(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag log mot Mika, äntligen hade hon lärt sig att ibland kan man be om hjälp av en vuxen. I detta fall: en psykolog. Jag gick in i tjejernas omklädningsrum och bytte om till en dress. Jag satte upp håret i en tofs och gick ut i dojon igen. Jack och Jerry tränade sparkar och jag gjorde tummen upp åt de. Jerry vände sig mot mig och när Jack skulle slå mot honom råkade han träffa Jerry i magen. Han ramlade omkull och vi alla sprang fram till honom.
"Jerry!" skrek Milton och slog till honom på kinden "Det är Jag" en till smäll "Milton, kan du höra mig?" "Sluta slå honom, vi måste få honom till sjukhuset!" skrek jag åt Milton och Eddie och Jack hjälpte honom upp och Rudy hämtade bilnycklarna. Jag tog fram mobilen och SMS:ade mamma *Följer med Jerry till sjukhuset, karateolycka* jag tittade bort mot Jerry som stönade av smärtan. Jack satte sig i baksätet och Jerry satt i framsätet. Det fanns två platser kvar i bilen och vi var tre kvar. Milton tog snabbt en plats i baksätet och Eddie med. Jag stod där helt hjälplös. Jack klappade på sitt knä. "Kom" sa han och jag hoppade in och satte mig i hans knä. Rudy startade bilen så fort han hade försäkrat sig om att Jerry inte skulle spy i hans, som han uttryckte det, 'fin fina bil'. När vi kom fram hjälptes vi alla åt att bära in Jerry och Rudy pratade med en sjuksköterska. Hon pekade mot ett rum och vi fick gå in och Jerry la sig på sängen direkt. Doktorn kom in och vi alla fick gå ut. Jag suckade. "Snälla kan vi inte få stanna här inne doktorn?" frågade Milton. "Hrm, hur ska jag säga det här så att ni förstår" sa han fundersamt "Eran kompis har lite ajaj i lilla magen" "Du menar alltså att ni måste synkronisera hans mjälte och kolla så att inte apukalypsisarna inte har hamnat fel för det kan orsaka en polokitasin" svarade Milton och doktorn stirrade på honom. "Ja det var precis vad jag menade..." sa han förvirrat men vi fick ändå gå ut i väntrummet. När vi kom ut tittade jag på Milton. "Wow du är så smart!" utbrast jag. "Ja kanske det, men jag skulle gärna byta 40 IQ mot ett enda hår på bröstet..." suckade han och vi alla skrattade. Rudy kom ut och suckade. "Hur mår han" frågade Jack och sprang fram till Rudy. "Bara bra. Eller i början gjorde han det" Rudy kom närmare oss alla och tittade allvarligt på oss " plötsligt började han få väldigt ont och var tvungen att lägga sig i massagesängen och äta pudding" "Rudy du tror väl inte att han bara sa att han hade ont för att bli ompysslad?" suckade jag och Rudy flämtade till. "Åhh, det låter mycket mer rimligt än att pudding är det nya botemedlet mot magont" sa Rudy och vi andra suckade. Jag kollade på mobilen mamma hade svarat *Ok, mår han bra? Kom hem till 17:00* jag tittade på klockan. 16:56 jag måste hem. "Jag måste hem, jag tar bussen. Ses" sa jag och vinkade till de. Medan jag gick mot bussen såg jag Colin och en tjej. De verkade komma ganska bra överrens fast tjejen verkade vara lite tjurig. Hon beter sig som Mika... Hon ser ut som Mika... Det är Mika! *Olala* SMS:ade jag henne. Hon tittade upp och verkade leta efter mig men såg mig inte. Jag gick snabbt mot bussen och satte mig längst bak och tog fram hörlurarna. Vi åkte men plötsligt bussen mitt i gatan. Trafikstockning, typiskt! Jag suckade och höjde volymen på min favoritlåt. Dressen: ![]() that's all I got to say 15 nov, 2013 21:51
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:13
|
|
Borttagen
|
"Är Psykologen verkligen så dålig?" frågade han och flinade. "Ja.. eller alltså, hon fattar ju inget." suckade jag och kände hur min mobil vibrerade. Jag tittade på mobilen och såg att Kim hade skrivit *Olala* och tittade mig omkring. "Fan!" sa jag. "Vadå?" frågade han. "Min bästis såg att jag stod med dig och tror att jag är kär! Fan!" suckade jag och tittade på honom. Han flinade igen. "Hur kan hon se oss?" frågade han och tittade sig omkring. "Inte vet jag." suckade jag och kände hur min mobil började ringa. *Mum on the phone, don't hide for me* sjöng den. Jag tog genast upp den och killen, Colin började skratta. "Hallå?" frågade jag i luren. "Men hallå! Klockan är tre min i fem!" sa jag till henne. Jag la på telefonen. "Ventilador!" suckade jag. "Vad betyder det?" frågade Colin. "Det är Fan på spanska... tror jag." sa jag och la ner mobilen i fickan. "Jaha... vad är problemet." frågade han. "Jag kan inte komma hem. Bussen gick nyss och jag vet inte hur..." "Kom." sa Colin och tog tag i min arm. Han gick till en röd motorcykel. "Men shit.. Jag är fjorton..." "Jag är femton, och jag kör. Det borde inte vara så farligt för en fjortonåring att åka med." sa han och tog på sig en hjälm. Han gav mig en hjälm och jag satte på mig den och satte mig bakom honom. "Du får hålla i dig." sa han och startade motorn. Efter en stund startade den och han började köra på vägen. "Det här är galet." muttrade jag. Colin tittade rakt fram och jag kunde inte se hans ansikte genom den stora hjälmen. Vi åkte snabbt förbi bussen och var strax hemma. Jag hoppade av motorcykeln och tog av mig hjälmen... jag var tvungen att säga tack. "Tack för skjutsen..." sa jag. "Men, det var bara en engångsgrej!" la jag till. Killen flinade. "Jaja, vi syns imorrn." sa han och tog tag i hjälmen jag hade haft på mig och började sedan köra. Jag gick in till huset och där stod mamma. "Vem var det?" frågade hon upprört. "Åh... bara en kille i skolan." svarade jag och gick förbi henne. "Du är fjorton, du får inte åka motorcykel!" sa mamma argt. "Jaja..." muttrade jag och tog ett äpple och gick sedan upp på mitt rum och la mig på sängen. 15 nov, 2013 22:10 |
|
Kola
Elev |
Jag satt på bussen och tittade ut genom fönstret. Det gick i snigelfart. Plötsligt kom en röd motorcykel åkande och körde snabbt förbi oss. *Fartdåre* tänkte jag och suckade. Bussen fortsatte i snigelfart ända fram till stan. Jag suckade *Jag orkar inte åka buss, det går fortare att gå* tänkte jag och tryckte på stoppknappen. Bussen stannade och jag hoppade av. Jag gick in mot dojon. *Lite sen kan väl inte göra någonting* tänkte jag och tände lampan. Jag bytte om och började träna. Mobilen ringde efter några minuter.
"Hallå?" svarade jag andfått. "Kimmy, gumman, var är du?" frågade mamma oroligt. "Trafikstockning, sitter fortfarande på bussen" ljög jag. "Jahaja... Ska jag hämta dig?" "Nej det är lugnt, jag kanske går hem vid nästa hållplats" jag hörde att mamma berättade det för någon. Pappa, han är hemma! "Mamma vem pratar du med?" frågade jag uppspelt. "Någon som har kommit ända från Kalifornien för att träffa dig!" "Pappa!" utropade jag och log för mig själv. Pappa jobbar i Kalifornien men mamma i Seaford. Jag valde att bo hos mamma och min lillasyster valde att bo hos pappa. Mamma och pappa är inte gifta längre utan de började bråka när pappa flyttade. Men vi umgås fortfarande som en familj. "Jag kommer så fort jag kan" sa jag och la på. Precis när jag kom ut ur omklädningsrummet och var klar att gå så hörde jag något inifrån Rudys kontor. Det lät som om... Någon tittade på 'Blind Samuraj' en Bobby Wasabi film. Jag suckade, var Rudy här? Jag knackade på men ingen sa något så jag gick in. Det var inte Rudy, det var Jack. Han hade somnat i soffan på Rudys kontor. *Ska jag låta honom ligga*? tänkte jag. Milton och Eddie är hemma, Jerry på sjukhus och Rudy kommer inte tillbaka förrän imorgon. Hans mamma kanske blir orolig... Jag bestämde mig för att väcka honom. Jag stängde av filmen och skulle precis väcka honom när han la sig på rygg "Sluta titta på mig" mumlade han och öppnade ena ögat. "Så du sov inte" frågade jag förbryllat. "Jo, jag vaknade när du knackade på dörren" mumlade han och gnuggade sig i ögonen "vad är klockan?" "Halv nio" sa jag och han reste sig upp. "Då måste jag hem..." han tittade på mig. "Jaha, eh, hejdå" stammade jag och var på väg ut med röda kinder. "Vänta, hur kommer du hem?" frågade han och jag stannade. Det hade jag inte tänkt på. Det gick inga bussar så här sent, så jag var tvungen att gå. Jag suckade. "Jag måste nog gå" sa jag och vände mig om mot honom. "Jag har cykeln, vill du ha skjuts? Vi bor ju ändå nästan i samma kvarter" sa han och tog på sig hjälmen. Jag nickade. "Men jag har ingen hjälm" sa jag Men det hade han redan löst. "Ta den här" han räckte fram en hjälm som låg på Rudys skrivbord. "Vad använder han den till?" jag tittade på hjälmen, det var en svart hjälm med olika klistermärken. "Det är min hjälm, han fick låna den när han skulle försöka åka skateboard..." flinade Jack. Jag nickade och tog på mig den. Men eftersom hjälmen var Jacks var också spännet lite stort. Han gick fram mot mig. "Vänta så ska jag hjälpa dig" sa han och kom närmare. Jag tittade ner i golvet och backade så fort han var klar. Vi gick ut och jag satte mig på pakethållaren och vi körde. När vi kom hem till mig tog jag av mig hjälmen. "Tack för skjutsen" sa jag och gav honom hjälmen "det var bara en engångsgrej!" la jag till för att han skulle förstå att jag klarar mig själv. Han bara flinade och stack hem till sig. Jag gick in och någon kom gående nerför trappan. Pappa! that's all I got to say 16 nov, 2013 15:41
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:13
|
|
Borttagen
|
Jag tittade upp i taket och tog fram min mobil. Jag tittade på den som att jag inte visste vad man hade den till. Jag suckade djupt och satte mig upp ur sängen. Jag tog fram mitt ritblock och tittade på voodoo dockan. Sedan bytte jag sida och den nya killen, Colin kom fram på pappret. Jag suckade ännu en gång och tog en tugga av äpplet. Jag gick upp ur sängen och gick mot garderoben. Jag tog fram min svartvita ank pyjamas (se bild nedan) och satte på mig den och gick sedan ner. Jag tittade på min mamma som stod i hallen och pratade med någon i telefon... antagligen pappa. Jag suckade djupt och satte mig i soffan och satte på Tv:n. "Gumman kan du inte gå upp och titta på tv?" frågade min mamma och höll för luren. "Jo, det skulle jag gärna gjort.... om vi hade en tv där uppe!" sa jag till henne och suckade. "Gumman, jag är lite upptagen vi pratar om det här till kvällsmaten." sa hon lugnt. Jag blev så irriterad. Om jag bara fått hennes tålamod. "Klockan är ju för i helvete nio!" suckade jag och stängde av tv:n "Förresten, jag är inte hungrig." sa jag och gick till badrummet. Jag tvättade ansiktet och kammade mitt rosa hår. Jag hörde hur min mamma fortsatte att prata med pappa. Sedan gick jag till mitt rum igen och tog fram några trumpinnar och satte mig vid mina trummor. "Gumman! Snälla sluta!!" hörde jag min mamma skrika. "BARA OM NI SLUTAR ATT BRÅKA SÅ HIMLA MYCKET." sa jag och fortsatte att spela på min favorit låt. Tillslut när jag spelat klart låten slängde jag trumpinnarna på golvet och slängde mig på sängen och loggade in på mobilen. Jag tittade på mobilen och såg att jag fått skit många sms. "HEJ MIKA, VAD GÖR DU?... oj jag skrev med CAPS LOCK.... LOL" som var från Ida. Och "SVARA FÖR I HELVETE.... oj, jag skrev också med CAPS LOCK" som kom från Emma och massa andra. 16 nov, 2013 16:08 |
|
Kola
Elev |
Jag sprang fram till pappa och kramade honom länge. Sedan kom Lia, min lillasyster(bild nedan), gående i trappan jag släppte pappa och sprang fram till henne. Jag kramade henne och sedan mamma in i rummet.
"Maten är klar" log hon mot oss. Vi gick in i köket och satte oss. Mmm, lasagne, min favoritmat. Jag åt mycket och vi satt och pratade och hade roligt. Ända tills telefonen ringde. Jag ställde mig upp och gick ut i hallen där telefonen låg. Jag kollade på numret, Mika. "Hej!" sa jag glatt. Det var tyst i andra änden. "Hej..." svarade Mika tyst. Jag förstod direkt att något var fel. "Var är fel?" frågade jag oroligt. "Mamma och pappa har skiljt sig" började Mika men jag avbröt henne. "VA?! Men gud vad hemsk!" utbrast jag men Mika bara fortsatte. "Och pappa ska flytta hos in hos en annan och jag måste bo hos honom" sa hon sorgset. Jag flämtade till. "Vem är din nya mamma...?" frågade jag försiktigt. Mika suckade. "Lova att du inte flippar ur" sa Mika och jag tog ett djupt andetag. "Visst..." suckade jag och Mika var tyst en stund. "Min nya mamma är... Mrs Brewer" sa hon långsamt. Det tog en stund innan jag förstod. Brewer, som i Jack Brewer. Jag flämtade till. "Jacks mamma?!" skrek jag i telefonen. "Du lovade att inte flippa ur!" skrek Mika tillbaka. Det vart tyst en stund till och sedan hörde man någon i bakgrunden. "Jag måste sluta" suckade Mika. "Va? Varför?" men Mika hörde mig inte för hon hade redan lagt på. Jag gick ut i köket igen. Mamma tittade på mig. "Vad var det där om?" "Mikas föräldrar har skiljt sig och hennes mamma flyttar till en annan stad och hon ska bo hos sin pappa. Men hennes pappa ska flytta ihop med Jacks mamma så då blir alltså Mika och Jack styvsyskon" rabblade jag upp så fort jag kunde. Mamma tittade på mig och pappa fick en bekymrad min. "Mika är din bästis, det vet jag, men vem är Jack? Din pojkvän?" retades Lia. "Nej han är min... Jack" jag suckade när jag hörde hur dumt det lät och min syster log triumferande mot mig. Jag satte mig ner och började sakta gnaga på en morotsbit. Efter en lång pinsam tystnad började mamma prata. "Så, Lia du får sova i gästrummet med din far" sa hon och pekade mot en dörr "det är redan bäddat och klart" "Okej, men kan jag få se Kims rum först? Jag har ju aldrig varit här" sa Lia. Jag suckade. Visst vi hade bott i en stor villa förut och hon har aldrig varit här i vår lilla lägenhet. Det enda vi har är två sovrum, två toaletter, ett kök och ett vardagsrum. Inget särskilt, så varför måste hon titta i just mitt rum?! Ingen förutom Mika och Kola har vart där! Mamma fick en rynka i pannan. "Ingen alls, inte ens jag, har vart i hennes rum" suckade hon och Lia tittade på mig. "Varför då? Har du massa killar gömda i garderoben kanske? Till exempel Jack?" flinade hon och jag suckade, igen. "Nej lägg av!" utbrast jag och gick in på mitt rum och låste dörren med nyckeln jag hade hittat som ledde till mitt rum. Jag la mig på sängen och tittade på Kola som lekte med en leksak. Om jag ändå varit en katt, då hade livet varit mycket enklare. Mig (den blonda) min syster (den andra) : that's all I got to say 16 nov, 2013 20:19
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:15
|
|
Borttagen
|
Efter jag lagt på luren så kom pappa in i mitt rum. "Kommer du?" frågade han och lutade sig mot dörrkanten. Jag suckade djupt. "Jaja, visst." jag gick bort från sängen och ut ur mitt rum där fulla lådor med saker stod ännu en gång. Men den här gången var det mina saker och inte pappas. "Hejdå, mamma." sa jag till henne och kramade snabbt om henne. "Hejdå, gumman. Vi hörs snart och ta hand om dig." sa hon och log mot mig. Några män som skulle hjälpa oss med flyttningen kom in och tog upp alla lådorna. När alla lådor var i bilen sa jag hejdå till min mamma ännu en gång. Jag hoppade in i baksätet och tittade ut genom fönstret. Jag tänkte på allt som hänt... varför skulle allt hända på en och samma vecka? Och varför så himla dåliga saker? Det ända som var bra var att jag och Kim blivit vänner igen... Men allt annat var skit. "Hur mår du?" frågade min pappa och tittade på mig. "Jag mår bra." sa jag och fnös. "Du vet va att vi kommer att flytta ihop med Kims pojkvän... Typ." suckade jag. "Ja, jag vet... Men vad annars kan vi göra?" frågade han och fortsatte att titta på mig. "Kanske inte flytta ihop med henne?" sa jag ironiskt. Tillslut stannade bilen, vi var framme. Jag hoppade ur bilen och hjälpte att ta in mina saker. Jack och hans mamma stod där inne och väntade. "Hejsan, du måste vara Mika." sa Jacks mamma och sträckte fram handen. "Ja, och du måste vara den välkända mamman." suckade jag och gick förbi henne. Och gick förbi Jack med händerna fulla med saker. "Vart ska jag lägga mina saker?" frågade jag min pappa. "Ditt rum kommer att vara bredvid toan på övervåningen. Jack sover också på övervåningen men vi kommer att sova på undervåningen." svarade min pappa. "Jaha, jag frågade inte vart ni skulle sova." suckade jag och började bära upp mina saker. Tillslut när vi var klara med att ta upp mina saker och att rummet såg ut som ett riktigt rum satte jag mig på sängen. "Vilken chock att vi skulle bli syskon." sa Jack. "Du är inte min bror.... vi är faktiskt bara styvsyskon." mumlade jag. "Ja, men ändå." sa han och lutade sig mot väggen. "Jag hoppas att din mamma inte börjar bråka. Annars kommer det bli större chans att du får en hjärnskakning." muttrade jag och gick förbi honom och ner för trappen där min pappa och Jacks mamma stod och pratade. "Hej, gumman. Vad tycker du om ditt nya rum?" frågade min pappa. "Lika lite som jag tycker om allt annat." mumlade jag, tog ett äpple och gick upp till mitt rum igen. 16 nov, 2013 23:24
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-17 kl. 19:18
|
|
Kola
Elev |
Jag låg på sängen och tittade upp i taket när jag fick ett SMS. Jag kollade på displayen, det var Mika. *Kom hit snälla, pallar inte med min 'bror' längre* jag suckade *jag kan inte, pappa och Lia är här* jag skickade iväg SMS:et och väntade på ett svar. Efter några minuter fick jag det *smit* var det enda hon hade skrivit. Jag tittade på klockan. Halv tio, inte en chans att mamma skulle låta mig gå ut. Jag tittade ut genom fönstret, det var mörkt. Utanför mitt fönster var en stor låda med sand i, sånt som man sandar med på vintern. Vi bodde på våning två och det finns fem stycken våningar. Om jag öppnade fönstret och sträckte mig tillräckligt långt ut skulle jag kunna hoppa. Jag gick nerför trappan och in i vardagsrummet där mamma, pappa och Lia tittade på TV.
"Eh, jag går och lägger mig, jag är så trött" ljög jag och kramade mamma och pappa god natt. Jag vinkade åt Lia och gick in på toaletten för att det skulle verka verkligt. Efter fem minuter gick jag upp på mitt rum och låste dörren efter mig. Jag tog min mobil och en svart kofta. Jag stoppade mobilen i fickan och öppnade fönstret på vid gavel. Jag tog ett djupt andetag och satte mig i fönstret. Några tanter gick på gatan och tittade på mig som om jag var galen. Jag struntade i de och hoppade. Jag ramlade ner på marken med en duns. Fallet var ungefär 5 meter. Jag landade som tur var på lådan. Jag gned mig om handleden, som jag hade tagit emot mig med. Jag hoppade av lådan och gick mot Jacks, jag menar Mikas hus. Jag knackade inte på utan gick bara rakt in som jag brukar hos Mika. Men sedan kom jag på att detta faktiskt är Jacks hus... Jack kom nerför trappan. "Kim!" utropade han skrämt. "Eh, jag ska bara till Mika..." svarade jag och tittade mig omkring. "Hennes rum är bredvid mitt där uppe" sa han som om han läst mina tankar. Jag nickade och sprang uppför trappan. Jag tittade på de tre dörrarna. En var till Jacks rum, det var den längst åt höger. Den dörren i mitten var toaletten. Då måste Mikas rum vara dörren längst till vänster. Jag gick fram till dörren. Den var prydd med olika döskalle klistermärken. Jag suckade och knackade på. "Jag är inte på humör Jack!" hördes det innifrån rummet. Jag suckade och öppnade dörren. "Det är bara jag" flinade jag och gick in till henne och stängde dörren efter mig. "Kim! Hur kom du hemifrån? Du får väl inte gå ut så här sent?" frågade Mika och satte sig upp i sängen. "Äh du vet, jag bad riktigt snällt" ljög jag, och som vanligt när jag ljuger får jag min ljusa röst. Mika skakade på huvudet. "Kim hur rymde du?" frågade hon bara och suckade åt mig. "Du vet lådan med sand utanför mitt fönster?" frågade jag och Mika nickade "jag öppnade fönstret och hoppade" "Hoppade?! Men det är ju skithögt!" skrek Mika och jag satte mig bredvid henne på sängen. "Jag vet..." suckade jag och vi började prata. Vi pratade länge ända tills min mobil ringde. Jag tittade. Lia. Fan, hon har gått in i mitt rum och sett att jag inte var där. that's all I got to say 17 nov, 2013 16:38
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:15
|
|
Borttagen
|
"Du kan gå. Din lillasyster är nog inte så himla dryg. " suckade jag och följde med Kim ner. "Vi ses imorrn." sa jag bara och när hon gott ut så gick jag till vardagsrummet. "Vad gör ni?" frågade jag min pappa, Jacks mamma och Jack. "Vi ser på en komedi, kom och titta med oss." sa min pappa. "Nej tack." fnös jag och stampade upp till mitt rum. *Jag tänker inte sitta med dom som en jädra familj* tänkte jag och slog igen dörren efter mig. Jag hörde steg upp och pappa öppnade min dörr. "Kom igen Mika. Lite vänlig kan du väl i alla fall vara mot dom." suckade han och satte sig på min säng. "Varför skulle jag? Jack tror att vi tjejer inte kan slås och hans mamma... är inte mamma." fnös jag och tittade mot mina trummor. "Men kan du inte försöka?" frågade min pappa. "Jag har försökt! Och min åsikt kommer inte ändras!" Suckade jag och la huvudet mot armen. "Är det något som hänt i skolan?" frågade min pappa. "Nej de är det fan inte... och om det var det skulle jag inte säga det." sa jag surt och bet mig i läppen. "Jag hoppas att du ändrar dig..." "Det kommer jag aldrig göra." "Och när du gjort det kan du komma ner och uppföra dig." sa min pappa argt och gick ut ur mitt rum. "Stäng den jädra dörren!" ropade jag efter honom. Men han ignorera mig och gick ner för trappen. Jag gick upp från stolen och slog igen dörren ännu en gång. Och efter det slängde jag mig i sängen. Jag ville sticka här ifrån... Jag ville inte stanna. Efter en stunds tänkande somnade jag och vaknade sedan av min svarta väckarklocka. Jag gick upp ur sängen och tog av mig min ank pyjamas och gick till garderoben. Jag satte på mig ett par kläder *Se bild nedan* och gick sedan ut ur rummet. Jag gick till badrummet. Jag gick in,borstade tänderna och kammade mitt rosa hår. Jag gick sedan ner där jag såg Jack, pappa och Jacks mamma sitta och äta frukost. Det var tyst ett tag medan vi tittade på varann. "Jag sticker till skolan." fnös jag. Bussen hade inte kommit så jag tog min skateboard. Jag kom snabbt till skolan, la in väskan i mitt skåp och vid åtta tiden mötte jag Kim. "Hej." sa jag till henne och log. "Hej, Mika." sa hon och log tillbaks. Efter jag haft min spanska lektion och det blev lunch träffade jag Kim i cafeterian. Ännu en gång satt hon med töntarna. Jag borde verkligen sluta kalla dom det... dom går i samma dojo som mig. Jag gick fram till deras bord och tittade ilsket på Jack. "Hej, Mika." sa Kim och flyttade lite på sin tallrik med mat så att jag kunde ställa dit min. "Hej." svarade jag och satte mig ner. Jag tog en bit ut av min morot och sedan e klunk mjölk. "Dom verkar inte ha någon bra mat i den här skolan." sa Eddie och tittade på smörjan. "Märker du det nu?" frågade jag och tittade på honom. Innan jag fick ett svar kom Colin fram till vårt bord. Han la handen på ryggstödet på min stol. "Jo, du Mika..." började han. "Vad vill du?" frågade jag ilsket, ställde ner mitt glas med mjölk och vände mig mot honom. "Jag undra om jag kunde få ditt nummer?" frågade han och tog bort handen från stödet. Jag suckade ännu en gång. "Skaffa ett eget." sa jag och han flinade. "Om jag inte hade ett skulle jag inte frågat." sa han och gick bort till ett annat bord. ![]() 17 nov, 2013 19:16 |
|
Kola
Elev |
Jag nickade mot Mika och vi gick tillsammans nerför trappan. I trappan mötte vi Jack. Mika ignorerade honom men jag log mot honom. När vi gick förbi varandra snuddade våra händer vid varandra. Han log mot mig och jag rodnade. Jag skyndade mig efter Mika, som inte hade märkt något.
"Vi ses imorrn" mumlade hon och jag vinkade medan jag skyndade mig över gatan. Jag fortsatte några kvarter bort och kom fram till min gata. Jag suckade, hur hade jag tänkt ta mig in? Jag suckade, jag måste be Lia om hjälp. Jag tog fram mobilen och ringde henne. "Ha! Jag visste att du inte var på ditt rum!" hörde jag henne viska i telefonen. "Nej, jag var hos Mika, det var familjekris. Skulle du kunna hjälpa mig att ta mig in?" frågade jag försiktigt. Det var tyst en stund och tillsist hörde jag hur hon gick undan och stängde en dörr. "Visst, jag kan underhålla de i vardagsrummet medan du smyger in i ditt rum" suckade hon. "Tack, men jag har ingen nyckel till mitt rum, den är där inne..." stönade jag. "Inte mitt problem" svarade Lia och la på. Jag suckade, jaha jag kommer i alla fall hem utan att de märker något. Jag gick hem och öppnade tyst dörren. Jag gick uppför trappan och in i mammas rum. *Förr hade hon alltid en nyckel till mitt rum i sin byrålåda* tänkte jag och rotade igenom den. "Ja!" viskade jag till mig själv när jag hittade den. Jag gick till mitt rum och låste upp. Klockan var halv elva nu... Jag hade varit borta i typ en timme. Jag hängde koftan i garderoben igen och la skorna i min 'skolåda'. Jag la mobilen på laddning och stängde fönstret. Sedan tog jag mammas nyckel och la tillbaka den i hennes byrå. Jag tog min nyckel och klistrade in den i min dagbok som ett minne av mitt första 'rymnings projekt'. Jag bytte om till pyjamas och la min dress på stolen. *Jag kan ha de imorgon också* tänkte jag men tog fram nya underkläder. Jag gick in på toaletten och gjorde mig iordning. Jag gick in på mitt rum och la mig i sängen. Ja detta gick ju i alla fall... Jag tittade på klockan, snart tio över elva. Jag somnade ganska snabbt. Jag drömde om denna dagen och särskilt om när jag hade gått nerför trappan. Hans blick... Jag vaknade med ett ryck. Klockan var halv sex på morgonen. Jag la mig ner igen. Jag tänkte på min dröm. Nej jag och Jack är bara vänner. Punkt och slut. Jag kunde inte somna om igen efter det så jag gick upp och duschade och fixade håret och sminkade mig. Jag tog på mig min dress och borstade tänderna. Klockan hade blivit sju. Jag tog mobilen och kollade instagram. Inget kul... Jag la ner mobilen i min väska (handväska, hade nycklar, mobil och min dagbok+penna i den) och gick ner till köket. Jag gjorde lite gröt och åt snabbt upp det. När jag var klar med allt tog jag på mig mina svarta converse och tittade ut. Det var ganska molnigt så jag tog på mig min svarta kofta. Mamma kom nerför trappan fullt påklädd och inte i morgonrock som hon brukar, eftersom hon inte har något jobb. "God morgon Kimmy" sa mamma till mig och gav mig en kram. "God morgon, varför på så gott humör?" frågade jag. "Jo först och främst så har vi din pappa och Lia är här" började hon "och så ska jag på en jobbintervju!" "Va? Var?" frågade jag överraskat. "På ett företag inne i stan" log mamma. "Jaha... Lycka till då!" sa jag och gick ut. Jag gick mot bussen och såg att den redan var där. Jag suckade och sprang sista biten. Jag hann precis gå in innan bussen började köra. Bussen svängde till och jag hade inte hunnit sätta mig än så jag snubblade till lite. Som tur var fångade någon mig. Brett. Jag tittade upp på honom. Det blev en pinsam tystnad och alla tittade på oss medan jag flyttade mig ifrån honom. "Eh..." var det enda jag fick fram. Men som tur var kom Jack och räddade mig. "Kim, sätt dig här" sa han och pekade mot sätet bredvid sig. Jag log tacksamt mot honom och gick utan att ge Brett en enda blick. Vi åkte i tystnad till skolan. Jag gick ur bussen och mötte Mika i korridoren. "Hej" sa vi till varandra och pratade lite. Jag gick mot min lektion, svenska. Tiden gick ganska fort ändå och plötsligt var det lunch. Jag gick och satte mig hos Milton, Eddie, Jerry och Jack och vi snackade lite. Sedan kom Mika och jag flyttade på mig så att hon skulle få plats. Vi pratade lite och sedan kom Colin. Han frågade henne om han kunde få hennes nummer men hon svarade bara: "Skaffa ett eget" "Om jag inte hade ett skulle jag inte frågat" flinade han och gick till ett annat bord. Jag såg hur Mika rodnade och jag suckade åt de båda två. Jag menar bara bjud ut varandra! that's all I got to say 17 nov, 2013 20:11
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:16
|
|
Borttagen
|
Jag tittade på min arm och låtsades att jag hade på mig en klocka. "hehe... Jag måste gå på nästa lektion... herrå." sa jag och ställde mig upp utan att ha ätit något på min tallrik. "Du har samma lektion som mig. Och den börjar om tio minuter." sa Jerry och lutade sig bak på stolen. "Som att jag bryr mig. Om jag inte går nu kommer jag komma försent som vanligt. Herrå." sa jag och gick iväg utan att ha tagit bort maten. Jag gick till mitt skåp, tog mina matte böcker och gick till klassrummet. Det var låst just nu så jag satte mig på golvet utanför och tog upp mobilen. Det var inget kul som hänt... inte på Twitter och inte på instagram. Jag suckade och tillslut kom Mrs Redbird och låste upp. "Varför är du så tidig?" frågade hon och gick in i klassrummet. Jag ställde mig upp och följde henne. "Jag har ingen speciell orsak." fnös jag och satte mig vid min bänk. Mrs Redbird suckade. "Du måste anstränga dig på lektionerna Mika." sa hon och tittade på mig. "Varför? Jag ser inte att du anstränger dig att lära mig." sa jag och flinade. "Nehe, jag kanske måste ge dig lite extra matte. Kan du stanna kvar här efter skolan?" frågade hon mig. Jag blev arg. "Nej. Jag kan men jag tänker inte." sa jag och gick ut ur klassrummet med böckerna i famnen. Jag la dom i mitt skåp, tog min väska och gick ut ur skolan. Det var ändå bara en timme kvar till skolan slutade... jag skulle enkelt komma på en utväg när jag kommer hem. Jag gick till dojon, slängde in min väska i skåpet och satte på mig dräkten. Jag började sparka och göra några volter i luften. Sedan gick jag till dockorna och började sparka på dom. Jag tänkte att dockorna hade Mrs Redbirds, Mr Boyces, Pappas, Mammas och Colins huvuden. Alla föll ner på marken. Jag suckade djupt och tittade på klockan på väggen. Jag hade tränat i ungefär 55 minuter... alltså var det ungefär fem minuter kvar innan dom andra skulle komma till dojon. Jag hörde hur min telefon ringde och jag gick till den. "Hallå?" sa jag i luren."Vad vill du Mrs Redbird... Nej, jag mådde dåligt bara... Nej det har inte hänt något hemma. Nej det har inte hänt något annat..." ljög jag. "Jag fick bara feber!" skrek jag i luren och stängde av. Jag la ner den igen och satte mig på den röda bänken med en blå handduk runt halsen. 17 nov, 2013 20:32 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen