Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hemlighetsväktaren

Forum > Fanfiction > Hemlighetsväktaren

1 2 3 ... 6 7 8 ... 10 11 12
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Ni är så snälla

Sorry för att det tar sån tid. Men jag håller på med nästa kapitel. Jag måste bara komma på något som inspererar mig.
Nästa kap borde komma snart!

22 jan, 2013 17:14

tjejigadia
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ni är så snälla

Sorry för att det tar sån tid. Men jag håller på med nästa kapitel. Jag måste bara komma på något som inspererar mig.
Nästa kap borde komma snart!

Men hallå! Jag är ju din insperation xD Att du inte kom på det "skakar på huvudet" hahahaha skojar bara. Ta den tid du behöver vi kan nog vänta lite till

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

22 jan, 2013 17:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av tjejigadia:
Skrivet av Borttagen:
Ni är så snälla

Sorry för att det tar sån tid. Men jag håller på med nästa kapitel. Jag måste bara komma på något som inspererar mig.
Nästa kap borde komma snart!

Men hallå! Jag är ju din insperation xD Att du inte kom på det "skakar på huvudet" hahahaha skojar bara. Ta den tid du behöver vi kan nog vänta lite till

Haha... Du skrämde mig där lite Din lilla busunge!!! hihi

22 jan, 2013 17:20

tjejigadia
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av tjejigadia:
Skrivet av Borttagen:
Ni är så snälla

Sorry för att det tar sån tid. Men jag håller på med nästa kapitel. Jag måste bara komma på något som inspererar mig.
Nästa kap borde komma snart!

Men hallå! Jag är ju din insperation xD Att du inte kom på det "skakar på huvudet" hahahaha skojar bara. Ta den tid du behöver vi kan nog vänta lite till

Haha... Du skrämde mig där lite Din lilla busunge!!! hihi

Tackar ^^ hahha

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

22 jan, 2013 17:24

Borttagen

Avatar


Nästa kapitel kommer Nu
Kapitel 5 Brevet till Lily och James

Dagarna gick. Veckorna flög förbi. Innan man visste ordet av så hade det blivit vinter. Snön rasade ner på gatorna. Man såg pulkaspår var man än vände sig. Det var kalt och marken blev bara vitare och vitare.

James satt och tittade ut, ut genom sitt köksfönster. Barnen där ute kastade snöbollar och gjorde snögubbar. ”Jag önska att jag också kunde göra så.” tänkte James när han såg barnen. Det påminde honom om hans tid på Hogwarts. Vilka goda tider, allt var så enkelt då. Ja ganska enkelt. James tittade på barnen igen och såg någon komma springande mot huset med något på ryggen. Det var Lily som kom springande! Och det var Harry på ryggen. Men ingen matkasse.
”Skulle inte hon handla mat? Vad är det med henne? Har hon blivit rånad!” tänkte James, som såg tydlig rädsla och skräck i hennes ansikte. James reste sig upp och gick till dörren och öppnade den. Lily rusade in i huset, utan att ta av sig, vidare in till vardags rummet och satte ner Harry i soffan.
”Vad har hänt? Skulle du inte gå och handla mat? ...Vad har hänt?!” frågade James hela tiden, men Lily svarade inte. Hon tog av sig sina skor, sa till James att stanna här nere, och gick till övervåningen. James var helt förvirrad. Han såg på Harry som också såg ganska förvirrad ut. Lily kom ner igen med en kruka i handen. Det var den krukan som dem hade flampulver i.
”Lily, kan du berätta vad som har hänt!” sa James och tog tag i hennes axlar. ”Sätt dig ner, ta det lugnt och berätta nu vad som har hänt! Har du blivit rånad? ... Såg du en Dödsätare!? ”Lily gjorde som hon blev tillsagd och satte sig ner bredvid Harry. När hon tillslut hade samlat sig satte hon ner krukan och så började hon berätta:
”Jag var på väg mot affären när det hände. Det tog lite tid för att jag stannade och pratade med mr och mrs Smith. Du vet dom som bor ett kvarter bort från mataffären. I alla fall, när jag bara var några meter från mataffären såg jag en uggla komma flygande rakt emot mig med en lapp i näbben. Jag tog lappen och läste den. När jag hade läst lappen sprang jag hem och nu är jag här.” Lily tittade på James.
”Skulle jag kunna få se lappen?” frågade han. Lily tog upp den och gav den till James. Det stod så här:

"Lily och James, ni måste infinna er på Sankt Mungos sjukhus inom en timme. Vi har två av ordens medlemmar liggande där. Vi har kallat in alla medlemmar i Fenixorden. Det är ytterst viktigt att ni befinner er på våning 4 förhäxningsskador kl14.30. Alastor Monsterögat Moody."

James satt helt stilla, han visste inte vad han skulle säga.
”Vi måste gå, James. Klockan är 14.25.” sa Lily medans hon gick mot den öppna spisen. Tillslut ställde James sig upp, tog Harry och gick fram till den öppna spisen i vardagsrummet. Lily slängde in lite flampulver och James ställde sig i de gröna lågorna och skrek: SANKT MUNGOS SJUKHUS!

Det tog sin tid, jag vet, förlåt för det!

25 feb, 2013 14:52

Lillan Potter
Elev

Avatar


Bra! Ny läsare! Bevakar helt klart eftersom den är supermegajäyteasasuprrdupermegaBra!
Några stavfel där ...

28 feb, 2013 13:18

LauraTree
Elev

Avatar


Sååååå bra! Och det för absolut inget att kapitlet dröjde xD

1 mar, 2013 06:58

HedvigWeasley
Elev

Avatar


AS BRA!!

1 mar, 2013 11:12

Borttagen

Avatar


Tack ska ni ha! Allihopp!
Och roligt med nya läsare!
Och jag lovar att nästa kapitel inte ska ta lika långtid. Jag har redan börjat att skriva på nästa kapitel

3 mar, 2013 12:33

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Tack ska ni ha! Allihopp!
Och roligt med nya läsare!
Och jag lovar att nästa kapitel inte ska ta lika långtid. Jag har redan börjat att skriva på nästa kapitel

Ok bra! *längtar*!!!!!!!!!!!!

3 mar, 2013 14:14

1 2 3 ... 6 7 8 ... 10 11 12

Forum > Fanfiction > Hemlighetsväktaren

Du får inte svara på den här tråden.