Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS (Luna_rav och Kola)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)

1 2 3 ... 6 7 8 ... 20 21 22
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar




"Vadå?" sa jag och stirrade på honom.
"Det du" flinade han och reste sig. Jag ställde mig upp och tog tag i hans arm. Hårt.
"Berätta!" väste jag och han skrattade igen.
"Tyvärr Kimmie" sa han och smet ner till hallen. "Ses, Mr Crawford" sa han och stack. Jag sprang ner i hallen men han hade redan stängt dörren. Jag suckade och gick upp på mitt rum. Jag tog fram min mobil, jag hade fått 4 sms och två missade samtal från Jack. Kim snälla, svara var det första. Jag kan förklara stod det på det andra. Jag raderade alla, utan att läsa de sista. Jag orkade verkligen inte med varken honom eller Jerry just nu. Han visste hur ledsen jag var men han bara skrattar och sticker!? Vilken kusin man har då, tänkte jag för mig själv medan jag gjorde mig iordning för sängen.

~

Jag vaknade ganska sent på morgonen, klockan var 06:47. Jag hoppade upp ur sängen med raketfart och tog en dusch. När jag hade duschat, borstat tänderna och borstat igenom håret sprang jag genast in till mitt rum igen. Jag sminkade mig lite lätt, mascara, läppglans och lite neutral ögonskugga. Jag gick till min garderob och öppnade den. Jag stod länge och tittade på kläderna och försökte klura ut vad jag skulle ha på mig. Jag bestämde mig för ett par 'galaxy-byxor' och en svart t-shirt. Sen tog jag mobilen och skyndade mig ner för trapporna.
"Hej då pappa!" ropade jag och han kom ut från köket. Jag tog på mig mina svarta skor och tog min lilla svarta Chanelväska och gav honom en kram.
"Hej då gumman" sa han och kysste mig på huvudet. Jag log mot honom och gick ut. Jag kände den friska luften piska mot mitt ansikte när jag gick mot bussen.

Den längst till höger:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fcdn.buzznet.com%2Fassets%2Fusers16%2Fcassandramonica%2Fdefault%2Fgalaxy-girls--large-msg-133808814077.jpg

that's all I got to say

28 jan, 2014 22:20

Borttagen

Avatar



"Över vad?" frågade jag förvirrat och tittade på han.
"Bara strunta i det." flinade han och gick ut ur vardagsrummet. Hur ska jag kunna strunta i det? tänkte jag men la huvudet på ryggstödet i soffan. Jag hörde hur Felix slog på bordet inne i köket.
"Hela maskinen är sönder!" sa han argt.
"Ta det chill, koka vattnet." fräste Anton och man hörde hur Felix muttrade.
"Jag vet inte hur man kokar vatten!" svarade han argt och man hörde ännu en smäll.
"Okej, vänta." sa Anton kort. " Ta bara varmt vatten istället."
"Men de blir ju inte samma sak!" muttrade Felix.
"Alltså vilket dåligt humör du är på." svarade Anton och tittade på honom Felix tystnade. Jag tystnade jag också och gröp ner i soffan och låtsades som att jag inte lyssnat.
"Strunt samma, hänger du med till ICA?" frågade Felix.
"Nej, jag stannar här." sa han.
"Okej, herrå." svarade han och gick ut ur huset. Jag tog en tugga av mitt äpple och Anton kom in i vardagsrummet ännu en gång.
"Kommer du ihåg vad som hände när du blev påkörd?" frågade han och tog ett äpple.
"Inte om inte Kim hade berättat..." sa jag tyst och tittade på hans blå gröna hår.
"Så, vill du berätta?" frågade han och jag höjde på ögonbrynen.

29 jan, 2014 14:33

Kola
Elev

Avatar




Jag kom fram till busshållsplatsen, bussen hade inte kommit än. Jag satte mig tungt ner på bänken som stod bredvid och började pilla på lite färg som höll på att ramla av. Jag såg hur någon kom gående mot mig men jag orkade inte bry mig.
"Hej Kim" sa någon plötsligt. Jag knep ihop ögonen. Snälla var inte Jack, snälla var inte Jack, tänkte jag för mig själv och tittade upp. Det var Brett.
"Åh, hej Brett" log jag.
"Hur är det med Mika?" frågade han och satte sig ner bredvid mig.
"Åh, det är bra med henne, hon har en hjärnskakning" sa jag och tittade ner i marken. Han la en hand på mitt lår och log mot mig.
"Hon kommer bli bra" sa han och tvingade mig att titta på honom. Jag suckade och omslöts av en kram. Först stelnade jag till, men sen gav jag mig och la huvudet mot hans axel. Jag hörde någon hosta och jag satte mig upp igen. Det var Jack som stod där.
"Vad gör du?" fräste han mot mig. Jag ställde mig upp.
"Åh, jaha, du får kyssa Grace men jag får inte krama Brett?" röt jag och gjorde en gest mot Brett. Jacks ögon smalnade när han tittade på Brett.
"Stick" sa han och pekade bort. Brett ställde sig skamset upp men jag tog tag i hans arm.
"Nej, du har inge jävla rätt att tvinga honom att gå" fnös jag och gick.
"Kim!" ropade någon av killarna efter mig, men jag orkade inte bry mig om vem. Jag gick till skolan istället.

~

"Sup Kim?" frågade Jerry när jag kom in i den öde skolan. Ingen hade kommit ännu eftersom nästan alla åker buss och det var väldigt tidigt.
"Vad gör du här?" frågade jag honom och stängde igen mitt skåp.
"Jag brukar alltid jogga en runda på morgonen men mina joggingkläder var i tvätten så jag gick hit direkt efter frukosten" flinade han och ställde sig framför mig när jag tänkte gå.
"Problem Kimmie?" frågade han och tittade forskande på mig.
"Nej" svarade jag nonchalant och försökte putta mig förbi honom.
"Försök inte" sa han och tittade på mig med en sorgsen och arg blick.
"Jack?" frågade han och jag såg hur han knöt nävarna. Jag orkade inte svara utan nickade bara och gick därifrån.

that's all I got to say

30 jan, 2014 14:55

Borttagen

Avatar



Varför skulle jag egentligen vilja berätta för honom? Det här var typ första gången vi pratat allvarligt på år. Men allt for ut ur min mun, jag brydde mig inte om han tyckte att jag var löjlig, de kanske jag var.
När jag berättat klart log han och satte sig bredvid mig.
"Varför blev du ledsen på honom?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"Jag har ingen aning, jag bara... jag vet inte..." sa jag tyst och tog en tugga av mitt äpple som jag hade i handen. "Och det blir inte bättre av att Felix är så sur på mig..." sa jag ännu tystare men när jag tittade på honom såg jag att han förstod, nästan varje ord.
"Då kanske jag ska berätta vad som hände innan..." sa han kort och tittade på mig. Jag nickade och han berättade om varför han hade trott att jag hatat honom.
Allting var så förvirrande just nu men jag nickade bara enkelt.
"Okej... tack..." sa jag blygt. Nu var det Antons tur att höja på ögonbrynen. "Tack för att du berättade. Nu vet jag i alla fall varför han är arg på mig." log jag.

~

Efter ett tag hörde vi att Felix kom in i huset och Anton ställde sig upp från soffan och gick fram till honom.
"Vad var det du köpte?" frågade han och Felix slängde ICA påsen på golvet.
"Allt." svarade han och jag gick sakta ut till ballkongen.
Jag tog sakta upp Tussie och stängde sedan buren igen. Jag gick sakta in till huset och fortsatte till köket där Felix och Anton stod.
Anton tittade menande på mig medan Felix plockade upp maten.
"Du Felix..." började jag och han slutade lägga in saker i kylskåpet.
"Vad?" muttrade han och vände sig om och mötte min blick. Jag tittade genast bort.
"Jag... jag vet varför du är arg på mig..." sa jag tyst och han höjde på ögonbrynen och tittade på Anton som kliade sig på huvudet.
"Jaha?" sa han kort.
"Öh... ja... förlåt... jag kanske har blivit lite mer som... som du!" sa jag tyst och Anton frustade av skratt men döljde det med en hostning. Felix såg chockat på mig och kastade en fryst köttbulle i mitt ansikte så att jag fick den i munnen. Sedan började vi alla skratta.

30 jan, 2014 15:17

Kola
Elev

Avatar




Jag gick till mitt klassrum, där jag har franska. Jag satte mig på en bänk och tog fram mobilen som jag hade i fickan. Jag hade fått sju sms. Fem från Jack.
Kim kom tillbaks, Seriöst!, Det där med Grace var inte på riktigt, Jag lovar, Kim! kom igen stod det på dem. De andra två var från Jerry.
Vart gick du?, Fuck it jag tar en macka i kafeterian kom om du vill. Jag suckade åt Jerry som alltid åt och gick tillbaka till min och Jacks konversation. Eller ja, det var bara Jack som hade skrivit något. Jag tryckte på 'svara' och började skriva. Hur kan det vara på låtsas? Du kysste henne! skrev jag och skulle precis skicka det när jag ändrade mig. Jag la till; Och hur kan du tro att jag använder Brett för din skull?. Nu skickade jag det. Jag suckade återigen och funderade på om jag inte skulle ta en macka i alla fall. Jag tittade på klockan, eleverna borde komma med bussen om ungefär fem minuter. Jag bestämde mig för att strunta i det och satte mig ner på stolen. Jag tittade på alla som droppade in och började prata. Ms Franklin kom efter en stund.
"Alors, venez! Prenez vos livres maintenant, nous allons parler de l'histoire de la Tour Eiffel." sa hon och klappade händerna. Alla tog upp sina böcker och letade i registret efter 'Eiffel'.

that's all I got to say

30 jan, 2014 21:51

Borttagen

Avatar




När vi skrattat och pratat klart gick jag ut till baksidan igen. Jag klappade Tussie några gånger innan jag la tillbaks henne i buren och stängde den.
Jag gick sedan in i huset och in till köket där Felix fortfarande plockade in maten med hjälp från Anton.
"Hur mycket köpte du?" frågade jag honom och han vände sig om.
"Jag vet inte, tänkte att morsan och farsan inte ska behöva åka till ICA direkt när de kommer hem." flinade han och kastade ännu en kal köttbulle på mig.
"Den är hård!" sa jag till honom och kastade tillbaka den på honom. Han flinade och slängde den i sopporna.
Jag gick in i mitt rum igen och la mig på sängen med Ipaden i famnen.
När jag varit inne på Ipaden kom jag just på att Colin var den sista personen jag såg innan jag blev påkörd.
Jag suckade djupt och förstod fortfarande inte varför jag var så himla besviken på honom.

~

Senare på kvällen kom doktorn hem till oss.
"Såja, kan du sätta dig på den här stolen." sa han som om jag var en liten bebis och inte kunde göra någonting själv. Fast egentligen kanske det var sant.
Jag satte mig ner på stolen och han tog fram massor med saker som jag knappast förstod vad det var.
"Så, blunda." sa han kort och jag sänkte ögonlocken medan Felix stod lutad mot bordet och Anton vid ingången till köket.
Jag förstod knappast vad han kollade, han måste ärligt talat vara en ut av de bästa doktorerna i staden om man inte märkte om honom.
"Så, du skulle kunna gå ut imorgon." log han och jag såg hur chockad Felix och Anton blev.
"Men de har ju inte gått en månad." sa Anton och höjde på ögonbrynen.
"Jag vet, men hon läker verkligen fort." log han och la ner sina saker. "Så, på måndag får du gå till skolan." sa han och gick ut ur hallen. "Men du får ta det lugnt idag." sa han och jag nickade.
"Visst." sa jag tyst och visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen.
"Hejdå." sa han och gick ut ur huset och stängde dörren efter sig.
"Jahapp, det var väl bra eller?" frågade Felix och tittade på mig. Han såg antagligen att jag inte var helt glad.
"Ja, det var det väl..." sa jag tystare och gick in till mitt rum och stängde dörren. Jag satte på mig min panda pyjamas (Bild nedan). Jag satte mig sedan på stolen vid skrivbordet och tog fram ett papper och en penna och började skissa.
Det blev ett Sakura träd som tappar sina blad medan en tjej springer ifrån det.
Jag log för mig själv och tittade på den. Jag ställde mig upp på stolen och tog tag i teckningen och tog fram tejpen och satte upp den bredvid flera andra teckningar jag gjort. Jag bet mig i tungan och gick ner från stolen och tittade på väggen som var full med teckningar nu, vissa svartvita och andra färgglada.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi01.i.aliimg.com%2Fwsphoto%2Fv0%2F1377546469_1%2Fnew-fashion-pajamas-Panda-Women-cotton-striped-cotton-pajamas-Loungewear-sweet-pajamas-for-women-home-wear.jpg

31 jan, 2014 14:34

Kola
Elev

Avatar




Jag tittade på klockan och suckade. Nästan en timme tills vi slutar... Jag tittade ut genom fönstret och såg Colin sitta på en bänk med mobilen i handen. Det var samma vid fotbollsplanen, ungefär där han var när Mika... Skadades. Jag tänkte efter på vad som egentligen hade hänt den dagen. Jag hade blivit arg på Jack, sedan hade jag sprungit ifrån lektionen. Plötsligt hade Mika sprungit förbi mig. Jag undrade varför hon hade sprungit rätt ut i vägen, jag menar, Mika är ju väldigt försiktig av sig. Jag skakade bort tankarna och försökte koncentrera mig på matten. Läraren stod och förklarade hur man skulle räkna ut 47x38. Jag fattade ingenting... Jag tittade återigen ut genom fönstret och såg Colin igen, men den här gången pratade han med en tjej. Jag förstod genast vad Mika hade blivit arg för. Colin hade sprungit fram till Mika tillsammans med en tjej, jag var ganska säker på att det var hon som stod där nu. Jag visste att Mika var kär i Colin... Tänkte jag och flinade för mig själv.
"Kimberly, skulle du kunna berätta vad som är så kul?" frågade läraren och sköt upp glasögonen på näsan. Jag skakade på huvudet.
"Nej tack, hade jag velat det hade jag väl räckt upp handen?" kontrade jag och tittade återigen på klockan. Läraren fnös och återgick till lektionen medan jag återgick till mina tankar.

~

"Kom igen Kim, få till sparken en gång till" sa Rudy.
"Men jag är trött" stönade jag och torkade svetten ur pannan. Rudy skrattade.
"Det är jag med, på dig. Kom igen nu" sa han och puttade till mig så att jag kom mot dockan. Jag ställde mig i 'position' och snurrade runt så att sparken landade ungefär på dockans bröst.
"Bra! Tänk bara på att..." började han men avbröts när jag såg Jack komma in. Jag gjorde snabbt en hård spark och dockan flög till golvet.
"Kim det där var otroligt!" flämtade Rudy och gav mig en high five. Jag fnissade och gick förbi Jack. När vi gick förbi varandra stötte jag min axel mot hans, som för att visa att jag fortfarande var sjukt arg på honom.
"Rudy jag sticker hem nu" sa jag och sprang in i omklädningsrummet innan han började tjata om hur mycket jag skulle fokusera på karaten eftersom det snart var en turnering. Jag duschade fort och tog på mig kläderna. Eftersom det hade blivit lite kallt tog jag på mig min skinnjacka också. Jag la in mina karatekläder i skåpet och gick mot dörren.

~

"Värst vad du är sen, gick karaten bra?" frågade pappa som höll på med disken.
"Jadå, jag har redan ätit på Falafel Phil's, jag går och lägger mig" ljög jag. Pappa kom ut i hallen och kramade om mig.
"Okej Kimmie" sa han och jag smet upp för trapporna. Jag tog på mig min pyjamas och borstade igenom håret. Jag gick in i mitt rum igen och drog ner min rullgardin och la mig i sängen.

that's all I got to say

31 jan, 2014 17:08

Borttagen

Avatar



Jag kom på att jag inte hade sagt till Kim att jag skulle komma till skolan på Måndag så jag tog fram min mobil.
Jag gick in på min och Kims chatt som var hysteriskt lång.
kommer till skolan på måndag :' skrev jag och skickade. Jag fick snabbt ett svar:
Okej c: men skulle inte du vara hemma i en månad? skrev hon som ett svar och jag log.
Jo, men doktorn kom idag och sa åt mig att jag kunde gå till skolan på måndag och jag vilade idag, men ska gå och sova nu, godnatt! :' skrev jag och kröp ner i sängen.
Okej, Godnatt svarade hon och jag släkte lampan vid sängen och somnade snabbt.
Dagen där på vaknade jag vid 09.30 och satte mig med benen över sängkanten. Idag var det lördag och jag var hysteriskt trött. Jag gnuggade mig i ögonen medan jag gick mot garderoben. Jag tittade på alla kläderna och kände att jag behövde köpa nya kläder. Men jag satte på mig en mellanlång svart tröja och ett par tajts (bild nedan).
Jag tog sedan min mobil och gick ut ur mitt rum.
När jag kom ut ur rummet verkade alla andra sova och jag gick in till köket och gjorde i ordning en macka och ett glas mjölk. Jag satte mig vid bordet i tystnad och tittade ut genom fönstret. Solen var stark och när jag var klar gick jag och borstade tänderna. Efter det borstade jag igenom håret också. När jag var alldeles klar gick jag ut i hallen och satte på mig ett par bruna uggs (bild) och tog min väska med plånbok och busskort. Jag gick sedan ut ur huset med min mobil i handen och började gå mot busstoppet.
Jag fick vänta i ungefär en kvart innan nästa buss kom.
"Hej" sa busschauffören och jag stoppade i busskortet i automaten.
"Hej..." svarade jag tyst och tittade in i bussen, det var ingen annan som satt där. Jag gick och satte mig på en plats längre bak och lutade huvudet mot fönstret. Jag tittade på min mobil och la ner den i väskan. När bussen stannat gick jag ut ur den och fortsatte mot stan.
Jag gick in till affärerna och tittade mig omkring, jag visste verkligen inte vart jag skulle börja.
När jag gick förbi affären med frozen Yoghurt såg jag Colin sitta med samma tjej som han stod på fotbollsplanen med. Han hade på sig ett par svarta trasiga jeans och en luvtröja.
J'vla emo kom jag på mig själv att tänka. Jag mötte hans blick och jag såg hur han ställde sig upp men jag var snabbare. Jag sprang snabbt ifrån honom och in på en affär.
Jag tittade mig omkring i affären, de var en ut av de få största emo affärerna i stan.
Det kan inte ha varit en slump... tänkte jag och tittade mig omkring.
Jag fick den där tanken om att man förändras ibland och jag fick ett djupt flin inombords.
Jag fortsatte längre in i affären och tittade på alla kläderna.
Efter ett litet tag upptäckte jag mig själv med flera klädesplagg vid kassan för att betala.
Jag måste ha blivit galen for det i mitt huvud, hjärnskakningen kanske hade blivit värre.
"Så, varre något mer?" frågade killen i kassan och blåste upp sitt hår från ögonen. Jag skakade sakta på huvudet och tog kassarna med kläder.
Jag gick ut ur affären och tittade ner i min plånbok. Jag hade cirka 500 kronor kvar just nu och de kändes som att jag ville bli av med allt ut av det.
Jag tittade mig omkring och såg en tjej komma ut från frisören. Jag tittade på henne och såg att hon hade lila hår uppsatt i två höga tofsar.
Jag gick snabbt till frisören och till kassan. Jag måste verkligen ha blivit en idiot. tänkte jag för mig själv.
"Hej, kan jag hjälpa dig med något? Vill du ha en ny klippning?" frågade tjejen i kassan och jag nickade.
"Jag vill färga håret." sa jag kort och tjejen höjde på ögonbrynen.
"Du måste ha en mamma eller pappa..."
"De kunde inte komma." sa jag kort och kände hur desperat jag var. Tjejen nickade.
"Okej, vilken färg vill du ha?" frågade hon och log.
Jag tänkte efter, egentligen hände allting så himla plötsligt. Jag hade bara stuckit hemifrån vid halv tio på morgonen och stuckit till stan. Jag hade köpt massa med emo kläder och var nu på väg att färga håret. Och ingen jag kände visste om det. Jag skakade på huvudet och försökte komma på en bra färg.
"Rosa." svarade jag kort och tjejen log ännu mer.
"Det skulle verkligen passa dig." log hon. "Okej, kom med här." sa hon och jag följde efter henne.
Jag satte mig på en stol och blundade hårt.
De gick fort, jag hann inte säga emot, utan när jag öppnade ögonen var mitt hår rosa.
"De ska torka innan du gör något, har du bråttom till något?" frågade hon och jag skakade på huvudet.
"Nej, det har jag inte." svarade jag kort och hon nickade ännu en gång.
"Okej, bra. Jag går och kollar till andra kunder." log hon och nu var det min tur att nicka.
Jag tog upp min mobil och kollade på smset jag fått av Kim.
Hej, Mika. Hur är det? hade hon skickat.
Bra, antar jag. Såg Colin idag. skrev jag kort och Kim svarade snabbt.
Vad gjorde han? skrev hon som svar.
Åt Frozen Yoghurt med sin flickvän... skrev jag och ångrade mig genast efter jag skickat det. Jag stängde genast av mobilen när tjejen kom tillbaks.
"Sådär, då ska vi bara fixa en sak till." sa hon och tog fram en hårfön. Hon började blåsa den så att mitt hår flög åt alla håll. När hon var klar la hon ner den och började kamma mitt hår.
När jag var klar kollade jag mig i spegeln, hon hade faktiskt rätt, det passade mig (inte för att skryta x).
"Tack så mycket." sa jag och hon log.
"Det var så lite." log hon och följde mig till kassan. "Det blir 550 kronor log hon." mina ögon blev stora.
"Okej..." sa jag och gav henne femhundringen "behåll växeln." sa jag.
"Men det blev ju ingen växel!" sa hon surt till mig när jag sprang ut från affären med kassarna och väskan i mina händer. Jag var verkligen ovan vid att ha rosa hår.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F46189237%2Flarge.jpg

31 jan, 2014 18:47

Kola
Elev

Avatar




Jag vaknade ganska sent på morgonen med ett gott humör. Mika skulle komma tillbaka och allt skulle bli normalt. Jag log för mig själv och gick upp ur sängen och fram till garderoben. Jag ögnade snabbt igenom allt och drog ut en grå stickad tröja, ett vitt linne och ett par svarta tights. Jag kollade på mig själv i spegeln och satte upp håret i en ganska slarvig tofs. Sedan tog jag upp mobilen och sms:ade Mika. Hon hade alltså sett Colin, med den där tjejen. Jag visste det. Hon är svartsjuk. Jag gick in på toan och borstade tänderna. När jag var klar med allt förutom frukost gick jag till dojon. Rudy hade alltid våfflor på morgonen och han åt i dojon...
"Hej då pappa!" sa jag och gav pappa en kram. Han satt i köket med tidningen och en kopp kaffe.
"Ska du inte ha frukost?" frågade han och höjde på ena ögonbrynet.
"Nej, jag äter med Rudy i dojon" sa jag snabbt och pussade han nästan flintskalliga huvud. Han nickade sakta och log mot mig.
"Hälsa Jerry" sa han och jag nickade. Jag gick ut i hallen och tog på mig mina svarta kängor (sådana som jag har IRL) och gick sedan ut med mig mobil i handen. Jag gick mot dojon och såg att det var mörkt där inne. Konstigt, Rudy brukar alltid vara där från klockan åtta och nu var klockan snart elva, tänkte jag men gick ändå in. Det var verkligen kolsvart, vilket var ganska konstigt eftersom det var ganska så ljust ute. När jag tittade ut genom fönstret så såg jag att solen faktiskt hade försvunnit bakom molnen. Jag gick in på Rudys kontor i hopp om att han skulle hålla på att steka våfflor. När jag kom in var rullgardinen för hans lilla fönster nerdraget. Jag tittade på soffan och såg en liten skugga av någon. Jag satte mig ner bredvid soffan och lyfte försiktigt på filten som personen hade lagt över sig. Det var Jack. Jag la snabbt tillbaka filten, men jag reste mig inte upp, istället la jag mig sakta ner bredvid honom. Det kändes väldigt fel, men samtidigt så rätt. Jag suckade och andades in doften från hans mjuka hår som låg mot min kind. Jag log för mig själv och kom på mig själv med att ligga med fötterna på hans och handen om hans muskulösa arm.
"Nej... Jag gillar inte Grace" mumlade han i sömnen och vände så hastigt på huvudet att våra ansikten låg tätt ihop. Jag kunde känna hans andedräkt. Jag bet mig i läppen för att inte väcka honom. Jag kände hur hans hand letade sig uppför min midja och vilade runt mig. Jag blundade och försökte låtsas som om jag var hemma. Det kändes bra, alldeles för bra. Jag kände hur någon försiktigt placerade sin mun mot min hals. Jacks hand lekte med min ärm.
"Jag gillar när du klär dig såhär, Kimmie" mumlade han och kramade om mig. Jag hade ingen aning om han var vaken eller inte men det struntade jag i just nu. Jag placerade min mun mot hans kind och kysste honom försiktigt. Han log och öppnade sakta ögonen.
"Jack! Jag.. Jag trodde du sov!" utbrast jag och satte mig upp i soffan. Han flinade mot mig.¨
"Tror du inte jag skulle märka om någon tog halva platsen av soffan och kelade med mina fötter?" frågade han och log mjukt mot mig. Jag rodnade och tittade ner. Då hade alltså allt han sagt varit sant.
"Du sa att du inte gillade Grace" mumlade jag och han satte sig upp bredvid mig med armarna vilande på sina ben.
"Ja" sa han bara. Jag tittade upp på honom.
"Är det sant?" frågade jag och han log mot mig och tog sakta min hand och lekte med mina fingrar.
"Ja" sa han återigen. Jag reste mig upp och ställde mig med armarna i kors.
"Så varför kysste du henne och log? Du gillade henne då" sa jag hårt och mina ögon kunde döda. Han suckade och slog ut med händerna.
"Jag var tvungen, hade jag inte gjort det hade hon fått mig relegerad" sa han tyst och jag öppnade munnen men stängde den. Grace var rektorns barn.
"Vad... Vad har du gjort?" frågade jag och satte mig bredvid honom igen.
"Hon har sett mig åka skateboard utanför skolans område, vilket är förbjudet" sa han.
"Men vad spelar det för roll?" frågade jag och tänkte på att jag faktiskt hade sett honom åka skateboard när Mika skadades.
"Hur många gånger har du gjort det?" frågade jag sakta och han tittade skamset på mig.
"För många" suckade han. Jag nickade.
"Så Grace ville alltså bara få mig må dåligt? Få mig svartsjuk..." mumlade jag för mig själv.
"Det verkar som om det funkade i alla fall." flinade han. Jag slog snabbt till honom i magen så att han böjde sig fram av smärta.
"Inte alls, jag blev bara arg för att du kysste henne och sa att ni var ihop och..." började jag och han höjde på ögonbrynen.
"Precis" sa han roat. Jag skakade på huvudet.
"Varför berättade du det inte bara?" frågade jag. Han suckade och sedan började han flina och blev röd om kinderna.
"Jag ville att du skulle bli svartsjuk, jag gillar när du gör saker som du gjorde för några minuter sen. Jag visste att du inte skulle kunna hålla dig bo-"
"JAG FATTAR! Håll tyst nu" sa jag högt. Han flinade.
"Tvinga mig" sa han och böjde sig fram och skulle precis kyssa mig när...

Inte scarfen och väskan!
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata1.whicdn.com%2Fimages%2F36238136%2Flarge.png


that's all I got to say

31 jan, 2014 20:37

Borttagen

Avatar



Jag gick in till ett provrum i en annan affär och satte på mig ett par ut av kläderna (Bild nedan).
jag stoppade sedan ner mina tidigare kläder i samma påse och gick ut ur affären.
Jag gick sedan tillbaks till busshållplatsen och fick vänta där i tio minuter.
Jag gick in till bussen och jag kände hur många det var som tittade på mig.
"He....ej" sa busschauffören men jag struntade i att svara. Jag tryckte ner busskortet och gick längst in i bussen. Jag satte mig ner och la kassarna och väskan på säterna bredvid mig.

-

När jag kom hem fick både Felix och Anton en stor chock.
"What The Fudge have you done?" frågade Anton och tittade häpet på mig med Felix bara flinade.
"Jag bara kände för att ändra något i mitt liv. Men de gör väl inget eller?" frågade jag och tog av mig mina skor.
"Neej... bara lite ovanligt." svarade Anton kort. Jag log.
"Jag går in på mitt rum och packar upp." sa jag och gick in på mitt rum.
"Hur ska du kunna förklara det här för mamma och pappa?!" ropade Felix efter mig.
"Jag gör precis som du. Säger ingenting utan låter de bara sjunka in i dom." svarade jag genom dörren och började lägga in och plocka ut kläder i min garderob. När jag var klar satte jag mig vid datorn och satte på musik.


Kläder: https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi01.i.aliimg.com%2Fimg%2Fpb%2F496%2F465%2F456%2F456465496_217.JPG
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.sohos.co.uk%2F%2540%2540content%2Fpub%2Fimage_10423%2Fjailbaitpurp2_54715.jpg

31 jan, 2014 20:58

1 2 3 ... 6 7 8 ... 20 21 22

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)

Du får inte svara på den här tråden.