Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Peeta Mellark [Hungerspelen] [SV]

Forum > Fanfiction > Peeta Mellark [Hungerspelen] [SV]

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Ronald Weasley
Elev

Avatar


Tack

18 jun, 2012 22:53

_SanD_
Elev

Avatar


Sjukt bra!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F0e909d273654d519d3b179663ac681ad%2Ftumblr_mxcbzbOsQ71qjx6n6o8_500.gif

20 jun, 2012 14:32

Borttagen

Avatar


Utmärkt! Nä men, jättebra! Ett tips, oss skrivare emellan; prova att läsa igenom kapitlen innan du lägger ut dem, på så vis kanske det blir rätt med tempus osv.. Bara ett tips!

1 jul, 2012 18:46

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Utmärkt! Nä men, jättebra! Ett tips, oss skrivare emellan; prova att läsa igenom kapitlen innan du lägger ut dem, på så vis kanske det blir rätt med tempus osv.. Bara ett tips!

Det ska jag göra, för jag vet att jag skiftar mellan olika tempus - jag har till och med skrivit det tidigare här. Det är för att jag bara har skrivit i imperfekt, och Hungerspelen är ju i presens xD Det blir lite wierd Men tack igen för tipset

2 jul, 2012 21:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Ronald Weasley:
Skrivet av Borttagen:
Utmärkt! Nä men, jättebra! Ett tips, oss skrivare emellan; prova att läsa igenom kapitlen innan du lägger ut dem, på så vis kanske det blir rätt med tempus osv.. Bara ett tips!

Det ska jag göra, för jag vet att jag skiftar mellan olika tempus - jag har till och med skrivit det tidigare här. Det är för att jag bara har skrivit i imperfekt, och Hungerspelen är ju i presens xD Det blir lite wierd Men tack igen för tipset

Haha! Varsågod!

2 jul, 2012 22:11

Ronald Weasley
Elev

Avatar


Tack alla! ;D Jag glömde att posta det här tidigare idag, så ni får det nu!
___________________________________________________________________

Kapitel 10

Det här var en anledning till att han ville handledas separat. Nu hoppas Peeta att Katniss kommer förlåta honom. Han gjorde det ju för att hjälpa henne! Men hon kommer antagligen tro att han vill få henne att se svag ut.
Så sant som det var sagt. Hon tar det inte bra sen när de möts igen. Så snart de kommit bort från alla de andra människorna så puttar hon honom så att han faller in i en vas, som går sönder. Den fysiska smärtan är inget jämte den psykiska. Katniss slog honom. Eller puttar kanske man ska kalla det. Men det känns som ett slag. Eller som om han blivit stucken med en kniv i handlederna. Tja, vasen var ju vass när den gick sönder.
Han ligger och funderar på det här nu. Vad kan klockan vara? Två på natten? Och han ska på arenan imorgon... Och förmodligen dö också... Nej, han kommer inte kunna sova den här natten. Han tar sig upp och går ut i lägenheten. Han går upp mot taket. Han går runt och funderar.. Ilska. Skräck. Oro. Till slut ställer han sig - med viss svårighet tack vare de nu bandagerade händerna - så att han får utsikt över festligheterna nere på de godisfärgade gatorna.. Att de kan vara så glada över att tjugofyra ungdomar snart ska stängas in och döda varandra... Otroligt, vad löjligt det är! De har ju inte den blekaste aning om vad som pågår i Distrikten. De lever i sin lilla drömvärld där det inte finns något att frukta..
"Du borde sova"
Peeta rycker till, både av skräck, men också förvåning. Katniss är vaken. Han vänder sig inte om. Hon får väl komma fram och prata om hon vill. De står och småpratar om lite allt möjligt först. Men sen kommer de in på arenasnacket, och Peeta, som vet att han inte har en chans i spelen, säger det viktigaste av det han tänkt på..
"Jag vill visa regimen att de inte äger mig. Att jag är mer än en bricka i deras spel. Om jag ska dö. Så vill jag dö som mig själv. Inte som en av regimens tyranner."
Det låter lite komplicerat när han säger det, men det är det egentligen inte. De pratar vidare, den här gången lite ohövligare, eftersom att Katniss förmodligen inte fattar vad han menade, och därför tar det på ett helt annat sätt än väntat. Hon går säger hej då och går därifrån, och efter ett tag går Peeta också iväg med sorgsna och tunga steg.

Han halvsover därefter igenom natten. När han vaknar är han fortfarande utmattad. Det är nog ingen förutom karriäristerna som fått bra med sömn, tänker han. Portia, stylisten, ger honom de kläder han ska ha, och utan ett ord sätter han på sig dem. Sen är det dags att gå upp till svävaren som väntar på att ta dem till arenan. Han får en spruta. Det är tydligen en spårsändare, enligt kvinnan som ger sprutan.
Svävaren stannar i katakomber under arenan. Där får varje deltagare ett eget rum där de väntar innan det är dags att börja spela. Portia ger honom nya kläder; tydligen var de andra kläderna han fick inte de "officiella" arena-kläderna. Han får något att äta på, och Portia och han småpratar. Sen säger röst att det är dags att ställa sig i cylindern som kommer föra upp honom till arenan. Han har ju inget val, så han ställer sig i cylindern och hinner få en sista blick av Portia innan den far uppåt, mot dagsljuset. Sen står han på plattan. Han väntar bara på att det ska räkna ner; 60 sekunder måste alltid gå, innan man får börja. Sen hörs presentatören Claudius Templesmiths röst säga:
"Mina damer och herrar, härmed är de sjuttiofjärde Hungerspelen invigda!"
Jaha. Sextio sekunder från och med nu. Sen är det dags...

21 jul, 2012 20:26

Borttagen

Avatar


Bra! Väntar på nästa del!

22 jul, 2012 17:53

Borttagen

Avatar


Super!

23 jul, 2012 15:49

_SanD_
Elev

Avatar


Underbart!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F0e909d273654d519d3b179663ac681ad%2Ftumblr_mxcbzbOsQ71qjx6n6o8_500.gif

24 jul, 2012 12:06

mums
Elev

Avatar


stakars PEETA!!!!!!



_______________________________________

one direction♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F8ece41e450a406f176ba3890d319e9f7%2Ftumblr_inline_na52ukl9P51sx7hkn.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia-cache-ec0.pinimg.com%2Foriginals%2Fbf%2Fa5%2Fb0%2Fbfa5b07665879da8a4adc89ab6d062a8.jpg

27 jul, 2012 12:05

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Peeta Mellark [Hungerspelen] [SV]

Du får inte svara på den här tråden.