Elviras första år på hogwarts
Forum > Fanfiction > Elviras första år på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tova
Elev |
Skrivet av Borttagen: Super bra!!! ja!! you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!
12 jul, 2012 10:20 |
|
lumos1
Elev |
tack så jätte mycket alla!!!
Kapitel 7 - Lova!Lova! Saga och Elvira kom flåsande fram till Lova. Hon stod utanför dörren framför ett klassrum. - Var har du varit? Vi letade runt i halva skolan efter dig!, sa Elvira - Sch!, sa Lova - Va? - Lyssna. Man kunde höra röster från klassrummet, men bara enstaka ord: - ministeriet... när?... lång tid... okej... troll dryck... barnen... bra.. vi syns. Det hördes fotsteg som kom närmare. De tre kompisarna sprang in bakom en rustning. Dörren öppnades och en person kom ut.Hon verkade väldigt stressad. Hon stängde dörren och gick med snabba steg där ifrån. De smög ut från rustningen. - Var det där den nya professorn?, frågade Saga. - Ja, jag tror det. Vad var det hon hette nu igen?, sa Elvira. - Äh, kom vi går in i klassrummet istället. Hon glömde låsa, sa Lova. - Hur vet du det? - Jag såg det. De smög in i klassrummet. Det hade små fönster och längst bort fanns en bänk.De gick längre in. -Är inte det här förvandligskonst klasrummet?, sa Saga. - Ja det är det, sa Lova. De gick ännu längre in. - Kolla på det här!, sa Elvira. Hon stod och kollade på ett timglas - Ett timglas, vad är det med det?, sa Lova - Det står något på det. Kolla; HORARIUM de nubibus - Jag undrar vad det kan betyda, sa Saga. - vänta det står något mer: HORARIUM te te numquam ecce magis. De gick ut. På kvällen när Elvira skulle sova tänkte hon på vad hon hade hört.HORARIUM de nubibus. och HORARIUM te te numquam ecce magis. Det var konstigt. Men sedan somnade hon. ------------------------------------------------------ förlåt för det tråkiga kapitlet, men jag hade inte så mycket inspiration. och snälla komentera för jag vill skriva mer, för jag har massor med ideer!!! ;;
1 dec, 2012 14:30 |
|
Borttagen
|
Super bra!
1 dec, 2012 15:23 |
|
JosefinFini
Elev |
1 dec, 2012 17:36 |
|
Borttagen
|
bra... det finns nog inget jag behöver rätta dig för
1 dec, 2012 20:52 |
|
lumos1
Elev |
vill bara säga att det här är året då Harry går sitt sjätte år (fast han är inte pojken som överlevde, utan bara en populär kille i skolan, precis som Cedric i 4:an) så ibland kanske hans namn dyker upp, eller någon annans från böckerna. bara så ni inte blir förvirrade
;;
6 dec, 2012 19:29 |
|
JosefinFini
Elev |
6 dec, 2012 20:06 |
|
lumos1
Elev |
Nu kommer det C:
----------------------------------------------------------- Kapitel 8 Det hade gått flera veckor sedan Elvira hade sett timgalset, och hon hade inte hört något mer om det heller. Det hände faktiskt igen först några veckor innan jullovet. Den första snön hade precis fallit. * * * - Kom! Elvira, Saga och Lova hade just slutat sin första lektion. De tre vännerna var på väg ut för att ha terminens första snöbolls krig. Så fort de kommit ner till sjön så tog Elvira upp en handfull med snö, gjorde en snöboll, och kastade på Lova. hon fick den rakt i magen och ropade: - Hey! fusk! sen ropade hon till Saga: - Alla på Elvira! Direkt blev den sistnämnde bombarderad med snöbollar. Hon skrek och försökte täckta för huvudet med händerna. Efter ett tag blev det: - Alla på Lova! och tillslut: - Alla på Saga! Efter mycket snöbollskastande och skrikande föll de allihop ner skrattandes i en hög på marken. - Det där... måste vi... göra om... någon... gång! skrattade Saga andfått. - Självklart! både Elvira och Lova höll med. De bestämde sig för att gå in igen till biblioteket och plugga (det var lovas idé, och efter lite övertalan så gick de andra två med på det). - vi går och byter kläder och sen så möts vi i biblioteket om 20 minuter, sa Saga. De tre vännerna skildes åt och Elvira gick mot Hufflepuffs sällskaps rum.Hon knackade på locken i rätt ordning och hon gick inte och bytte snabbt kläder. På vägen tillbaka gick hon förbi de ned stängda toaletterna. Då hörde hon något konstigt skrapande ljud, och stannade tvärt. Man fick egentligen inte vara där inne, det visste Elvira, men hon kunde inte låta bli att kika in. Det var helt folktomt. Hon skulle just vända sig om och gå när hon såg någonting glimmande. Hon tog upp saken som visade sig vara en tablettask. Hon visste inte vad det var men hon kände att det var någonting speciellt med den. Och hon upptäckte vad när hon vände på den. Där fanns en liten text: HORARIUM de nubibus. ;;
7 dec, 2012 18:19
Detta inlägg ändrades senast 2013-01- 4 kl. 15:24
|
|
Filifjonkan
Elev |
Bra!!!
evak forever. 7 dec, 2012 18:57 |
|
Borttagen
|
Super bra!!
7 dec, 2012 19:13 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen