Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Lorina frös. Det var fuktigt och kallt i den mörka fängelsehålan. Det var heller inget glas på fönstret. Det var bara galler och tomt utrymme.
"Jag vill hem"! grät hon. "Tror du mina föräldrar lever"? Frågade Lorina.
22 dec, 2013 19:05 |
|
Borttagen
|
" Jag vet inte det avrättas folk varje dag " sa Jasper ha ville mer än gärna ge henne en kram
22 dec, 2013 19:08 |
|
Fellrendión
Elev |
Lorina snyftade.
"Hur kan hon ha så mycket makt och ändå vara en så hemsk drottning"? Frågade Lorina.
22 dec, 2013 19:28 |
|
Borttagen
|
" Jag vet inte men jag försöker få magikerna att gå emot henne men ingen verkar våga " sa Jasper
22 dec, 2013 19:30 |
|
Fellrendión
Elev |
"Allt prat om rädsla får det hela bara att kännas hopplöst, om ingen vågar göra något åt det så minskar risken att det blir någon revolution", suckade Lorina.
I cellerna bredvid satt andra fångar. De lyssnade på Lorinas och Jaspers samtal och började också känna sig sorgsna.
22 dec, 2013 19:44 |
|
Borttagen
|
Jasper tänkte på det Lorina precis sa han ville verkligen kämpa tills han inte orkade stå han tog fram sin magi bok.
22 dec, 2013 19:47 |
|
Fellrendión
Elev |
22 dec, 2013 19:48 |
|
Borttagen
|
" Jag vet inte vilken magi som skulle kunna få ut oss för dörrarna verkade vara gjorda mot magi " sa Jasper han bläddrade i den gamla boken han ville hitta någon magi som kunde hjälpa dom. Han hittade tillslut en sida om blixt magi han läste sidan han brydde sig inte om det hade negativ påverkan på användaren bara de andra fångarna kom ut
22 dec, 2013 19:50 |
|
Fellrendión
Elev |
"Nej, du får inte skadas", sa Lorina när hon hörde att Jasper läste texten om negativ påverkan högt.
22 dec, 2013 19:54 |
|
Borttagen
|
" Det viktigaste är att ni kommer ut " sa Jasper. Han började göra några handrörelser och fick fram blixtvarelser. Han läste att dom krävde energi av honom de lyckades få upp hans dörr och hjälpte de andra fångarna loss.
22 dec, 2013 19:57 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen