Voldemorts dotter ~ Fanfiction
Forum > Fanfiction > Voldemorts dotter ~ Fanfiction
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Kapitel 6: Balkvällen
~ "Draco?" "Mmm..." "Varför hatar du inte mig?" "Jag vet inte, jag måste vara dum i huvudet." "Men jag har inte gjort något fel!" "Exakt..." Musiken var långsam och Draco drog mig tätare intill sig. "Var det någon mer som frågade dig eller?" frågar han. Jag tvekar. Ska jag berätta? "Potter, Weasley, Zabini och Macmillan" säger jag. "Ernie Macmillan?" frågar Draco och rynkar på näsan. "Jepp" säger jag och pustar ut. Det tar en stund innan han fattar. "POTTER?!" spottar han fram. "Fyfan, Nessie! Han har ju behandlat dig som en dödsätare med dålig andedräkt i två månader!" "Men vad spelar det för roll? Jag gick ju med dig? Om det är någon som borde känna sig dålig så är det han!" säger jag. Draco släpper taget om mig. Jag hinner se det där svarta i hans ögon, som han visade när Potter kom till oss på tåget. "Nej, Draco!" Men han lyssnar inte. Med ilskna steg går han mot Potter och Chang på i andra sidan salen. Jag småspringer efter honom och försöker dra tillbaka honom. Fight mellan två killar är det sista jag behöver i mitt liv nu. "Potter!?" Potter vänder sig om. Men han hinner inte reagera förrän Draco har tagit honom i tröjan och drar honom med sig till ett annat rum. Jag springer efter. I rummet kastar Draco, Potter in i väggen. "Sluta!" skriker jag till Draco. "Hur vågar du?! FATTAR DU INTE VILKEN SKADA DU GJORDE ELLER?!" skriker Draco hest till Potter. Potter reser sig upp och skriker tillbaka: "DU av alla var INTE DÄR FÖR HENNE NÄR HON BEHÖVDE DET! DU OCH HON VAR VÄNNER! MEN NÄR HON HAMNADE I RAVENCLAW SÅ VAR HON INTE VIKTIG!" Han verkar ha träffat en öm punkt. Draco drar snabbt som en blixt fram sin trollstav. Genast fattar jag. Jag drar fram min trollstav också. "Expelliarmus!" skriker jag och Dracos trollstav flyger till mig. "Nessie! Vad gör du?" "NI RÖR INTE VARANDRA, FATTAR NI?! OM NI GÖR VARANDRA ILLA, DÅ KOMMER JAG ALDRIG PRATA MER ER IGEN!" skriker jag. Sedan slänger jag tillbaka trollstaven till Draco. "Varsågod, fresta mig" säger jag. Jag går med trötta steg upp för trappan till sällskapsrummet. Den sämsta balen. Draco och Harry hade inte kunnat låta bli. Så nu ska jag inte prata med dom igen. Woho... ~ Mer? Dåligt kapitel jag vet... -.- 6 okt, 2013 20:17 |
|
Borttagen
|
Verkligen inte dåligt!!
Superbra!! Jag tycker Nessie skulle passa jättebra tillsammans med Draco! Synd att hon inte kommer prata med honom... Längtar till nästa jättesupermycket så spännande!!! När kommer det? 6 okt, 2013 20:23 |
|
Borttagen
|
AWESOME!
6 okt, 2013 20:23 |
|
Alma123!!
Elev |
grym! älskar hur du skriver!
"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats! 6 okt, 2013 20:25 |
|
Borttagen
|
super längtar redan till nästa kapitel
7 okt, 2013 18:43 |
|
§ Hedwig §
Elev |
7 okt, 2013 19:53 |
|
Borttagen
|
Skrivet av § Hedwig §: Awsome! Jag har varit bortrest ett tag och missat att kommentera, men nu är jag tbx! ♥ Nessie Evans det gör inget! Inget alls faktiskt! ♥ 8 okt, 2013 19:33 |
|
Borttagen
|
Nej, inte dåligt dummer, bra!! JättesupermegaBRA :*
Skriv mer, längtar så till nästa kapitel ♥ 9 okt, 2013 07:53 |
|
Borttagen
|
väldigt bra
9 okt, 2013 15:29 |
|
Borttagen
|
känns som om jag har tappat många läsare...
9 okt, 2013 15:50 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen