Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Josefin_Weasley: Skrivet av Ginny00: Men var han en dödsätare? Jag trodde bara att han var rädd när han stötte på Voldy i Albanien och gjorde som Voldemort sa bara för att han inte visste bättre. Eller? Quirrel var Ravenclaw, tror jag.. Det är en teori, ja. :-) Det har aldrig sagts att Quirrell var en Dödsätare, så tja...
19 dec, 2011 19:52 |
|
Katla
Elev |
Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller?
Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? ♏︎ 19 dec, 2011 20:09 |
|
Lingonbean
Elev |
Skrivet av Katla: Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller? Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? Jag tror att det är den själviskhet som slytherinare har ("those cunning folks use any means to achieve their ends" Men sedan finns det ju själviska personer i alla elevhem, förmodligen, och således också onda personer. Dock verkar dessa personer dyka upp extra frekvent i Slytherin eftersom det är en av de egenskaper som utpekats som en typisk Slytherin-egenskap. Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 19 dec, 2011 20:32 |
|
avril
Elev |
Skrivet av Lingonbean: Skrivet av Katla: Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller? Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? Jag tror att det är den själviskhet som slytherinare har ("those cunning folks use any means to achieve their ends" Men sedan finns det ju själviska personer i alla elevhem, förmodligen, och således också onda personer. Dock verkar dessa personer dyka upp extra frekvent i Slytherin eftersom det är en av de egenskaper som utpekats som en typisk Slytherin-egenskap. men Tänk på t.ex fegisen peter pettigrew som var griffendor men han var lite väl feg..Är inte typ griffendor modihetselevhem elr. vad man säger.. from a big Avril Lavigne fan <3 19 dec, 2011 20:49 |
|
Borttagen
|
^^ Mod kan komma i olika former. Dessutom så kändes Neville inte särskilt modig under sina första år.
19 dec, 2011 20:54 |
|
Lingonbean
Elev |
Skrivet av avril: Skrivet av Lingonbean: Skrivet av Katla: Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller? Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? Jag tror att det är den själviskhet som slytherinare har ("those cunning folks use any means to achieve their ends" Men sedan finns det ju själviska personer i alla elevhem, förmodligen, och således också onda personer. Dock verkar dessa personer dyka upp extra frekvent i Slytherin eftersom det är en av de egenskaper som utpekats som en typisk Slytherin-egenskap. men Tänk på t.ex fegisen peter pettigrew som var griffendor men han var lite väl feg..Är inte typ griffendor modihetselevhem elr. vad man säger.. Ja alltså att Peter Pettigrew hamnade i Gryffindor kommer alltid vara en gåta för mig. Frågan är om han verkligen var feg eller om han helt enkelt var mer mån om att hålla sig i starka sällskap än att stå upp för sina vänner... Men han kanske var ett hatstall mellan gryffindor och slytherin eller bara övertalade hatten att sätta honom där eftersom det var där han hade sina kompisar? Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 19 dec, 2011 20:55 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av Lingonbean: Jag tycker också det är konstigt att han hamnade i Gryffindor. I mina ögon var han bara feg och inget annat. Någon nämde att Neville var feg, men han blir ju jättemodig när det väl gäller och kämpar hela tiden. Inget av det kan jag se hos Pettigrew. Men jag vet inte, han kankse gjorde något modigt som jag har missat. Att offra sig till Voldemort av rädsla kanske räknas som modigt... Skrivet av avril: Skrivet av Lingonbean: Skrivet av Katla: Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller? Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? Jag tror att det är den själviskhet som slytherinare har ("those cunning folks use any means to achieve their ends" Men sedan finns det ju själviska personer i alla elevhem, förmodligen, och således också onda personer. Dock verkar dessa personer dyka upp extra frekvent i Slytherin eftersom det är en av de egenskaper som utpekats som en typisk Slytherin-egenskap. men Tänk på t.ex fegisen peter pettigrew som var griffendor men han var lite väl feg..Är inte typ griffendor modihetselevhem elr. vad man säger.. Ja alltså att Peter Pettigrew hamnade i Gryffindor kommer alltid vara en gåta för mig. Frågan är om han verkligen var feg eller om han helt enkelt var mer mån om att hålla sig i starka sällskap än att stå upp för sina vänner... Men han kanske var ett hatstall mellan gryffindor och slytherin eller bara övertalade hatten att sätta honom där eftersom det var där han hade sina kompisar?
19 dec, 2011 21:09 |
|
AlexZz
Elev |
19 dec, 2011 21:10 |
|
hyperion
Elev |
Skrivet av Lingonbean: Skrivet av Katla: Om man är ond eller inte har väl inget med elevhemmet att göra heller? Och vilken exakt av Slytherins egenskaper gör dem "onda" och de andra elevhemmen "goda"? Jag tror att det är den själviskhet som slytherinare har ("those cunning folks use any means to achieve their ends" Men sedan finns det ju själviska personer i alla elevhem, förmodligen, och således också onda personer. Dock verkar dessa personer dyka upp extra frekvent i Slytherin eftersom det är en av de egenskaper som utpekats som en typisk Slytherin-egenskap. Dock så uppfattar jag inte det som att Slytherins är själviska över lag, utan mer att de försöker beskydda sina nära, även om det innebär att offra någonting annat, som t.ex. Pansy, hon vill ju bara offra Harry för att skydda sin familj och sina vänner, inte för att hon står på Voldemorts sida. Sen om det är bra eller dåligt vet jag inte. (Kan även tillägga att jag är en ytterst självisk person, men när det gäller mina vänner skulle jag offra allt jag har.) Sen blir ju även Slytherins rätt utstötta under hela Hogwarts tiden, och det resulterar ju att de blir väldigt nära varandra och väldigt fientliga mot de andra elevhemmen, vilket kanske inte är så konstigt. Vem vill bli utstött bara för att man råkar ha dominerande egenskaper i ett elevhem liksom. Och om Voldemort kommer sen och säger "Join me, or your friends and family will die" så är det kanske inte så jätte konstigt att man följer honom heller för den delen. ![]()
19 dec, 2011 23:12 |
|
missdumbledore
Elev |
20 dec, 2011 17:17 |
Forum > Harry Potter > Finns det någon ond häxa/trollkarl som INTE varit i Slytherin?
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen