Why can’t I stop loving you?[SV][Lily&James]
Forum > Fanfiction > Why can’t I stop loving you?[SV][Lily&James]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Lily
7 maj, 2012 16:41 |
|
Nelly1513
Elev |
7 maj, 2012 18:19 |
|
Nadia
Elev |
Kapitel 6:
Jag skrev det här kapitlet ur Snapes perspektiv Det var kväll, de flesta hade redan gått och lagt sig eller gått upp till sina uppehållsrum. Men inte Severus. Han satt nere i fängelsehålan och läste. Eller rättare sagt tänkte på henne, Lily. Hon hade förlåtit honom men ändå gjorde det ont varje gång han såg på henne och pratade med henne. Det gjorde ont för att han var tvungen att se henne som sin vän, inget mer, inte så han ville se henne. De var bara vänner och det skulle inte bli mer än så, det visste han. Och så skulle den där arrogante Potter alltid förstöra allt. Som om Lily skulle älska Potter, aldrig. Bara tanken på det äcklade Severus. Det skulle bli Lily och han, Severus skulle göra allt för att det skulle bli så och Potter skulle inte få förstöra allt. ”Snape!” Lucius Malfoys röst ekade i fängelsehålan Severus slog ihop boken och ställde sig upp för att gå till sin så kallade ”vän”. Lucius Malfoy var ganska lång och rätt så smal men ändå kraftig, han hade långt vitblont hår och gråa ögon. Han hade sedan länge velat att Severus skulle bli en av dödsätarna men Severus vägrade. Han skulle blivit en av de om inte Lily hade förlåtit honom. Nu skulle han inte bli en dödsätare. För hon hade förlåtit honom. Alla Severus ”vänner” var redan dödsätare, förutom Lily såklart. Men det var bara hon som var hans vän på riktigt. Hans ”dödsätarvänner” hette Avery, Mulciber, Regulus Black, Bellatrix Lestrange och såklart Lucius Malfoy. Lily hatade att han umgicks med de, men vad skulle han göra? Ingen annan i Slytherin ville vara med honom. Om bara Lily hade hamnat i Slytherin… Men nej, hon hade hamnat i Gryffindor med Potter och hans vänner. Severus struntade i att gå till Lucius, han gick och sov med en gång. Den natten sov Severus inte bra. Han drömde om Lily, dödsätarna och om Voldemort. Nästa dag vaknade Severus av att en solstråle letade sig in i den annars rätt mörka sovsalen. De andra sängarna var tomma, Lucius och Avery hade redan gått upp. De skulle i alla fall inte ”störa” honom. Han tvättade sig och klädde på sig. Sedan gick han för att äta frukost i Stora Salen. Han visste att Lily skulle vara där, det gjorde honom glad men samtidigt stack det till i hjärtat. Han gick in i Stora Salen och satte sig vid Slytherinbordet. Hon satt vid ett bord längre bort. Hon satt med ryggen mot honom men han kände ändå igen henne, som om hon suttit och tittat på honom. Hennes röda hår föll ner över ryggen. Hon hade på sig en grön tröja som hade precis samma färg som hennes ögon, men ögonen var så mycket vackrare. Lily vände sig om och tittade mot Slytherins bord. Hon log mot Severus och han log tillbaka. Han kände hur en svag rodnad spred sig över hans bleka kinder. Han tittade generat ner i golvet och hon vände sig om för att prata med Mary. Lily var den enda flickan som Severus någonsin hade älskat, och han skulle aldrig älska någon annan. Han saknade tiden då de hade varit vänner, bästa vänner. Han hade berättat för henne att hon var en häxa, att de skulle åka till Hogwarts tillsammans och att de båda skulle hamna i Slytherin… Men så hade han kallat henne för det där ordet och sedan dess var de inte bästa vänner längre, men hon hade faktiskt förlåtit honom och nu var de vänner. Severus lämnade Stora Salen strax efter att Lily gått därifrån, han skulle ha trolldryckskonst, tillsammans med Gryffindor, med Lily. Fast Potter skulle ju också vara där, Severus suckade och gick till klassrummet med sin bok i handen. ![]()
8 maj, 2012 20:58 |
|
Nelly1513
Elev |
8 maj, 2012 21:02 |
|
Borttagen
|
bra!!!!!!!
8 maj, 2012 21:04 |
|
Lemon
Elev |
BRA!
Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 9 maj, 2012 06:31 |
|
Nadia
Elev |
9 maj, 2012 07:29 |
|
Nelly1513
Elev |
No problem :3 Hoppas det kommer ett nytt kapitel snart AlexZz and I are friends 4 ever <3
9 maj, 2012 07:32 |
|
Hermia
Elev |
Awsome
Once a MADling, always a MADling 9 maj, 2012 12:39 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!!
9 maj, 2012 14:32 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen