. Utan att veta hur många gånger hon tänlt det förr tänkte hon igen hur tacksam hon var över att ha en vän som tog skolan på lika stort allvar som henne själv. Även om Jade och Penelope inte hade alla sina ämnen gemensamt så stöttade de alltid varandra bäst de kunde genom läxor och examinationer. Hon vände huvudet åt andra hållet och slöt trött sina ögon. Hon hoppades att det skulle gå fort att somna, och hade knappt hunnit tänka fardigt tanken innan hon infann sig i sömnens våld. Hennes drömmar fylldes som många gånger innan av den mystiska trolldrycksprofessorn. "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 25 nov, 2014 14:26 |
|
Nordanhym
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! Penelope stirrar ut på månen och funderar på vad som kommer hända dagen efter. hon vet att ugglor kommer lämna deras scheman vid frukosten och efter det börjar allvaret. Ett nytt år, sista året, som kommer avgöra framtiden. Tacka gudarna att jag har Jade. Vad skulle jag ta mig till om jag inte haft någon vän som henne... Penelope vill inte ens tänka tanken att inte ha Jade vid sin sida. De stöttar varandra genom skolan och har lika höga ambitioner. Hon sluter efter ett tag sin ögon, tankar om året far genom hennes huvud och funderingar kring trekampstävlingen börjar snurra. Helt plötsligt letar sig Cedric in bland hennes tankar och sedan Viktor Krum, hon jämför dem med varandra men kommer fram till att de endast verkar ha två saker gemensamt. Att de båda är stiliga och att de båda är otroligt populära. Precis innan hon sak somna märker hon att de har ytterligare två saker gemensamt. Hon gillar dem och ingen av de skulle ens vara minsta lilla intresserad utav henne. Hon suckar trött och fortsätter att fundera. Hon kommer efter 20 minuter fram till en sak. Hon är inte intresserad utav Krum, men Cedric har väckt hennes intresse trots att hon varit själv sedan Eric... En rysning färdas över hennes rygg vid tanken på det förhållandet och hon bestämmer sig för att somna för att snabbt kunna bli av med de hemsökande tankarna.- ![]()
25 nov, 2014 15:03 |
|
MillaJ
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! Yrvaket slår Jade upp ögonen och undrar för ett kort ögonblick vart hon befinner sig någonstans. Sedan kommer hon ihåg att hon är tillbaka på Hogwarts och ler stort för sig själv medan hon sträcker ut kroppen i sängen. Det är fortfarande tidigt och solen är precis på väg att leta sig upp på himlen. Jade reste sig tyst och försiktigt ur sängen och tassade bort mot fönstret över det kyliga golvet. Sjön glittrade i gryningsljuset och vinden lekte med trädkronorna i den förbjudna skogen. Det märktes redan nu att det skulle bli en vacker dag. Hon gick tillbaka till sin säng och bäddade i ordning den. Det skulle inte vara dags för frukost än på en stund men hon såg ingen anledning att sova vidare, hon kände sig pigg och sprallig. Jade gick in i badrummet och bestämde sig för att ta en dusch, ifall de skulle vara så att Trolldryckskonst stod på dagens schema ville hon känna sig fin. Det varma vattnet silade ner över henne och hon slöt njutningsfullt ögonen och lutade ansiktet uppåt. Hon älskade vatten av alla sorter och hade kunnat stå kvar hur länge som helst, men fick tillslut erkänna för sig själv att det var dags att avsluta duschen. Med en snabb sväng på trollstaven som hon tagit med sig in i badrummet var hon torr. Hon granskade håret i den immiga spegeln. Det var alltid som finast när det var nytvättat och faktiskt lockigt istället för bara trassligt. Hon bestämde sig för att låta det hänga fritt för dagen, men drog en hårsnodd kring handleden ifall hon skulle ångra sig senare. Smink hade hon aldrig varit speciellt mycket för så med en handduk virad om sig och trollstaven i handen återvände hon ut i sovsalen för att ta på sig sin skolklädnad och se ifall Penelope hade vaknat än. "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 25 nov, 2014 15:20 |
|
Nordanhym
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! När Penelope vaknar ligger de tre andra eleverna i sovsalen fortfarande och sover men när hon vänder sig om ser hon att Jades säng är tom. Vart sjutton är hon nu då? Penelope reser sig ur sängen och byter snabbt om från pyjamas till sin skolklädnad. Hon öppnar sin garderobsdörr där hon igår hängde upp en mellanstor spegel. Med borsten från sin necessär borstar hon igenom sitt hår lite snabbt, med en simple viftning utav staven flätas håret i en snygg utåtbakad fiskbensfläta. Penelope vänder sig om när hon hör att sovsalsdörren öppnas, Jade stiger in. Hon ger henne ett glatt leende men säger inget eftersom att de andra eleverna i rummet fortfarande sover. Hon tar sin necessär och går fram till Jade i dörröppningen. "Jag ska bara borsta tänderna och slänga på lite smink lite snabbt. Ska vi gå ner sen?" viskar hon försiktigt till sin bästa vän, första morgonen på deras sista år har härmed tagit sin början. ![]()
25 nov, 2014 16:19 |
|
MillaJ
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! Jade ler tillbaka mot Penelope som kommit fram till henne i dörren och nickar som svar på hennes fråga. Jade gillar verkligen sovsalen men på morgonen känns det alltid jobbigt att kanske råka väcka någon så hon smyger på tå bort till sin garderob och byter om så snabbt och tyst hon kan. Hon hänger handduken över dörren till garderoben för att det skall få torka och går sedan bort till sin säng. Hon börjar pilla med en lock av sitt hår, som vanligt, medan hon väntar på att Penelope skall komma tillbaka. Hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer ha trolldryckskonst idag, tänker hon med fundersamt rynkade ögonbryn. Hon väljer aktivt att inte tänka på det hopplösa i sin förälskelse. "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 25 nov, 2014 16:57 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ~Kärlek i en Flammande Bägare på Hogwarts~ [PRS]
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen