Kärlek på Hogwarts allmänt rollj
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Kärlek på Hogwarts allmänt rollj
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majaluna
Elev |
Alla skriver typ i olika tidsform jag blir helt snurrig... Iallafall, detta är mitt första roll så det kanske inte blir jättebra men ja... Är det någon gräns på hur långt/kort det ska vara?
2 mar, 2014 18:17 |
|
Borttagen
|
2 mar, 2014 18:19 |
|
Fairy Tale
Elev |
Skrivet av Majaluna: Alla skriver typ i olika tidsform jag blir helt snurrig... Iallafall, detta är mitt första roll så det kanske inte blir jättebra men ja... Är det någon gräns på hur långt/kort det ska vara? ja, jag tänkte på det, vi kanske ska ha att alla skriver i............ nutid eller dåtid, vad tycker ni? men minimum är fem meningar..
2 mar, 2014 18:20 |
|
Trädkatten
Elev |
Jag tycker vi borde skriva i dåtid! ^^c:
Jade smaskade högt när hon sakta stoppade in den ena vindruvan efter den andre. Hon höll i en ljus lila skål med en massa vindruvor i, plötsligt så stannade hon. Vart var det hon skulle nu igen? Jade snurrade runt ett varv för att kolla sig omkring. Åh, ja juste... Örtlära med Ravenclaw! Hon började styra sina steg mot växthusen. Jade spottade ut en kärna som hade funnits inuti den vindruva hon just ätit upp. Hon stoppade ner sin fingrar i sin skål för att ta upp ännu en vindruva att smaska på. Plötsligt kände Jade hur hon träffades hårt i skallen. Aj. Hon titta upp, en mossig skylt där det stod 'fem' på. Det var som om skylten fnissade elakt mot henne, som om den hade tänkt igenom det hela. Hon blängde surt på skylten och tittade sedan upp, där stod redan några elever och väntade på att lektionen skulle börja.
2 mar, 2014 18:21 |
|
Borttagen
|
WAIT WAIT WAIT. Är det Fairy Tale eller Matilda Weasley som heter Meadow? Fairy Tale Skriver att hon heter Meadow, men på första inlägget står det att hon heter Willow...?
2 mar, 2014 18:25 |
|
Majaluna
Elev |
Okej, tack! Ingen längd-gräns då antar jag... Zoë Jag slår upp ögonen och sätter mig vingligt upp, ser mig omkring i sovsalen. Ingen syns till. Jag blinkar till. Åh nej. Jag kastar av mig det varma duntäcket och huttrar. Sängen nästan skriker till mig att bara krypa ner och sova igen. Nej, tänker jag och klär blixtsnabbt på mig mina kläder. Jag vill inte bli försenad idag igen. Men jag vet att jag redan är det. Jag suckar, greppar min väska med böcker och rusar nerför trappan. Det är lika tomt i Ravenclaws uppehållsrum som i sovsalen, och jag vet att Professor Sprout kommer att ge mig minst två timmars straffkommendering för att ha kommit försent till vår örtlära-lektion med Hufflepuff för tredje gången. Jag suckar medan jag springer nerför trapporna. Jag sätter faktiskt inte klockan medvetet på onsdagar, örtlära är så tråkigt. Jag springer förbi stora salen, vars dörrar är stängda. Ingen frukost idag. Jag rusar ut på gården och fortsätter mot växthusen. EDIT: Skulle man skriva i då-form? Förlåt!!
2 mar, 2014 18:28
Detta inlägg ändrades senast 2014-03- 2 kl. 21:37
|
|
Fairy Tale
Elev |
sure c:
HAHA FÖRLÅT, Matilda weasley JAG SKREV HENNES MALL MED, ÄR DET OKEJ OM VI BYTER NAMN? HAHA FAIL... men jag och choppa gick in i huset xD ,,,,,,,,,,,,,,,,, Meadow Jag såg att det hade samlats folk utanför växthuset. Just det. -Jag tror att vi ska samlas utanför, sa jag till Cherrie, och styrde stegen mot utgången. Jag rodnade när jag försiktigt stängde dörren till växthuset, och alla stirrade på mig. Jaghoppas att ingen såg när jag rodnade.. Tänkte jag och satte mig ner på gräset utanför det överväxta växthuset. jag tittade upp mot himmlen. Vilken vacker dag! Himlen hade hunnit blivit blå, och morgonkylan hade förvsvunnit tidigt denna morgon. Fåglarnas härliga kvitter fyllde mina öron, och jag log. Ett sådant lyckligt leende..
2 mar, 2014 18:34 |
|
Matilda weasley
Elev |
Skrivet av Fairy Tale: sure c: HAHA FÖRLÅT, Matilda weasley JAG SKREV HENNES MALL MED, ÄR DET OKEJ OM VI BYTER NAMN? HAHA FAIL Jag skulle gärna vilja ha det, kan inte du bara ändra? Annars får jag väl byta då *suck* Jag är jag, det är inte du :P
2 mar, 2014 18:57 |
|
Fairy Tale
Elev |
Skrivet av Matilda weasley: Skrivet av Fairy Tale: sure c: HAHA FÖRLÅT, Matilda weasley JAG SKREV HENNES MALL MED, ÄR DET OKEJ OM VI BYTER NAMN? HAHA FAIL Jag skulle gärna vilja ha det, kan inte du bara ändra? Annars får jag väl byta då *suck* det blir jättesvårt
2 mar, 2014 19:01 |
|
Matilda weasley
Elev |
Skrivet av Fairy Tale: okej Skrivet av Matilda weasley: Skrivet av Fairy Tale: sure c: HAHA FÖRLÅT, Matilda weasley JAG SKREV HENNES MALL MED, ÄR DET OKEJ OM VI BYTER NAMN? HAHA FAIL Jag skulle gärna vilja ha det, kan inte du bara ändra? Annars får jag väl byta då *suck* det blir jättesvårt Jag är jag, det är inte du :P
2 mar, 2014 19:05 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen