De två rikena
Forum > Fanfiction > De två rikena
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LucyMalfoy
Elev |
Bra
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 26 aug, 2012 11:46 |
|
Hermia
Elev |
Wonderful
Alltså, jag har länge undrat om du faktist inte är en gudinna för du verkar ha övernaturliga skrivarkrafter Once a MADling, always a MADling 26 aug, 2012 20:12 |
|
AndromedaBlack
Elev |
Leya och Mikhails steg ekade mellan väggarna. Facklorna som hängde på väggarna kastade skuggor över deras ansikten. Leya lade märke till hur Mikhail hela tiden sneglade på hennes. Men varenda gång hon försökte möta hans blick tittade han bort. Innan de hade lämnat salen hade kungen gett Mikhail order om att föra Leya säkert till ett av de lediga rummen i gästflygen.
”Du är inte särskilt lik henne.” mumlade Mikhail. Leya tittade förvånat på honom. Det var det första han hade sagt sen de lämnade tronsalen. ”Ursäkta?” frågade hon. Han log lite och ryckte på axlarna. ”Du är inte så lik Quess. Jag hade aldrig kunnat gissa att du var hennes dotter när jag först såg dig komma in i tronsalen.” svarade han. ”Jag tror att hon är glad över att vi inte är lika. Hon hatar mig.” sa Leya och tittade ner på sina fötter. Mikhail stannade och la en hand på min axel. ”Hon hatar dig inte. Eller jo det gör hon nog. Men hon hatar alla, mer eller mindre.” skrattade han. Leya förstod inte vad det var som var så roligt så hon skakade av hans hand från sin axel och fortsatte gå. ”Jag menar allvar. Du ska inte bry dig om att Quess är som hon är. Hon hatar inte dig personligen. Det är snarare det att hon är livrädd för vad som ska hända med hennes karriär. Hon har kämpat väldigt hårt för att ta sig dit hon är. Hon tror att din existens kommer att förstöra hela hennes liv. Men kungen vet att hon är den bästa spionen han har. Quess bästa vän, eller enda vän är drottningen. Det är väldigt liten chans att Quess överhuvudtaget kommer att få lida pågrund av dig. Så fort hon inser det själv så kommer hon att vilja lära känna dig. Men till dess får du nöja dig med mig.” sa Mikhail och log vänligt mot mig. ”Men hur kan du veta allt det här om henne?” frågade Leya fundersamt. Mikhail hade sagt att Quessmyntas enda vön var drottningen. Men Mikhail verkade också känna Leyas mor så bra att han också borde ha räknat sig själv som hennes vän. ”Hon är min tvillingsyster:” svarade han. När han såg Leyas förvånade blick log han. ”Det betyder att du är min morbror, eller hur?” viskade Leya. Mikhail nickade och fortsatte gå. Ingen av dem sa något på en stund men Leya kunde inte förstå hur två tvillingar kunde vara så olika. Mikhail verkade vara väldigt lugn och vänlig mot alla. Det verkade till och med som om han brydde sig om Leya. Varför skulle han annars ha anmält sig som frivillig till att skydda henne? Leyas mor verkade vara arg, bister och hon hade väldigt dåligt temperament. Leya fick en känsla av att hon var mycket mer lik sin morbror än sin mor. ”Så du är Zelecs dotter.” konstaterade Mikhail. ”Jag visste ju självklart att min far måste vara från det södra riket men jag hade aldrig förväntat sig att han är södra rikets kung.” sa Leya. ”När min syster var där så var han bara prins. Han har inte varit kung i särskilt många år. Men jag måste fråga Quess var det var som hände i södern.” skrattade han. ”Det skulle jag också vilja veta.” suckade hon. ”Jag hade aldrig trott att hon skulle gå till sängs med någon från södern. Hon avskyr dem.” skrattade han. ”Inget illa menat.” fortsatte han och tittade på Leya. ”Jag tar inte illa upp. Jag tillhör inte det södra riket.” sa hon. Mikhail nickade fundersamt. ”Du har rätt. Men jag kan inte föreställa mig hur det måste ha varit för dig. Att inte tillhöra något av de två rikena menar jag.” sa han. ”Det har inte varit så, det är. Bara för att jag är här i det norra riket så betyder det inte att jag tillhör det. Jag togs hit som fånge, bara för att jag har träffat min familj så betyder det inte att jag tillhör det riket. Jag har ju trots allt en familj i det södra riket också. Det är visserligen en kunglig släkt men vi det är fortfarande min familj lika mycket som ni här är.” sa Leya och hon tycke att hon kunde skymta ett leende på Mikhails läppar. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 11 sep, 2012 17:21 |
|
Hermia
Elev |
Lika underbart som alltid
Du är fantastisk, vet du Once a MADling, always a MADling 11 sep, 2012 19:45 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Bra
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 11 sep, 2012 21:10 |
|
amanda1104
Elev |
SUPERBRA!!!!
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 13 sep, 2012 11:54 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Fantastisk!! Du har en jävligt bra talang!
Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 18 okt, 2012 16:29 |
|
amanda1104
Elev |
När kommer det mer?
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 18 okt, 2012 16:31 |
|
AndromedaBlack
Elev |
Skrivet av amanda1104: När kommer det mer? Jag har ingen inspiration till den här just nu, men jag ska försöka skriva mer snart. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 18 okt, 2012 16:47 |
|
amanda1104
Elev |
Skrivet av AndromedaBlack: Oki... Du behöver inte stressaSkrivet av amanda1104: När kommer det mer? Jag har ingen inspiration till den här just nu, men jag ska försöka skriva mer snart. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 18 okt, 2012 16:49 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen