Häxa?Trollkarl?
Forum > Harry Potter > Häxa?Trollkarl?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ddraco
Elev |
13 dec, 2010 13:24 |
|
Lumos
Elev |
Skrivet av ddraco: häxa låter bara halloween.. Jag skulle inte ha nått emot att kallas trollkarl även om jag är tjej.. Inte jag heller¨. Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal. 13 dec, 2010 13:56 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Det funkar med häxa tycker jag..
♥ 21 dec, 2010 22:41 |
|
dani
Elev |
Men hallå, trollkarl = troll + KARL. Vi är ju inga karlar
22 dec, 2010 13:00 |
|
SuperSnape
Elev |
Jag gillar att bli kallad Mupp :3
Men häxa funkar, Dock är Mupp en aning coolare... Just saying.. Shut up and fish.. 22 dec, 2010 14:40 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Haha! Håller med dig
♥ 23 dec, 2010 22:02 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Piggelin: Och i de första böckerna står det att häxorna har trollspön och Trollkarlarna har trollstavar. Men i t. ex. Sjuan står det Hermiones trollstav Men på engelska finns väl inte ordet "trollspö" utan båda kallas "wand"? Detta är ju ett "slarvfel" från översätatrens sida isf och inte Rowlings, haha =) - just like themarauder 24 dec, 2010 01:22 |
|
Spock
Elev |
Skrivet av SuperSnape: Jag gillar att bli kallad Mupp :3 Men häxa funkar, Dock är Mupp en aning coolare... Just saying.. Jag är med dig... Mupp är otorligt coolare... Muppar och trollkarlar... Aww vad sött♥ PARTYYY!
24 dec, 2010 07:59 |
|
ikka
Elev |
Trollmuppar! 8D Nej men... Det är väl ingen skillnad förutom kön? Undrar varifrån ordet "häxa" kommer ifrån... Vore det inte enklare om alla bara var magiker?
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
24 dec, 2010 12:02 |
|
.:HermioneGranger:.
Elev |
Skrivet av ikka: jo det kunde ha vatt. Trollmuppar! 8D Nej men... Det är väl ingen skillnad förutom kön? Undrar varifrån ordet "häxa" kommer ifrån... Vore det inte enklare om alla bara var magiker? ♥ 25 dec, 2010 20:14 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen