Lily~James - Always and forever [SV]
Forum > Fanfiction > Lily~James - Always and forever [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
1. Vädret suger här också.
2. Snälla kom inte med kommentarer p.g.a att jag skriver ''hoppigt'' för jag vet det. Som sagt har jag inte skrivit på länge och det kommer ta ett tag att komma igång igen. Dessutom är min skrivplan att de ska ha gått ut skolan i kap 10, och novellen ska gå in på vad som hände sedan. Nu försöker jag skriva som om året går, och jag plockar ut olika tidpunkter att skriva om. Om jag skriver 30 kapitel om deras sista år kommer jag inte orka skriva mer sen. 3. Jag ska försöka skriva ett kapitel med bara några få dialoger, men det kommer bli kapitel 7 eftersom kapitel sex redan är klart. 4. Har gjort lite research på familjen Black inför kap 6, och allting utom tiden stämmer. D.v.s när allting hände och hur gamla alla är. Spoiler: Tryck här för att visa! Skickar det imorgon för jag har försökt skicka det 17 gånger nu men det raderas varje gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (missbruk av utropstecken) 22 jul, 2012 22:01 |
|
Ginny00
Elev |
JAG HAR FORTFARANDE FLER FANS ÄN DU XD
22 jul, 2012 22:04
Detta inlägg ändrades senast 2012-07-22 kl. 22:08
|
|
Borttagen
|
Ge mig några månader så kommer jag ha knockat dig totalt
22 jul, 2012 22:06 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ge mig några månader så kommer jag ha knockat dig totalt Pfff, det får vi allt se!!! 22 jul, 2012 22:08 |
|
Borttagen
|
Jag längtar tills imorgon...
22 jul, 2012 22:09 |
|
Borttagen
|
När kommer nästa kapitel?
22 jul, 2012 22:32 |
|
Ginny00
Elev |
Skrivet av Borttagen: När kommer nästa kapitel? Skrivet av Borttagen: 1. Vädret suger här också. 2. Snälla kom inte med kommentarer p.g.a att jag skriver ''hoppigt'' för jag vet det. Som sagt har jag inte skrivit på länge och det kommer ta ett tag att komma igång igen. Dessutom är min skrivplan att de ska ha gått ut skolan i kap 10, och novellen ska gå in på vad som hände sedan. Nu försöker jag skriva som om året går, och jag plockar ut olika tidpunkter att skriva om. Om jag skriver 30 kapitel om deras sista år kommer jag inte orka skriva mer sen. 3. Jag ska försöka skriva ett kapitel med bara några få dialoger, men det kommer bli kapitel 7 eftersom kapitel sex redan är klart. 4. Har gjort lite research på familjen Black inför kap 6, och allting utom tiden stämmer. D.v.s när allting hände och hur gamla alla är. Spoiler: Tryck här för att visa! Skickar det imorgon för jag har försökt skicka det 17 gånger nu men det raderas varje gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (missbruk av utropstecken) 22 jul, 2012 22:35 |
|
Borttagen
|
Ska äta varma mackor nu och lägger ut kapitlet sen
23 jul, 2012 18:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Ska äta varma mackor nu och lägger ut kapitlet sen YES 8D 23 jul, 2012 18:54 |
|
Borttagen
|
Kapitel 6
Skamfläck för familjen, jullov och förhållanden. Resten av höstterminen gick snabbt. Läxor, förhållandet med Lily och ytterligare en fullmånenatt tog upp det mesta av James tid. Fick han en ledig stund över ägnade han den åt sina vänner, eller att skriva brev till sin familj. Jullovet var nära, och eftersom både Remus och Peter skulle fira jul hemma med sin familj, bestämde sig James för att stanna på skolan med Sirius. Sista kvällen innan jullovet satt Sirius och James i sovsalen och kollade på gamla foton från deras 6 och ½ år på Hogwarts. Remus hade gått till prefekternas badrum, och Peter var i sjukhusflygeln med en brännskada. (det hade en skett en liten olycka tidigare på trolldryckskonsten...) -Detta fotot gillar jag, sa Sirius och höll upp en bild på honom själv och James. Bilden var från fjärde årskursen, eller på tåget dit. Remus hade med kamera fångat ögonblicket då James öppnade sin chokladgroda och den hoppade upp i ansiktet på honom. -Haha, jätteroligt, sa James surt och höll upp en annan. Denhär däremot... Bilden var från året innan, på julafton. Peter hade tagit kort precis när Sirius morgonrock började brinna under paketöppningen. James stod bredvid, dubbelvikt av skratt. -Mm, jättekul, muttrade Sirius surt, men han tyckte ändå det var kul att sitta och kolla på deras förflutna från Hogwarts. -Varför sa du inte att din bror hade blivit prefekt? Sa Remus som kommit in i rummet. Han hade inte på sig Hogwartsuniformen, utan en gråstickad jumper och jeans. Han lade ner sin handduk och stängde kofferten, så han var helt klar att åka dagen efter. -Va? Sa Sirius och tittade förvånat upp, även om de alla tre visste att han hade hört precis vad Remus nyss sagt. -Jag såg Regulus i prefekternas badrum. Du sa inte att han hade blivit prefekt? Upprepade Remus irriterat och kollade från James till Sirius. -Det behövdes inte, ni märkte ju det själva, mumlade Sirius. -Du verkar inte så glad? Sa James, med en blandning av förvåning och irritation. -Varför skulle jag vara glad? Jättemånga av mina släktingar går här, eller gick nyss ut skolan. Alla har varit någonting, utom jag. -Vadå ''alla har varit någonting?'' frågade Remus och satte sig på sin säng. -Tja, till att börja med, min kusin Andromeda som slutade skolan för fyra år sedan, hon var prefekt. -Men hon gifte väl sig med en mugglarfödd sen? Frågade James. Och hon var ju inte Slytherinare? -Andromeda gick visst i Slytherin, hon har däremot gift sig och skaffat barn med en mugglarfödd, men ändå. Sedan har vi min andra kusin, Narcissa, Andromedas syster som slutade skolan för två år sedan. Hon var prefekt, och gifte sig dessutom med en åtta år äldre dödsätare nästan direkt. -Hon var bra på att fjäska, muttrade James. Hon var med i Snigelklubben, Lily berättade. Visst hade Lily berättat om fjäskaren Narcissa, som gav ''sin favoriiiiitlärare Professor Snigelhorn! Den proffsigaste läraren på Hogwarts!'' en stor korg med godsaker varenda jul, halloween, påsk och födelsedag,, för att några timmar senare prata med alla andra om hur tråkig och jobbig han var. -Vem gifte hon sig med? Frågade Remus. -Lucius Malfoy, tror jag han hette. Och sen har vi ännu en kusin, Bellatrix, syster till Andromeda och Narcissa. Hon är varken prefekt eller gift, men hon har redan anslutit sig till Du-vet-vem och förlovat sig med dödsätaren Rudolph Lestrange. -Du skämtar? Frågade James. Hon gick ju ut skolan förra året? -Jag vet, muttrade Sirius. James lade märke till att det verkade som om Sirius kände sig väldigt misslyckad. Han vill säga sin vän några tröstande ord, men antog att Sirius inte skulle lyssna på de just nu. -Båda mina föräldrar var prefekter, och nu också Regulus, som dessutom är kapten för quidditchlaget och även han kommer bli dödsätare nästa år. Wow, vilken besvikelse jag måste vara för familjen Black! James och Remus kollade snabbt på varandra och försökte komma på några bra att säga. -Inte lika stor som Andromeda iallfall, försökte James skämta. -Hon var ju iallfall prefekt, sa Sirius olyckligt. -De kommer tacka dig när Dödsätarna har gjort sitt och kriget är över, sa Remus tröstande. Tacka oss för det är tack vare de tre, ähum, vänligare elevhemmen, och Fenixorden, som inte trollkarlsvärlden ligger sprängd i bitar. -Om vi inte redan är döda då, trallar James på skoj och de andra stirrar surt på honom. -Dåligt skämt. Förlåt, ursäktar han sig och kände istället tacksamhet över att Remus kastat in några tröstande ord. I samma sekund kom Peter in. Han hade lindat tyg runt högerarmen, men såg ganska glad ut. -M-madame Pomfrey s-sa att det blir bra p-på några dagar bara. V-vad har jag m-missat? -Jag är en skamfläck för min familj, sa Sirius olyckligt. -Okej, sa Peter oberört. H-har du p-packat Remus? -Ja, sa Remus och suckade. Slingersvans, din förbaskade klantskalle, du glömde dina skor i sjukhusflygeln. -Ojdå. Jag f-får hämta de i-imorgon. (James suckade då han starkt undrade hur Peter hade kunnat glömma skorna medan han gick till sovsalen…) -Gör du så, mumlade Remus och vände sig sedan till Sirius och James. -Vad ska ni göra på lovet då? -Lily åker bort, så Tramptass och jag har hela lovet på oss att göra bus som du och hon skulle hata, sa James stolt. -Låter kul, mumlade Remus ohörbart till svar. Det är sent. Ska vi gå och lägga oss? De andra nickar. De borstar tänderna och byter om, innan alla fyra kryper till sängs, och ser fram emot ett långt jullov. 23 jul, 2012 20:07 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen