Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag tycker faktiskt inte att själva trolldomsutövandet utanför skolan i filmerna är särskilt konstigt. Lite konstnärlig frihet har filmskaparna ju, och då valde de väl helt enkelt att bortse från det som är ett faktum i böckerna, och göra magi olaglig endast i mugglares närhet.
Petunias påstående att Lily kom hem och förvandlade tekoppar till råttor är dock mer svårförklarligt. Kanske överdrev hon (verkar inte omöjligt) eller så kom Lily hem med grodyngel vid ett flertal tillfällen då det inte är illegalt, men började bara förvandla saker då hon var myndig, samt oavsiktlig magi innan hon började Hogwarts. En annan förklaring är att lagen uppkommit efter Lilys skoltid. 6 jan, 2012 02:53 |
|
Borttagen
|
Men om eleverna får sommarlovs-läxa, typ att lära sig nån enkel besvärjelse, då kan dom ju inte öva på det eftersom de inte får utöva magi utanför skolan!
6 jan, 2012 20:19 |
|
SagaS
Elev |
6 jan, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag tycker faktiskt inte att själva trolldomsutövandet utanför skolan i filmerna är särskilt konstigt. Lite konstnärlig frihet har filmskaparna ju, och då valde de väl helt enkelt att bortse från det som är ett faktum i böckerna, och göra magi olaglig endast i mugglares närhet. Petunias påstående att Lily kom hem och förvandlade tekoppar till råttor är dock mer svårförklarligt. Kanske överdrev hon (verkar inte omöjligt) eller så kom Lily hem med grodyngel vid ett flertal tillfällen då det inte är illegalt, men började bara förvandla saker då hon var myndig, samt oavsiktlig magi innan hon började Hogwarts. En annan förklaring är att lagen uppkommit efter Lilys skoltid. Tror att Rowling har förklarat det vid något tillfälle, har för mig att hon sa att Petunia överdrev. 6 jan, 2012 20:34 |
|
SagaS
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag tycker faktiskt inte att själva trolldomsutövandet utanför skolan i filmerna är särskilt konstigt. Lite konstnärlig frihet har filmskaparna ju, och då valde de väl helt enkelt att bortse från det som är ett faktum i böckerna, och göra magi olaglig endast i mugglares närhet. Petunias påstående att Lily kom hem och förvandlade tekoppar till råttor är dock mer svårförklarligt. Kanske överdrev hon (verkar inte omöjligt) eller så kom Lily hem med grodyngel vid ett flertal tillfällen då det inte är illegalt, men började bara förvandla saker då hon var myndig, samt oavsiktlig magi innan hon började Hogwarts. En annan förklaring är att lagen uppkommit efter Lilys skoltid. Tror att Rowling har förklarat det vid något tillfälle, har för mig att hon sa att Petunia överdrev. Borde ju vart så.
6 jan, 2012 20:36 |
|
Borttagen
|
jag tycker att de som lagar filmen gjlorde fel de tog bort mycke saker som det står i boken
6 jan, 2012 20:37 |
|
SagaS
Elev |
Skrivet av Borttagen: jag tycker att de som lagar filmen gjlorde fel de tog bort mycke saker som det står i boken Så är det alltid när en bok ska filmatiseras. De ändrar hur mycket som helst egentligen.
6 jan, 2012 20:39 |
|
Ginny_Power
Elev |
6 jan, 2012 20:40 |
|
Borttagen
|
Åh! Jag har stört mig så på den första scenen i Azkaban så länge... Tack för att någon tycker likadant!
Jo, jag tycker det blir... fel liksom! 6 jan, 2012 20:52 |
|
bluebirdflies
Elev |
det är konstigt ja...
draco dormiens nunquam titillandus~~ Hogwarts will always be there to welcome you home <3 6 jan, 2012 21:47 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen