En ''Mugglare'' Med Krafter
Forum > Fanfiction > En ''Mugglare'' Med Krafter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lily Brown
Elev |
24 apr, 2012 19:19 |
|
Lokix
Elev |
Hej ny läsare, håller med Lily Brown
Todeledo 25 apr, 2012 20:07 |
|
Hermia
Elev |
Ny läsare. Jättebra ff
Once a MADling, always a MADling 25 apr, 2012 21:07 |
|
Corriiz
Elev |
9.Wixmy
Jag suckade djupt. Jag befann mig på Hogwarts bibliotek. Jag läste om kända personer. Vissa böcker var muggl... Jag menar människo skrivna. Jag ville veta om det fanns någon som var som jag. Människa med elementens krafter. Jag suckade ännu en gång. Jag reste mig upp från en stol och började kolla runt efter bokstaven E. Jag hittade snabbt. Jag letade upp ordet element och hittade det längst ut ur en bok hylla. Elementens cirkel av Sofia Dungelburg, var titeln jag satte mig tyst på min stol och slog upp första kapitlet som förvånade mig. Kapitel 1: Vampyrernas mor Mina ögon blev stora. Fanns vampyrer också? Jag skrockade lågt. Jag började läsa: Gudinnan Wixmy(Vampyrerna och elementens härskare) hade länge bott på jorden. Hon styrde dom 5 elementen: Luft,Vatten,Jord,Eld och Anden. Hon hade 2 döttrar, ena hette Zelda och den andra hette Nori. Zelda var ljuset och Nori var mörkret. Hon avskydde sin mor. Nori hade frågat sin syster om dom kunde förgöra Wixmy. Men Zelda uppfattade det som förrederi. Hon kastade ned Zelda från himlen(Då dom bodde i himlapalatset). Nori var ursinnig. Hon hade blivit en fallen ängel. Som hade blivit ned lurad under marken. Vampyrerna har en sån kallad Elementens Cirkel då. Rektorn kallade dit elementen. Wixmy's sista ord som Nori fått höra var: "Bara en sann dotter kan få makten över mitt rike" Jag smålog. Antingen var detta bara fejk eller inte. Jag måste åke till en sån cirkel. Jag hittade ett kapitel som hette: Vampyrernas skola. Vampyrernas skola ligger lite överallt, för det mesta bara i huvudstäderna... Hmm... Jag kanske kan åka till London? Åhh! Jag måste få tillåtelse av skolorna ju! Tänkte jag ivirgt. ![]()
27 apr, 2012 16:35 |
|
Borttagen
|
Bra!
27 apr, 2012 16:37 |
|
Lemon
Elev |
J
JÄ JÄT JÄTT JÄTTE JÄTTEB JÄTTEBR JÄTTEBRA JÄTTEBR JÄTTEB JÄTTE JÄTT JÄT JÄ J Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 27 apr, 2012 16:47 |
|
Borttagen
|
Ny läsare här.
Den här fanfictionen var absolut i min smak! *Bevakar* stolt ^^ 27 apr, 2012 16:52 |
|
Hermia
Elev |
Awsome
Once a MADling, always a MADling 27 apr, 2012 16:58 |
|
Borttagen
|
hypper
27 apr, 2012 17:55 |
|
Nelly1513
Elev |
27 apr, 2012 17:55 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen