Varför skulle han bry sig? (SV)
Forum > Fanfiction > Varför skulle han bry sig? (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
det kommer snart
Go Mugglis! 20 okt, 2012 17:32 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
20 okt, 2012 17:56 |
|
Queen Boo
Elev |
ååh, jag längtar tills nästa kapitel
jag är jättecoolig älska mig plz 20 okt, 2012 19:41 |
|
Elina Potter
Elev |
Okej nu kommer mera!
_________________________ *Jesper* Jag slog upp ögonen. Allt var vitt och dimmigt. Jag försökte minnas vad som hade hänt. Jag kom bara ihåg: Blåa ögon och mjukt blont hår, sen inget mera. Jag måste vara i sjukhusflygeln tänkte jag. Jag kollade på sängen bredvid mig. Där låg Clara. Ett brinnande hat började gå igenom mig. Jag fattade bara inte varför. Sen kom allting tillbaks. "Jag är trött på dig" Jag har varit ihop med någon annan i snart en vecka. - HAR DU VARIT OTROGEN? Jag såg hur Clara rörde på sig och slog upp ögonen. Hon vände sig mot mig och sa: - Nu vet jag varför jag gjorde slut med dig. Hon log, men jag kände mig inte glad. Det här var inte rätt. Plötsligt hörde jag steg. - Mr Wilson, ni har vaknat, sa sjuksköterskan madam Ylenwon. Nu hörde jag fler steg. - Jesper, vad? Det var James och...... Elin. - Vad hände? Frågade Elin med mjuk röst och satte sig bredvid mig på en pall. Och så berättade jag hela historien för dom. Sen när jag hade slutat sa Elin: - Ja, jag såg dig när du svimmade. - Och ingen bryr sig om mig?? Hade Clara frågat. - Varför skulle vi göra det? Sa James och jag såg uttrycket av hat i hans ögon som var riktade mot Clara. - Madam Ylenwon, kan jag få gå? Frågade jag. - Ja, men lova mig att ta det lugnt! - Ja, jag lovar, sa jag och höll handen på hjärtat. Jag gick ur sängen med Elin och James. Sen hörde jag madam Ylenwon's röst. - DU DÄREMOT MIN UNGA DAM STANNAR HÄR! Jag tror att hon menar Clara, sa Elin och fnissade lite. Alla vi skrattade. ______________________ *Elin* Jag kände mig så glad. Javisst, jag var ju inte tillsammans med Jesper men......... Vi var vänner, och det räckte tydligen för att få mig att glömma alla problem som jag någonsin har haft. Glömma Ebba, glömma att James och hon hade gjort slut, glömma att................ - Du Elin? Skulle du kunna säga till Ebba att jag vill ha tillbaka henne? Frågade James. - Javisst, svarade jag. I ögonvrån såg jag Jesper stirra på mig. "JESPER ÄR EN VÄN OCH KOMMER ALDRIG ATT BLI NÅGOT ANNAT" tänkte jag och fick lägga band på mig själv för att jag inte skulle hoppa av glädje. *I uppehållsrummet en vecka senare* Nu hade Jesper och jag varit vänner ganska länge. Men hur skulle jag få honom att inse att det var mig han längtade efter? Men "varför skulle han bry sig?" (Där kom vi in på själva Titeln lite grann). Jesper var på lektion och jag hade håltimme. Han hade lovat mig att vi skulle ses efter lunchen. Jag skrev en lapp till honom igår. Hej Jesper! Var det du som la lappen på mitt nattduksbord? Jag måste prata med dig. Kan vi ses? __________________ Mer? Go Mugglis! 21 okt, 2012 08:40 |
|
Borttagen
|
åååååå gud vad bra du är hoppas det kommer mer snart
21 okt, 2012 08:52 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
21 okt, 2012 09:56 |
|
Elina Potter
Elev |
Go Mugglis! 21 okt, 2012 11:11
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-21 kl. 11:59
|
|
Borttagen
|
Otroligt bra!
21 okt, 2012 11:11 |
|
Borttagen
|
BRA!
21 okt, 2012 11:13 |
|
Borttagen
|
inte bra............MEGA BRA
21 okt, 2012 11:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen