ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
Forum > Fanfiction > ஓCharlie Weasleyஓ Den som visade sig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Oja, vi uppskattar den!
Denvarjättebra! 24 mar, 2012 14:38 |
|
Betelgeuse Black
Elev |
Skrivet av Borttagen: Oja, vi uppskattar den! Denvarjättebra! Håller helt med! You might belong in Hufflepuff, where they are just and loyal, those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil. 24 mar, 2012 18:51 |
|
Kattninen
Elev |
Det var ju awesome att ni som kommenterade uppskattade min början på kapitel 4, men som ni vet så måste ju mera komma så er första önskan är uppfylld ;D
Fortsättning Charlie kastade under lektionen många, nervösa blickar mot skogen och rösten i huvudet försvann men kom tillbaka lika snabbt igen. Detta var bara första lektionen så det var inte så mycket han missade men han försökte ändå koncentrera sig så mycket som möjligt, fast det gick inte så bra och han hjärta slog snart 7 slag i sekunden. Någon stötte till hans armbåge och Charlie blev väldigt överraskad så att han hoppade ännu en gång till. Flickan som råkat stöta till honom blev rädd och sa tyst förlåt och flyttade sig lite grann. Det var inte meningen att hon skulle bli rädd för Charlie men han orkade inte bry sig om det nu och fortsatte att titta på Hagrid's rörelser hur man på bästa sätt skulle ta sig ann en ghoul, dessvärre var det bara Charlie's ögon som tittade på vad Hagrid höll på med hans öron var någon helt annanstans. I lektionens slut hade Hagrid pratat mycket och visat ett antal små djur för eleverna. Alla reste sig upp från det torra gräset och Hagrid tackade dem vänligt. "Vad har vi nu?" frågade Charlie med darrig röst som han försökte dölja och höll om sin arm som ryckte till. "Hm, jag tror vi har trollformellära, vänta ska jag se" svarade Leo och plockade upp sitt schema. "Nepp, nu har vi håltimma, sen är det trolldryckskonst. Om ungefär en timma, lite mer" Charlie's tankar gick på 180/h och han stannade tvärt. "Om vi har så lång tid på oss så ska jag bara fråga Hagrid en sak. Ni kan gå så länge" sa han och backade något steg. De andra ryckte på axlarna och fortsatte framåt. Han gick tillbaka till Hagrid med fortfarande darrande arm. Hagrid tittade upp och log. "Nämen e det inte Charlie som jag möte på båten, eller?" "Hej, Hagrid" började Charlie stelt. "Jo, det är jag. Jag undrar... Jag har hört, att inne i den där skogen så finns det lite olika sorters magiska djur. Jag var inte säker om jag visste...hört rätt så jag tänkte att jag kunde fråga dig" Han pekade på skogen och Hagrid rynkade sin näsa och mumlade något för sig själv. "Jo det finns nog lite magiska, olika djur där inne. Jag kan berätta att det kan finnas lite enhörningar med mera, oj nu har jag redan sagt för mycket! Jag som är vän med alla djur har inget att frukta, men andra, små barn ska inte vara där inne. Det e därför den kallas "den förbjudna skogen" inte "tillträde gratis skogen", var det de du ville veta?", berättade Hagrid och log vänligt. Charlie tittade in i skogens mörka träd och tänkte på allt som fanns där inne. "Tack, professor Hagrid. Precis det jag ville veta, men jag undrar", började Charlie tveksamt. "Finns det något... fjälligt där inne... Det är var jag har hört då!" Hagrid rynkade näsan och pannan den här gången och tänkte efter. Charlie kände en svettdroppe rinna nerför hans rygg igen och väntade sig ett svar. "Nej, inte vad jag vet, jag som känner skogen som mitt eget paraply. Men jag är helt säker på att det inte finns något, fjälligt där inne. Jag känner till allt och du behöver inte bekymra dig", svarade Hagrid lungt och började gå där ifrån. "Men du, gå inte in där. Det finns farliga grejer där inne!" Charlie tänkte ett svar och kom på ett ganska bra ett. "Nej då, jag ska försöka hålla fast mig på den här fläcken", svarade han och satte sig ner på marken. Hagrid log igen och var sedan borta efter en stund. Och ännu en stund senare var Charlie inne i "den förbjudna skogen". FORTSÄTTNING FÖLJER... Japp, det var det! Hoppas det blev bra och jag är öppen för all kritik! Så bara mata på!
25 mar, 2012 22:24 |
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
14 apr, 2012 08:18 |
|
Borttagen
|
Awesome!
Skrev du 25 MARS?? Det har inte kommit upp ;( 14 apr, 2012 08:24 |
|
Kattninen
Elev |
Vad roligt med en ny läsare!! Skrivet av Borttagen: Awesome! Skrev du 25 MARS?? Det har inte kommit upp ;( Men vad skumt... Men nu kan jag fortsätta skriva på min FF, jag har tänkt igenom den en bit! Så länge jag skriver på nästa del så får ni gärna svara på mina frågor! - Tycker ni jag skriver för långa eller korta kapitel? - Suger min skrivteknik, om det är något jag kan göra bättre som att skriva i Jag-form istället? - Vill ni ha mera spänning eller ska jag göra som jag gör att gå långsammt fraö och sedan bara ''bombat'' er? Svara gärna på dessa frågor så jag vet vad jag kan göra bättre!
14 apr, 2012 09:17 |
|
Borttagen
|
1.Lagom
2. Det är redan.bra. 3. Det ska du! 14 apr, 2012 10:20 |
|
Kattninen
Elev |
Min dator var jätte dum som skulle hacka hela dagen så jag får tyvärr skriva en kort del..
FORTSÄTTNING.... Charlie tittade åt alla håll för att ingen skulle se att han var inne i skogen igen och klampade runt. Han hade ju hört rösten så länge som hade kallat på honom, men nu var den som bortblåst och nerkastad. Han tog fem, försiktiga steg framåt och vågade på sig tio till. Charlie hade fått upp moden i nästan högsta topp tills toppen av en gul buske började röra på sig. Han skrek till och hoppade sina fyra steg tillbaka igen, där fick han då tag på ett träd som skulle kunnas stödjas på för någon mindre avsvimmning. Busken ylade högre tills den, med en sekund, stannade upp. Charlie höll hårt om trädet, åhh varför ska han gå in i den här fåniga skogen hela tiden. Ut stack ett litet huvud som tittade upp på Charlie som tittade hastigt tillbaka. Hela djures kropp kom ut ifrån busken och han pustade, lättad ut. Det var bara en lite ödla. Inget farligt.... Ödlan som hade släppt hans blick bet tag i en sten och spottade ut den igen när ödlan inte mårkte att den var ätbar. ''Hehe, taskigt kompis'', skrattade Charlie åt den och granskade varelsen noga. Han hade aldrig sett så många ödlor i sitt elva--åriga liv men denna såg ytters speciell ut. Förts och främst hade den långa, utstickande klor på sina fötter så hade ödlan två ''kammar'' på var sin sida av halsen. När Charlie hade skrattat åt den tittade ödlan upp mot honom igen med kisande blick, den såg ganska opålitlig ut i det läget men efter en halv minut öppnade den sina ögon mer och gav ett underlig grimas mot honom. ''Challe Weasel! Du är tillbaka!'' Dessa ord fick Charlie Weasley att öppna ögonen ordentligt. Fortsättning följer... Kort och gott!
15 apr, 2012 00:00 |
|
Borttagen
|
Oh, vi (jag iaf) gillade det!
15 apr, 2012 00:10 |
|
Kattninen
Elev |
Skrivet av Borttagen: Oh, vi (jag iaf) gillade det! Tack så mycket! ♥ Ska se när jag kan göra mera kapitel!
17 apr, 2012 21:44 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen