Tavlorna rör sig!!!
Forum > Fanfiction > Tavlorna rör sig!!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
23 maj, 2013 17:36 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Kapitel 9
Nu är vi framme! Första året så ska man visst inte åka vagn till slottet. Man ska... RO ÖVER? Jag som hatar att ro! Och så i det här vädret! Det ösregnar ju! -förstaårselever, kom hit! En stor, minst tre meter lång, kraftig man ska visst hjälpa oss över. -Sätt er och ro i båtarna, sätt er fyra och fyra! ropade han. Jag satte mig med Emma och Robin, en kille som visst hette Malfoy, Scorpius Malfoy skulle också åka med. -brrr, sa Malfoy. Varför måste vi åka båt över? -Klaga inte, Scorpius! sa mannen. __________________________________________________ Otroligt kort jag vet, men jag måste sluta nu... 23 maj, 2013 18:20 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
23 maj, 2013 18:28 |
|
Bullen1
Elev |
När vi äntligen var framme såg vi det enorma slottet. Vi gick in genom porten och genom en lång korridor. Framme på bordet låg en lappad hatt som sjöng en vacker melodi. Rektorn sa något om att vi skulle delas in i elevhemmen och få våra scheman sen.
- Emma Longbottom! Efter kanske 10 sekunder ropade hatten: - GRYFFINDOR! - Robin Potter! Den här gången tog det lång tid. - GRYFFINDOR! Alla vid bordet klappade extra mycket. - Domiquine Westman! De satte hatten på mitt huvud och började pratade. - Dina venner hamnade i gryffindor, jag ser en stark kraft för hufflepuff, du passar nog bäst i SLYTH.... nej, det skulle salzar aldrig tillåta... det blir GRYFFINDOR! När jag satte mig sa Emma att de nästan trodde jag skulle hamna i slytherin, Robbin var som vanligt tyst, han var väldigt söt ändå. - Nästan alla av dina syskon är i ravenclaw! sa Emma. - Ja, Mindy ser lite ledsen ut, sa jag. Efter den riktiga festmåltiden hörde vi någon som ropade: - Gryffindor hit! prefekterna stod där framme och väntade. 23 maj, 2013 19:39 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
23 maj, 2013 19:41 |
|
Borttagen
|
AWESOME!!
23 maj, 2013 20:37 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Vi gick upp till sällskapsrummet. Det var stort och mysigt, och för att komma in skulle man säga Enhörningsblod till en tavla! Tavlan föreställer en tjock Dam i röd klänning, och jag tycker att hennes opera var rätt falsk... Det fanns typ 4 fotöljer, som var röda och hade allihop något gult eller guld.
-Gud vad jag är trött! Utbrast jag. Jag ska nog gå och lägga mig. Godnatt Robin! Godnatt Emma! -gäsp... Jag ska nog också gå och lägga mig Domi, sa Emma. -jag ska nog också det.... sa Robin. Så jag och Emma gick till vår sovsal, och Robin till sin. Sovsalen var stor och dör var fem himmelssängar. Jag somnade nästan så snart jag lagt huvet på kudden... __________________________________________________ Nu ska jag gå och lägga mig......så det bli inte mer.... Börja på kapitel 10, bullen! 24 maj, 2013 22:58 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
24 maj, 2013 23:02 |
|
Bullen1
Elev |
VI TYCKER DET ÄR SÅ KUL ATT NI GILLAR DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25 maj, 2013 10:20 |
|
luna lovegood 21
Elev |
TACK FÖR ATT NI LÄSER!!!!
Okej, bullen sa att hon ville att jag skulle skriva mer. Så.... Kapitel 10. Det car nirron nu, klockan var 9 och jag hade presis ätit min frukost. Jag kollade på mitt schema. Vår första lektion var trolldomshistoria med rawenclaw. -Åh nej! Inte trolldomshistoria! Utbrast Emma. -men vi brukar ju gilla historia! Sa jag oförstående. -jo men... Äh, du får försöka lära dig nåt av det själv. Antagligen kommer du lära dig mer av läxorna. -varför det? Undrade jag. -professor binns är den allra tråkigaste lärare som finns! -okej! Okej! Not be so angry! -lät jag arg? Oj! Hehe, vi går till lektionen, den börjar om tio minuter! -oj! Men... Så långt är det väl inte? -nej, men det är så svårt att hitta! Jag tror den är på tredje våningen... Vi gick upp, och in i ett klassrum. Tusan också! Det var trollformellära som var där. En annan dörr. Försvar mot svartkonster. Men i den tredje dörren var äntligen rätt klassrum. -förlåt att vi kommer försent, men vi... Sa jag. Vi var de första som kommit. Eller, det var bara tre Rawenclaws där. -är vi verkligen försenade? Viskade Emma till en Rawenclawtjej. -Ja, men det är inte så många som har hittat... Professor Binns hade börjat prata. Han verkade inte medveten om att det bara var 5 elever i klassrummet. Han pratade på om elevhemmen och ingen lyssnade i mer än fem minuter. förutom jag. Jag tyckte det var intressant, och lyckades hålla fokus halva lektionen. Fast han hade en så entonig röst. 25 maj, 2013 11:14 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen