Från älskad till hatad
Forum > Fanfiction > Från älskad till hatad
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
bra!!!
14 aug, 2012 18:03 |
|
Borttagen
|
Awezome xD
Börjar skriva på direkten... 14 aug, 2012 18:14 |
|
Borttagen
|
Fantastiskt!!!!!!!
15 aug, 2012 09:59 |
|
Lida
Elev |
Jättebra kapitel
15 aug, 2012 13:19 |
|
Borttagen
|
Kapitel 8. Dagböcker och flygande stekpannor
Det kan inte vara sant. Det är en lögn. Det vet jag. Fast ändå inte. Hon ska till en trolldomsskola. Hogwarts tror jag att den hette. En skola för freaks. För freakar. Som den där Snape och Lil... Evans. Evans. ’‘Kommer du Tuni?’’. Jag har inte märkt att Cat har betalat. Hon står vid utgången. Jag springer efter. Vi tar bussen till fotbollsplan och äter upp godiset där. ’‘Tack för snackset’’ säger jag och till Cat och hoppar på bussen i farten. ’‘Hejdå Tuni! Vi ses på måndag!’’ skriker Cat och vinkar som en galning. Jag sätter mig på platsen längst bak och drar fram mobilen. Ett nytt meddelande och ett missat samtal. Ett från Vernon. Vernon! ’‘Hej Tuni. Jag undrar om du vill äta middag med mig på fredag?’’. Jag känner hur hjärtat tar ett skutt. Detta var mer än jag har kunnat hoppas på. ’‘Jättegärna! Ska vi säga sju på Friday’s?’’ Jag skickar iväg meddelandet och ler stort. Men lyckan tar snabbt slut när jag kommer hem. ’‘Ska jag vara barnvakt!’’ skriker jag mot mamma som står och har en bekymrad min i ansiktet. ’’Du ska inte vara barnvakt, bara hålla koll på dem så de inte gör något bus!’’ ’‘Jag tänker inte sitta barnvakt åt freaken!’’ skriker jag så att spottet flyger. ’‘Petunia Evans!’’ fräser mamma. ’’Gå till ditt rum, NU!’’ Jag springer upp för trappan och slänger igen dörren. Jag ska sitta barnvakt åt Evans och Snape. Vilken kul onsdagkväll. ’‘Jag kommer hem vid nio, Severus ska gå hem vid åtta. Ha det så mysigt!’’ säger mamma och kramar om mig. ’’Be pizzabudet att köra hem pizzan till Flower stre..’’ ’‘Jag vet. Hejdå’’ säger jag. Mamma pussar mig och springer ut till bilen. Lily och Sn... Evans och Snape skulle komma hem vid fem. Eller, det var det mamma sa i alla fall. Hoppas dom kommer hem senare. Så att jag slipper se dem. Usch för freaks. Det är egentligen rätt bra att det där Hoglart finns, så att freaken kan låta oss vanliga människor vara. Eller var det Hogsart? Äsch, vem bryr sig. Inte jag i alla fall. Efter femton sms och tre telofonsamtal med Vernon öppnas yterrdörren. ’‘Skit’’ tänker jag och går sakta ner för trappan. Lily o... Herregud Petunia, Evans och Snape står och skrattar vid dörren. Snape kollar plötsligt upp och min blick möter hans. Han slutar att skratta. ’‘Varför så tyst? Rädd eller?’’ säger jag hånfullt och Lily kollar ilsket på mig. ’‘Kom Severus!’’ säger hon och drar i pojkens arm. ’‘Nej, vänta. Ni måste säga vad ni ska ha för pizza.’’ säger jag och flinar mot dem. ’’Vi vill inte ha något’’ säger Lily surt och försvinner upp för trappan. Snape springer efter. Jag skrattar till och tar fram telefonen. Ett till meddelande från Vernon. ’’Du är snygast i världen! PUSS ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥’’ Han har stavat fel på snyggast, men vem bryr sig? Jag rodnar lite och börjar skriva tillbaka. ’‘Nej, DU ÄR SNYGGAST ♥♥♥♥♥3♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥<<♥♥♥♥♥’’ skriver jag och klickar på skicka knappen. Jag hör ljud uppifrån. Undrar vad dom håller på med egentligen. Sakta smyger jag upp för trappan. ’‘Jag måste gå på toa’’ säger en röst. Pojken Snape går ut ur rummet och in på toan. Lily kommer också ut från rummet. Hon går in i mamma och pappas rum. ’’Nu har jag min chans!’’ tänker jag och springer in i Lilys rum. Jag drar upp lådan och där, längst ner ligger den. Hennes dagbok. ’‘Kära dagbok’’ börjar jag högt. Jag hör att någon skriker utifrån. ’‘Jag tror att jag har känslor för..’’ Dörren slås upp och en rasande Lily kommer inspringand. ’’Du skulle bara våga läsa ur den! Ge hit!’’ När jag inte ger den till henne springer hon ut ur rummet. Och ner för trappen. Jag följer efter henne. Hon försöker ta min mobil, men jag fortsätter läsa ur dagboken. ’‘Idag frågade John Benson, klassens snyggaste kille om jag ville bli ihop med honom, jag sa att jag skulle tänka en stund...’’. Det sista jag ser är en stekpanna som kommer flygandes emot mig. Ni kan väll fylla i den här? ;D Bäst med kapitlet: Dåligast med kapitlet: Något jag bör förbättra: 18 aug, 2012 20:40 |
|
Borttagen
|
Bäst med kapitlet: allt!
Dåligast med kapitlet: inget Något jag bör förbättra: inget Sorry kom inte på något dåligt med det 18 aug, 2012 20:51 |
|
Hermia
Elev |
Jättebra kapitel
Av någon anledning gillade jag grejen med stekpannan Once a MADling, always a MADling 18 aug, 2012 21:08 |
|
Lida
Elev |
Älskade det som hände med stekpannanXD XD
18 aug, 2012 21:19 |
|
Borttagen
|
Stekpannor for the win!
Jag skrev hela kapitlet i bilen när jag var på väg hem från göteborg ;D 18 aug, 2012 21:23 |
|
t i l d a
Elev |
19 aug, 2012 11:53 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen