Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

vilken är er favorit Hp film?

Forum > Harry Potter > vilken är er favorit Hp film?

1 2 3 ... 6 7 8 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Cara Riddle
Elev

Avatar


Hm jag gillar inte filmerna alls! jag tycker de misslyckats så totalt att förmedla vad HP handlar om, de har förlorat den magiska känslan och magin. Och många av skådespelarna är enligt mig helt fel för sina roller. de vill para ihop helt fel personer och ja, de som har gjort filmerna har verkligen inte förstått var Harry Potter egentligen är och hur magiska böckerna är och vad de betyder för fans över hela världen.
Harry Potter är så mycket mer än tre ungdomar som slåss mot en man. de är mer än vanliga kärleksproblem och ja jag vet inte de får verkligen inte fram allt det där. Harry Potter lärde mig så mycket så när jag ser filmerna känner jag ett stygn av sorg för att de som aldrig kommer läsa böckerna kommer aldrig förstå vad jag menar.
jag tycker att men de resurser och den fantastiska grundstoryn de har borde det kunnat blivit så mycket mer. Klart jag förstår att man inte kan ha med allt men så mycket som de missat är inte acceptabelt. ta bara allt de missar i sexan, de fokuserar mer på kärleken mellan Ron och Lavender än minnena som faktiskt skall hjälpa dem att hitta Horrucruxerna. det gör mig så arg för det resulterar att de i sjuan får hitta på helt idiotiska anledningar till att de hittar alla.

Nej jag anser bara att de kunde gjort så mycket mer och jag skall sluta nu innan jag skriver ännu längre, jag tvivlar på att folk ens orkar läsa det här men, men xD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fea7a5aa29df70f4a8ed3d5c75bb42e21%2Ftumblr_inline_ndap359Vgu1sv49sn.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F2b88b67b62e1c09b656f8203353df257%2Ftumblr_inline_ncgl5aR8Ck1r9vm7f.gif

11 aug, 2012 11:05

Borttagen

Avatar


De vises sten

12 aug, 2012 09:33

Linus311
Elev

Avatar


fyran

Tjenare!!! :)

15 aug, 2012 19:00

Lellelivia
Elev

Avatar


min är den tredje. den är grym. lavvar den fett hårt. nu ser jag på fyran. den är också bra!

15 aug, 2012 19:06

FlamingSnitch
Elev

Avatar


Dom två första. Dom tappade känslan efter det. I alla fall i den första så fokuserade dom på magin och allt kändes liksom magiskt. Den andra älskar jag bara för att... öhm... ja, jag bara älskar den helt enkelt. Ärligt talat vet jag inte varför... Men jag kände lite som Cara Riddle efter Hemligheternas Kammare. Dom tappade magin.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_maghcotYqa1r8t743.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m8kd773Ivg1rdr9rpo1_500.gif The red in the Rose

16 aug, 2012 20:43

Miss_malyn
Elev

Avatar


4, 7 och sista

"When I'm 80 years old and sitting in my rocking chair, I'll be reading Harry Potter. And my family will say to me, "After all this time"? And I will say, "Always."

16 aug, 2012 21:08

Hermione.Granger.
Elev

Avatar


Jag tycker att alla är jätte bra men om jag måste välja så tar jag...
• Harry Potter och den Flammande Bägaren
• Harry Potter och Fenixorden
• Harry Potter och Dödsrelikerna del 1
• Harry Potter och Dödsrelikerna del 2

Hihi ♥

16 aug, 2012 22:47

Borttagen

Avatar


De vises sten

17 aug, 2012 18:49

Ella/Ron
Elev

Avatar


Dödsrelikerna del 2 är helt klart bäst! Den är spännande, rolig, äventyrlig, sorglig och bäst

qqqaqqNah

18 aug, 2012 09:44

Alice Tonks
Elev

Avatar


Måste nog säga dödsrelikerna del 2, men inget slår såklart böckerna!!!!

18 aug, 2012 15:17

1 2 3 ... 6 7 8 ... 11 12 13

Forum > Harry Potter > vilken är er favorit Hp film?

Du får inte svara på den här tråden.