PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Fred, distrikt 4, tåget del 7
Jag ställde mig upp från sängen och gick mot fönstret. Jag drog upp rullgardinerna och tittade mig omkring i det tomma vita rummet. Jag gick ut ur rummet och in på toaletten. 25 apr, 2014 16:34 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Bea, Distrikt 3 Tåget Del 7
När jag vaknar öppnar jag inte ögonen utan ligger kvar ett tag med den sköna känslan inuti mig. Igår kväll trodde jag att jag skulle drömma mardrömmar men drömmen hade vart riktigt bra. Men jaa förstår inte varför jag drömde det. Det kanske var ett meddelande till mig? Något jag hade glömt.. Jag kunde inte komma på vad det kunde vara. Drömmen började försvinna så jag gick upp.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
25 apr, 2014 21:10 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Donny Distrikt 7, Tåget del 7
"BUUU" skriker jag och öppnar ögonen. Det var ingen i rummet så ingen blev skrämd. Kryper in under täcket och bygger en liten koja. Det är kul! Jag låtsas att mina händer är ovänner så de slåss lite men båda förlorar.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
25 apr, 2014 21:25
Detta inlägg ändrades senast 2014-05-23 kl. 14:02
|
|
Borttagen
|
Gustav, distrikt 11, tåget del 8
"Är du redan vaken?" hörde jag min mentor säga och jag tittade bak på honom. "Mhm" svarade jag och ryckte på axlarna. "Kom så sticker vi och tar något och äter, sedan ger vi oss in i folkmassan" log han och jag reste mig upp och följde med honom in till kafeterian. Vi tog två mackor var och varsitt glas mjölk. När jag var klar gick jag tillbaks till mitt sovrum och tog på mig ett par kläder som hängde på några galjar. 25 apr, 2014 21:26 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Cilla, Distrikt 1, Tåget del 8
Det är först nu som jag inser att jag kommer att dö om några dagar. Det är en hemsk tanke men jag vet att den är sann. De flesta i Distrikt 1 är starka och har tränat inför att vara med i Hungerspelen, de vill vara med. Men jag kommer från en av de rikaste familjerna och vi har aldrig tänkt på min framtid i en arena eller i en gravkammare. Jag är liten, smal och svag fast det finns saker som jag är duktig på men inget som kan hjälpa mig här. Jag hade lärt mig att brodera, tala inför stora folkmassor, borsta mitt hår och äta på ett fint sätt. Nu när jag tänker efter så kanske det kan hjälpa mig ändå. Någon gång innan man kommer ut på arenan är det en intervju med varje spelare. Man får då möjligheten att locka till sig sponsorer. Jag skulle kunna klara av en intervju lätt men jag vet inte om man skulle satsa pengar på mig ändå. De skulle nog tycka att det var slöseri med pengar. Men gåvor skulle jag få, det var jag säker på. Dörren till mitt rum slås upp och Sanhia kommer in springande. Det räknas som oartigt att inte knacka. "Morgon, morgon, morgon!" ropar hon. "Vakna, vakna, vakna!" "Godmorgon" säger jag glatt fast jag inte var glad nyss. "Frukost, frukost, frukost!" ropar hon och lämnar rummet. Jag följer efter henne till matsalen.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
23 maj, 2014 15:27 |
|
Borttagen
|
Fred, distrikt 11, tåget del 8
När jag tvättat mig gick jag vidare till matsalen. Jag var den ända som var vaken och jag gjorde själv i ordning en kopp med te och två mackor. Jag satte mig ner på en soffa och blickade ut genom fönstret. Snart var vi framme och vi skulle få träffa våra motståndare. 7 jun, 2014 19:38 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Erik, Distrikt 2, Tåget del 8
Tanten som valde vem som skulle få åka hit kommer in. Jag ser verkligen hur hennes ansikte förändras från vilken-strålande-dag-idag-har-vi-bråttom-bråttom till VAD-HAR-HÄNT-VEM-HAR-GJORT-DET-HÄR. "Vad det ser ut här." är det ända hon får ut tillslut. "Ja" Jag tar tillfället jag får. "Jag tror att Derby blev arg." "Vad i Panems namn har hon gjort!" utropar hon. "Det här är en skandal." Steg ett har börjat!
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
5 okt, 2014 00:00
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-12 kl. 23:36
|
|
Borttagen
|
Aveline, Distrikt 4, tåget del 8
Aveline tittade på låset, upptaget. Hon drog i handtaget flera gånger så att personen där inne skulle öppna. "Vad vill du?" frågade killen i hennes distrikt, Fred, eller? Och öppnade dörren. "Jag vill in." sa hon och drog ut honom därifrån. Hon gick in och låste snabbt så att han inte skulle hinna öppna det igen. 5 okt, 2014 08:38 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Bea, Distrikt 3, Tåget del 8
När jag går mot matsalen lägger jag märke till ett stort blåmärke på axeln. Jag fick det antagligen igår när jag lyckades ramla ut ur fällan. I matsalen sitter redan min handledare Petra Holm, pojken från mitt distrikt, Kim Deq och hans handledare som heter någonting med Savo. Den enda som inte var där var Luceci Hawt, eskorten. "Lite efter frukost är vi i Huvudstaden." sa Savo. Jag tittar ut genom fönstret vi ser fortfarande bara mörkret i tunneln. Inget ljus tränger in hit. Snart kommer jag att få se Huvudstaden!
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
5 okt, 2014 22:19 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Donny, Distrikt 7, Tåget del 8
Täcket slits av mig. "Upp och hoppa" säger Lasso till mig. Jag sträcker på armarna och gäspar. "Akta dig så att du inte får en kniv i halsen." "Va?" Jag gäspar igen. "Sa jag inte upp och hoppa!?" ropar Lasso. "Hoppa" Jag försöker hoppa men det är jättesvårt, testa själv. Ibland hoppar jag över rötter hemma i skogen. "Jumping Jacks" berättar han och visar. Det är när man hoppar på stället åt sidan och viftar med armarna. "Koordination av det lättaste laget." "Nee svårt" klagar jag.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
15 jan, 2015 17:14 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen