Att älska en dödsätare (sv)
Forum > Fanfiction > Att älska en dödsätare (sv)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av blueberrydreams: Så snart jag skrivit klart nästa kapitel kommer mer :3 Men datorn kraschar hela tiden!! Blir det idag? 24 jul, 2012 18:07 |
|
Ormtunga
Elev |
Skrivet av blueberrydreams: Så snart jag skrivit klart nästa kapitel kommer mer :3 Men datorn kraschar hela tiden!! ja jippie
24 jul, 2012 18:11 |
|
Borttagen
|
Goodie
26 jul, 2012 15:42 |
|
Mikaela120
Elev |
Blir det ikväll?
26 jul, 2012 21:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Mikaela120: Blir det ikväll? Hoppashoppashoppas 26 jul, 2012 21:45 |
|
blueberrydreams
Elev |
Jag skriver i denna imorgon... Jag håller på i förälskad just nu.... :3
dinisaurie.blogg.se 26 jul, 2012 21:50 |
|
Borttagen
|
Skrivet av blueberrydreams: Jag skriver i denna imorgon... Jag håller på i förälskad just nu.... :3 Kommer det i förälska didag? 26 jul, 2012 21:51 |
|
blueberrydreams
Elev |
Japp idag!! Skriver nu....
dinisaurie.blogg.se 26 jul, 2012 21:54 |
|
Borttagen
|
Skrivet av blueberrydreams: Japp idag!! Skriver nu.... Jaaaaaaaaaaa 26 jul, 2012 21:56 |
|
blueberrydreams
Elev |
Hej!! Sorry att jag inte uppdaterat på aslänge men jag har två fanfics här på Mugglis och två på Fanfiction.net och att skriva långa kapitel tar lång tid...
BTW... Om ni vill ge konstruktiv kritik så skriv på bara! Jag vaknade omtöcknad i ett ljust rum. Jag satte mig upp och tittade mig omkring. Rummet var inrett med saker bara i ljussilver och mintgrönt. Slytherins färger fast nedtonade. Jag satt på en himmelsäng i en vit klänning av siden. Jag ställde mig upp och tittade runt i rummet. Där fanns fåtöljer och kuddar. Soffor och soffbord. Det var ett ganska stort rum. Jag såg en dörr i ena hörnet och öppnade den. Jag kom ut i en korridor med en trappa på ena sidan. Mina nätta små fötter sprang snabbt och ljudlöst ner för trappan. Jag kom in i en gigantisk matsal. Det var ett otroligt stort långbord i mitten av rummet med gammaldags detaljer. Hela rummet var inrett i svart och väggarna var mörkgrå. Vid bordet satt tre personer, En man, en kvinna och Draco. -''Draco.'' sa jag och han tittade upp. Han gick fram till mig. -''Amanda! Äntligen vaknar du.'' Han bar mig till bordet och satte ner mig på en plats bredvid honom. Mitt emot mig satt en kvinna. -''Godmorgon Amanda. Jag heter Narcissa Malfoy och jag är Dracos mor.'' Hon hade samma hårfärg och hudfärg som Draco. -''Godmorgon, Jag heter Lucius Malfoy och är Dracos far.'' Han hade också dödsätarnas märke på armen. Det stack ut lite ur armen. Två husalfer kom utspringande med frukost till mig. När all mat var uppäten tog Lucius upp 'The daily Prophet' och började läsa. Han rynkade på pannan åt någonting som stod inuti. -''Kom Amanda, Vi får gäster om några timmar så vi får hitta några kläder till dig.'' Jag följde med henne upp för trappan och in i en gigantisk garderob. Jag tittade runt mig och drog efter andan. Det var fullt med kläder. Narcissa drog med mig till Damkläderna och drog fram en svart klänning med spetsdetaljer. -''Prova den.'' Sa hon och jag provade den. ''Nej inte den.'' sa hon och drog fram en annan. -''Ja. Den sitter perfekt.'' sa hon när jag hade provat den. Hon drog fram några vanliga kläder också och gav till mig. ''Kom jag visar dig tillbaka till ditt rum.'' Sa hon och drog med mig till det rummet jag vaknade i. -''Här är ditt badrum.'' hon öppnade dörren och jag såg in i det största och vackraste badrum jag sett. Att var vitt med gulddetaljer. -''Wow'' var det enda hon kunde få fram och Narcissa log. -''Gör dig som hemma. Det finns böcker att läsa där om du vill.'' sa hon och pekade på en bokhylla som jag inte sett tidigare. Jag gick försiktigt mot den och drog ut en bok. -''Tack för att jag får bo här hos er.'' sa jag till Narcissa. -''Det är så lite så. Jag kommer upp en stund innan gästerna kommer och hämtar dig.'' Sa hon och gick. Jag satte mig i en av de mintgröna fåtöljerna och började läsa. Det var en väldigt intressant bok, skriven av någon som hette Lockheart eller något liknande och snart var jag helt inne i den. Det knackade på dörren. -''Kom in.'' sa jag och Narcissa klev in. -''Våra gäster anländer om en halvtimme så gör dig i ordning och kom ner sen.'' Jag nickade och hon gick ut och stängde dörren. Jag ställde mig genast upp och gick fram till klänningen. Jag satte på den och tittade mig i spegeln i badrummet. Den satt verkligen perfekt. Jag lockade snabbt håret och satte upp det. Mina ögon gled mot spegeln och jag synade mig. Jag såg så otroligt vacker ut. Jag stängde dörren till mitt rum och gick ner för trappan till matsalen. Där stod Draco och han gick fram till mig. -''Vad vacker du är idag!'' viskade han i mitt öra och pussade mig på kinden. Dörren ut slogs upp och en kvinna med lockigt svart hår och en svart klänning klev in. Efter henne kom ett helt släp med dödsätare. (Man såg det på deras märken på armen.) Kvinnan med svart hår gick fram till mig. -''Och vem är den här sötnosen då?'' Frågade hon och lyfte på min haka och synade mig. -''Min flickvän.'' sa Draco och jag log inombords. -''Renblod?'' Frågade kvinnan. -''Ja, och jag går i Slytherin.'' svarade jag henne. -''Namn?'' -''Amanda Emerald.'' svarade jag snabbt. Kvinnan nickade och släppte mig och gick sedan iväg mot bordet. -''Det är Bellatrix Lestrange, min faster.'' Viskade Draco i mitt öra. Jag nickade och vi gick mot bordet. När alla satt ner saknades det tre personer. Annars var bordet fullt. Det hördes ett högt pang och tre män uppenbarade sig. Två av dem kände jag igen. Den första var våran trolldryckslärare professor Severus Snape. När min blick såg på den andra mannen drog jag efter andan. Lord Voldemort. Långt kapitel... Men om jag får en kommentar till så skriver jag mer... :3 dinisaurie.blogg.se 29 jul, 2012 19:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen