Förälskad (Sv)
Forum > Fanfiction > Förälskad (Sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Kommer det mer snart? ^^
27 jul, 2012 09:00 |
|
Lida
Elev |
OMG, jag har misat två super bra kapitel.
Ps. super bra kapitel. 27 jul, 2012 09:01 |
|
Ormtunga
Elev |
27 jul, 2012 11:25 |
|
blueberrydreams
Elev |
Haha... Ormtunga du måste skriva mer på somebody always loves you!!!
dinisaurie.blogg.se 27 jul, 2012 12:47 |
|
Ormtunga
Elev |
27 jul, 2012 12:49 |
|
blueberrydreams
Elev |
Det var två veckor kvar till sommarlovet. Två veckor kvar på Hogwarts. Jag kunde inte tro det. Våra examinationer var klara och det var dags för vårt stora brott.
Efter en vecka hade jag fjärilar i magen. Min kvast stod numera i James sovsal bredvid hans. Dagen för det stora brottet var inne. Det var eftermiddag och alla var lediga. Tidigare hade vi skickat hem våra saker till våra respektive hem. Jag skickade dem till James rum. James, Adrian, Luke och jag stod redo i en tom korridor. Harrys mantel var över mig och hinken med kvicksand som vi hade preparerat. Vi gick genom korridoren mot entrehallen. När vi var framme hällde jag snabbt ut sanden och tog sedan diskret av mig manteln och slängde den över hinken. Jag stoppade sedan ner båda sakerna i min förstorade handväska. När sanden hade fyllt hela golvet i rummet och spred sig mot stora salen tog James ut sin trollstav och skyndade på förhäxningen. Snart var halva rummet fyllt och alla elever var tre meter från golvet. Vi tog ut våra trollstavar och ropade: -''Accio min kvast'' Våra kvastar kom flygande i luften och vi åkte ut genom en glasruta. Jag viftade med trollstaven och fyrverkerierna sattes igång. Vi flög över himlen. Vaktmästaren kom springades ut utomhus och hötte åt oss. -''Det här ska ni få sota för!'' Skrek han och vi skrattade åt honom. Han kunde inte göra oss någonting. När vi hade flugit iväg från skolan landade vi i Hogsmeade och sa farväl till Adrian och Luke. Vi skulle träffa dem senare i sommar och de skulle såklart komma till bröllopet. Vi sprang in på tre kvastar och köpte varsin honungsöl innan vi Transfererade oss hem till familjen Potter. Vi blev hjärtligt välkomnade hem av Ginny Harry och George som konstigt nog var där. Han skrattade när vi berättade om brottet. Vi slog honom och Fred rejält och det tyckte han med. Kort kapitel jag vet men nästa blir bröllopet plus en massa bilder på hur jag tänker mig Leah... dinisaurie.blogg.se 27 jul, 2012 18:31 |
|
Borttagen
|
Bra!
27 jul, 2012 18:36 |
|
Lida
Elev |
Jättebra
27 jul, 2012 19:11 |
|
blueberrydreams
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tack... Det kanske kommer upp ett till kapitel ikväll...Bra! dinisaurie.blogg.se 27 jul, 2012 19:41 |
|
Borttagen
|
Bra!
27 jul, 2012 20:08 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen