Vänskapstråden
Forum > Off Topic > Vänskapstråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Vi fick förut ha iPod/MP3 i vårt Common room/uppehållsrum, men det får vi inte längre för de ansåg att det var indirekt diskriminering. Samma sak med laptop - förut fick vi ta med oss bärbara datorer hemifrån för att jobba med olika saker i Common room eller på lektioner, men det får vi inte längre. Istället så har de Spotify och man får önska låtar - alltså skriver man en lapp med en eller flera låtar och artister - och de spelar upp det i uppehållsrummet.
I uppehållsrummet säljer de muffins, mumsmums, festisar, youghurtar, risifrutti, frukt, penna & sudd och så vidare och så vidare. Otroligt bra, faktiskt! Det finns även en vattenmaskin där, haha. Men man får inte gå ut med maten i korridorerna - bara med frukten - och man får inte tugga tuggummi heller, för det resulterar i varningar. Varningar får man när man bryter mot reglerna, glömmer sitt material (detta kan handla från allt till en penna till en bok) till lektionerna, glömmer nyckeln till sitt skåp, kommer för sent och så vidare. Ett par regler är dock ganska töntiga - det är helt okej att man får en varning om man till exempel använder mobil - men det har hänt att elever har fått varningar av att till exempel visa bhbanden när de har på sig ett linne. Det är ju helt sjukt? Eller om man har shorts utan strumpbyxor under. Och att man glömmer en penna till en lektion, eller glömmer nyckeln till skåpet, tycker jag inte heller ska resultera med att man får en varning. Detta håller alla mina vänner med om, och vi har x antal gånger dragit upp det med rektorn, som inte vill ändra på någonting. Usch.
24 apr, 2011 19:35
Detta inlägg ändrades senast 2011-04-24 kl. 20:01
|
|
Hotissue
Elev |
childhoodlight: Vet att det inte har något med tråden att göra, men alltså vad går du i för knasskola? Det där sista lät ju helt absurt :O helt galet
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
24 apr, 2011 19:59 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Hotissue: childhoodlight: Vet att det inte har något med tråden att göra, men alltså vad går du i för knasskola? Det där sista lät ju helt absurt :O helt galet Haha Internationella Engelska Skolan! Lycka att fika med Clara, åh: ![]() http://i52.tinypic.com/14nmsuu.jpg ![]() http://i52.tinypic.com/1gq2yu.jpg ![]() http://i51.tinypic.com/v7dvz6.jpg
24 apr, 2011 20:59 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av childhoodlight: ... det har hänt att elever har fått varningar av att till exempel visa bhbanden när de har på sig ett linne. Det är ju helt sjukt? Eller om man har shorts utan strumpbyxor under. Och att man glömmer en penna till en lektion, eller glömmer nyckeln till skåpet, tycker jag inte heller ska resultera med att man får en varning. Detta håller alla mina vänner med om, och vi har x antal gånger dragit upp det med rektorn, som inte vill ändra på någonting. Usch. Duuuude. Jag skulle inte vilja gå i din skola XD Seriöst, varna elever för att man ser bhband eller ben? Inte okej. Speciellt inte på sommaren! ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
25 apr, 2011 09:27 |
|
Knizzlare
Elev |
25 apr, 2011 14:17 |
|
Katla
Elev |
Det måste ju bli skitsvettigt på sommaren för er! Ni får ju inte ha bara ben :O
♏︎ 25 apr, 2011 14:53 |
|
Pixie
Elev |
Men vilka dumma regler! Jag skulle vilja gå på skolan, men reglerna om bhband och ben, sög. Ifall man har bh kan man ju inte ha typ bandslösa linnen. Annars, en helt awesome skola!
25 apr, 2011 15:37 |
|
Knizzlare
Elev |
Skrivet av Pixie: Men vilka dumma regler! Jag skulle vilja gå på skolan, men reglerna om bhband och ben, sög. Ifall man har bh kan man ju inte ha typ bandslösa linnen. Annars, en helt awesome skola! Jag håller helt med! ![]()
25 apr, 2011 16:32 |
|
childhoodlight
Elev |
(Haha ni kan börja på min skola så blir det frid och fröjd
Hahahah well well girls, vi ska inte gå allt för OT nu. Back to topic! : D
25 apr, 2011 16:48 |
|
Knizzlare
Elev |
Jag vill bara säga en sista sak, det skulle vara kul att vara utbytesstudent, att se hur alla andra skolor är!
Nu, back to topic! ![]()
25 apr, 2011 17:00 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen