Hur upptäckte du Harry Potter?
Forum > Harry Potter > Hur upptäckte du Harry Potter?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kintsugi
Prefekt |
haha varje gång jag läser rubriken så vill jag säga lite läskigt: "jag fann honom i graven bredvid".. och det finns verkligen INGEN LOGIK bakom varför jag tänker så.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 22 maj, 2013 12:24 |
|
Borttagen
|
Min kompis Liv_Weasley älskade/älskar Harry Potter och pratar om det HELA tiden! Och En gång när vi skulle sova över hade vi bestämmt att vi skulle titta på film och då vart det "Harry Potter och de visse sten" !!
2 jun, 2013 16:43 |
|
Borttagen
|
Har ingen aning. Såg filmerna innan jag läste böckerna i alla fall.... Har inte en blekaste aning
2 jun, 2013 16:48 |
|
cikki
Elev |
När jag var liten så älskade jag att spela datorspel. Jag älskade det verkligen. En dag när jag var hemma hos en av mammas kompisar, som hade en jämnårig liten son, så frågade jag om han hade något dataspel vi kunde spela. han funderade lite, sedan så sa han att han bara hade Harry Potter dataspel. Jag tyckte att Harry potter, det var väll ett spel där man skulle hjälpa en pojke vid namn Harry att... ja, sitta på pottan. trots mina aningar så startade vi spelet, och det var inte alls som jag trott; det handlade om en pojke med ett cool ärr i pannan som sprang runt och trollade, samlade chokladkort och hittade hemliga gångar. när jag kom hem sa jag till min pappa; jag vill ha ett Harry potter spel, så att jag kan spela hemma! sagt och gjort, jag fick det. även om det var svårt, så kämpade jag mig igenom hela spelet.
jag fick ett till, där han var lite större. jag tröttnade inte på att spela om och om igen. det var så kul. En dag, en fredakväll, så skulle mamma och pappa överaska med en film. Jag och mina syskon satte oss i soffan, och pappa startade filmen. jag kände på en gång igen Harry Potter loggan, och jag blev häpen. fanns Harry som film? Jag såg filmen, och nästa, och nästa. pappa köpte en CD skiva med en berättarröst som läste upp HP och de vises sten. jag minns att jag satt uppe hela nyårsafton och lyssnade. efter att jag lyssnat på den flera gånger, bestämde jag mig; jag skulle läsa böckerna själv. sagt och gjort; snart hade jag kommit långt. jag hade upptäckt att Harrys värld verkligen var fantastisk. Tyvärr så är spelen alt började med borta. : ( 2 jun, 2013 16:51 |
|
SzM
Elev |
2 jun, 2013 17:38 |
|
Borttagen
|
Min kompis tipsade mig! i början var det omöjligt att komma i gång men nu älskar jag det!
2 jun, 2013 17:42 |
|
Elma00
Elev |
Jag såg första filmen när jag var typ 3 när den vissades på tv, sen köpte vi de två första filmerna. Jag böev helt beroende och såg ede varje dag. NÄr fjärde filmen höll på att spela in, köpte mamma första boken och läste högt för mig och min syster
2 jun, 2013 17:53 |
|
Borttagen
|
Jag gillade filmerna, men det var min syster som nästintill tvingade mig att börja läsa böckerna. xD Men jag var för ung, och började inte förrän året senare. Jag hade ju turen att bara kunna läsa alla böckerna på rad, (sjuan hade dock inte kommit ut än på svenska när jag började läsa, men gjorde det innan jag hann klart med de andra sex.) men min syster var ju tvungen att vänta på alla innan hon kunde läsa dem. Skitjobbigt för henne xD
2 jun, 2013 18:42 |
|
Borttagen
|
3 jun, 2013 11:30 |
|
Pernilla
Elev |
Fick veta av att min lärare läste högt ur ''Harry Potter och de vises sten''. Sen dess har jag varit fast i Harry Potter-världen!
The Fooo Conspiracy!!! One Direction!!! The Vamps!!! 5 jun, 2013 16:34 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen