Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Professor McGonagall
Elev |
Jättebra!!
Längtar efter mer!! Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 9 feb, 2012 11:56 |
|
AlexZz
Elev |
Nawww tack hörni
. .
9 feb, 2012 12:16 |
|
Professor McGonagall
Elev |
ok
Längtar Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 9 feb, 2012 12:35 |
|
Miss Black
Elev |
9 feb, 2012 14:39 |
|
Borttagen
|
9 feb, 2012 18:12 |
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 8: Icke verbalt fiasko...
Timmar! Timmar hade säkert gått utan framgång, jag var otroligt förvånad över att rektor McGonnagall inte gett upp än. Jag koncentrerade mig så hårt på den låsta asken att jag kunde se den när jag blinkade! "Det räcker, miss Green. Igen på torsdag." Rektor McGonnagall verkade ha fått nog... Jag nickade och begav mig iväg från kontoret. En skock Slytherinare passerade, tjejer. "Pfft, har du hört vad man säger om stumma personer?" Sa en av dem när jag gick förbi. Svart hår hade hon, och ljus hud men ett par fräknar som prydde det kantiga ansiktet. "Att dem inte kan prata för dom är för dumma!" Fortsatte hon och krökte läpparna i ett anskrämligt leende. Dem började skratta. Men jag gick förbi, varför bry sig? Att dem gick på en var för att dem själva var för svaga. Den tjocka damen uppenbarade sig snart och det svängde upp när jag kommit tillräckligt nära. Jag funderade på att lära henne bokstäverna i teckenspråk, då kunde jag kanske stava till lösenordet. "Elisa!" Jag möttes av Amelias kram och sedan för att bli dragen till ett bord. "NU DU! Kan du lära oss teckenspråk?? Snäääälllaaa??" Bad Amelia och Tim satt och nickade. "Snälla?" Frågade han och jag blev förbryllad. Jag tog upp pergament och fjäderpenna och krafsade ned ett slarvigt: "Varför då?". "För att då kan vi prata... i hemlighet då fattar ingen vad vi pratar om!!!" Sa Amelia med överdriven iver. Och det var så det satte igång, jag skrev ett ord på papper, tecknade det och dem härmade det. "Jag heter Amelia" Skrev jag på pappret och tecknade det. Sedan tecknade jag Tim och när Reg helt plötsligt kom in hängde han på. Det var otroligt kul och jag glömde... nästan mitt totala fiasko under min lektion med McGonnagall. Till slut blev jag trött på att teckna med mina vänner och drog upp lite böcker jag lånat på biblioteket ur väskan. "Åhh!! Kan du teckna vartenda ord vi säger??" Frågade Amelia plötsligt och jag ryckte på axlarna. "Vi prövar! Teckna... uhh... Hogwarts!" Sa hon och jag, som bara stavade det, tecknade det. "Mugglare då?" Frågade Reg och jag tecknade ,stavade, det. "Det måste vara härligt att ha sitt eget språk!" Suckade Amelia och såg drömmande ut. Hennes glasögon hade åkt på sne och hennes hår låg trassligt utspritt över axeln. Jag skakade på huvudet, och skrev: "Nej. Ni kan åtminstone PRATA! Fungerande stämband skulle jag kunna byta bort min trolldryckskonst kunskap för!" Och Amelia utbrast genast: "Nej du! Vi behöver den! Vi har ju läxa i det!!" Och alla skrattade... ja... utom jag, jag log brett. Inget... INGET ALLS skulle jag vilja byta bort det här mot. Vänner är mer magiska än magi... . .
9 feb, 2012 18:33 |
|
Borttagen
|
Super!(Du får en tumme upp av migg!)
9 feb, 2012 18:47 |
|
AlexZz
Elev |
9 feb, 2012 18:48 |
|
Borttagen
|
9 feb, 2012 18:52 |
|
Mrs Malfoy
Elev |
Jättebra!! Du får en tumme upp av mig också!!!
Hej om du vill bli släkt med mig så kan du skicka en uggla!!! håller på med ett släktträd!!!<3 PS. Jag har ett rollspel som heter: Rollspel Marodörernas tid! 9 feb, 2012 19:18 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen