Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Neeyum: Tja, det är lite ovanligt att en tolvåring skriver ut på Internet att de har anorexi. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Är du tolv år gammal och har anorexi? orkar inte mer, det här är anorexia och jag orkar inte. men jag ska få byta skola. det kan bli bra.. spelar det egentligen någon roll om man är 12 eller 16? det är en sjukdom, man kan inte ändra på det. och jag är ledsen om jag missuppfattade dig eller något :$ Sedan är det inte så vanligt att tolvåringar kan eller vill svälta sig själva. Många yngre barn påverkas av det mediala och framförallt "bloggkulturen", att svälta sig själv är inte ovanligt bara för att man är liten. 9 okt, 2012 22:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jo, det är klart. Äh, jag är rätt gammalmodig av mig och anser att man ska leka med dockor och bilar till man är tretton nästan. Nej, jag gillar inte att barn så fort blir vuxna på fel sätt. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Neeyum: Tja, det är lite ovanligt att en tolvåring skriver ut på Internet att de har anorexi. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Är du tolv år gammal och har anorexi? orkar inte mer, det här är anorexia och jag orkar inte. men jag ska få byta skola. det kan bli bra.. spelar det egentligen någon roll om man är 12 eller 16? det är en sjukdom, man kan inte ändra på det. och jag är ledsen om jag missuppfattade dig eller något :$ Sedan är det inte så vanligt att tolvåringar kan eller vill svälta sig själva. Många yngre barn påverkas av det mediala och framförallt "bloggkulturen", att svälta sig själv är inte ovanligt bara för att man är liten. 9 okt, 2012 22:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jo, det är klart. Äh, jag är rätt gammalmodig av mig och anser att man ska leka med dockor och bilar till man är tretton nästan. Nej, jag gillar inte att barn så fort blir vuxna på fel sätt. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Neeyum: Tja, det är lite ovanligt att en tolvåring skriver ut på Internet att de har anorexi. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Ginny00: Är du tolv år gammal och har anorexi? orkar inte mer, det här är anorexia och jag orkar inte. men jag ska få byta skola. det kan bli bra.. spelar det egentligen någon roll om man är 12 eller 16? det är en sjukdom, man kan inte ändra på det. och jag är ledsen om jag missuppfattade dig eller något :$ Sedan är det inte så vanligt att tolvåringar kan eller vill svälta sig själva. Många yngre barn påverkas av det mediala och framförallt "bloggkulturen", att svälta sig själv är inte ovanligt bara för att man är liten. Klart att det är någon man i efterhand undrar varför man eftersträvade. När jag själv var tio ville man vara äldre, 13, 15 och 18 var målstolpar man ville nå upp till, utan att riktigt veta innebörden av att bli vuxen. Tonåringar poängterar ofta att "jag är faktiskt bara ett barn" och vill gärna bara tillbaka till den fria leken Ja, absolut. Hoppas du har sparat lite dockor och bilar, eller varför inte dockor i bilar! 9 okt, 2012 22:45 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Jag hoppas att det blir bra för dig.orkar inte mer, det här är anorexia och jag orkar inte. men jag ska få byta skola. det kan bli bra.. 9 okt, 2012 22:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Lordlollo: Åh shit stör min sjukt mycket på alla dessa som har deagnoserat sig själva med typ anorexi, bulimi och grejer, usch bara sluta. okej om du har blicit diagnoserad av en läkare visst, men gissa typ bara inte. Var det där en pik? Det finns ju i dem fallen en anledning till varför man sätter anorexistämpeln, antagligen har man efter viss efterforskning goda skäl att tro att man har det. 9 okt, 2012 22:50 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lordlollo: Åh shit stör min sjukt mycket på alla dessa som har deagnoserat sig själva med typ anorexi, bulimi och grejer, usch bara sluta. okej om du har blicit diagnoserad av en läkare visst, men gissa typ bara inte. Var det där en pik? Det finns ju i dem fallen en anledning till varför man sätter anorexistämpeln, antagligen har man efter viss efterforskning goda skäl att tro att man har det. I sådana fall hade jag kunnat diagnosera mig själv med diverse mentala grejer, typ svag asperger eller svag manodepressivitet. Men såvida en läkare av något slag inte ger mig den diagnosen så tänker jag inte gå och skrika ut det. Jag kan gissa för jag har vissa drag som stämmer in, och det kan nog finnas många som tror de har anorexi/bulimi bara för att vissa drag stämmer in. Jag tröttnar på mat ibland, är bara inte hungrig och vill inte äta. Men det betyder inte att jag har friggin anorexi. Jag älskar mat i vanliga fall. Så jag håller helt med Lordlollo att folk borde sluta självdiagnostisera sig själva. 9 okt, 2012 23:10 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag avskyr de stunder då jag sitter här och saknar folk. Jag ser dem och vet att de finns i utkanten av mitt liv så de är inte helt borta men jag funderar på om jag verkligen skall våga skriva eller inte. Jag kanske tränger mig på och det vill jag verkligen inte göra, men jag saknar hen väldigt mycket
![]()
9 okt, 2012 23:21 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Då kan jag säga att jag har cancer, för jag har goda skäl att tro det. Skrivet av Lordlollo: Åh shit stör min sjukt mycket på alla dessa som har deagnoserat sig själva med typ anorexi, bulimi och grejer, usch bara sluta. okej om du har blicit diagnoserad av en läkare visst, men gissa typ bara inte. Var det där en pik? Det finns ju i dem fallen en anledning till varför man sätter anorexistämpeln, antagligen har man efter viss efterforskning goda skäl att tro att man har det. Den mentaliteten fungerar inte i sammanhanget. Man sätter inte en diagnos på sig själv. Jag hade inte ens gjort det på mig själv om jag haft utbildning och diplom för att kunna göra det. 9 okt, 2012 23:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lordlollo: Åh shit stör min sjukt mycket på alla dessa som har deagnoserat sig själva med typ anorexi, bulimi och grejer, usch bara sluta. okej om du har blicit diagnoserad av en läkare visst, men gissa typ bara inte. Var det där en pik? Det finns ju i dem fallen en anledning till varför man sätter anorexistämpeln, antagligen har man efter viss efterforskning goda skäl att tro att man har det. I sådana fall hade jag kunnat diagnosera mig själv med diverse mentala grejer, typ svag asperger eller svag manodepressivitet. Men såvida en läkare av något slag inte ger mig den diagnosen så tänker jag inte gå och skrika ut det. Jag kan gissa för jag har vissa drag som stämmer in, och det kan nog finnas många som tror de har anorexi/bulimi bara för att vissa drag stämmer in. Jag tröttnar på mat ibland, är bara inte hungrig och vill inte äta. Men det betyder inte att jag har friggin anorexi. Jag älskar mat i vanliga fall. Så jag håller helt med Lordlollo att folk borde sluta självdiagnostisera sig själva. Haha, jag sa aldrig att jag inte höll med, det var pikandet jag ville komma åt. Att "skrika" ut det är ju av en anledning att väcka reaktion. I vissa fall kanske man drar sig från att uppsöka läkare för att få det absolut, trots att det är det man i första handen bör göra. 9 okt, 2012 23:33 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Söker man inte hjälp för så pass allvarliga saker som anorexi och bara sätter stämpeln på sig själv vill man ju lida. Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Lordlollo: Åh shit stör min sjukt mycket på alla dessa som har deagnoserat sig själva med typ anorexi, bulimi och grejer, usch bara sluta. okej om du har blicit diagnoserad av en läkare visst, men gissa typ bara inte. Var det där en pik? Det finns ju i dem fallen en anledning till varför man sätter anorexistämpeln, antagligen har man efter viss efterforskning goda skäl att tro att man har det. I sådana fall hade jag kunnat diagnosera mig själv med diverse mentala grejer, typ svag asperger eller svag manodepressivitet. Men såvida en läkare av något slag inte ger mig den diagnosen så tänker jag inte gå och skrika ut det. Jag kan gissa för jag har vissa drag som stämmer in, och det kan nog finnas många som tror de har anorexi/bulimi bara för att vissa drag stämmer in. Jag tröttnar på mat ibland, är bara inte hungrig och vill inte äta. Men det betyder inte att jag har friggin anorexi. Jag älskar mat i vanliga fall. Så jag håller helt med Lordlollo att folk borde sluta självdiagnostisera sig själva. Haha, jag sa aldrig att jag inte höll med, det var pikandet jag ville komma åt. Att "skrika" ut det är ju av en anledning att väcka reaktion. I vissa fall kanske man drar sig från att uppsöka läkare för att få det absolut, trots att det är det man i första handen bör göra. 9 okt, 2012 23:35 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen