Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
8 okt, 2012 20:42 |
|
Borttagen
|
Nu så här på kvällen sitter jag, och tankar upptar mitt sinne. Tankar som är jobbiga, tankar som verkligen inte borde vara här just nu. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka de tankar.
Idag gjorde jag en magnetkamera undersökning. Själva undersökningen och så var helt okej, mysigt faktiskt. Nu på kvällen slog det mig. Tänk om de hittar någonting, någonting som inte borde vara där? När jag låg där, såg jag också hur de ropade in en annan läkare och visade henne någonting på bilderna. Visade saker med händerna också. Jag vet inte om de var medvetna om att jag såg det där. Jag är medveten om att de kanske ville bara få en åsikt av någon som inte var min läkare, bara för att "försäkra" sig och så. Det kanske bara är min paranoia som kommer tillbaka, men jag vill inte liksom, utgå från att jag är helt frisk, och sen höra att jag verkligen inte är det. Samtidigt som det är dumt att säga att man säkert har något fel på hjärnan, typ. Jag säger inte att de hittar något, men jag säger inte heller att de inte gör det. Det är nu så här på kvällen det slog mig. Så mina vackra tankar cirkulerar just runt det här, det här som gör mig så ledsen. Jag vill inte tänka på det. Men jag kan inte låta bli. Här sitter jag och gråter, för att jag oroar mig. Antagligen, och förhoppningsvis i onödan. Men fortfarande, det är ingenting roligt att sitta och vänta på svar. Hur ska man ens ta det, om det visar sig att det faktiskt är någonting fel? Samtidigt som jag blir lättad om det visar sig att saker och ting är som de ska vara fast då får jag ingen förklaring till min smärta. Min plan för ikväll är i alla fall att sova. Slippa tänka lite. Om tankarna ändå cirkulerar bland det jag fruktar mest av allt. 8 okt, 2012 21:12 |
LucyMalfoy
Elev |
Jag vill bara död. Slippa skolan, slippa allt. Slippa idioter som inte fattar mig
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 8 okt, 2012 21:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nu så här på kvällen sitter jag, och tankar upptar mitt sinne. Tankar som är jobbiga, tankar som verkligen inte borde vara här just nu. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka de tankar. Idag gjorde jag en magnetkamera undersökning. Själva undersökningen och så var helt okej, mysigt faktiskt. Nu på kvällen slog det mig. Tänk om de hittar någonting, någonting som inte borde vara där? När jag låg där, såg jag också hur de ropade in en annan läkare och visade henne någonting på bilderna. Visade saker med händerna också. Jag vet inte om de var medvetna om att jag såg det där. Jag är medveten om att de kanske ville bara få en åsikt av någon som inte var min läkare, bara för att "försäkra" sig och så. Det kanske bara är min paranoia som kommer tillbaka, men jag vill inte liksom, utgå från att jag är helt frisk, och sen höra att jag verkligen inte är det. Samtidigt som det är dumt att säga att man säkert har något fel på hjärnan, typ. Jag säger inte att de hittar något, men jag säger inte heller att de inte gör det. Det är nu så här på kvällen det slog mig. Så mina vackra tankar cirkulerar just runt det här, det här som gör mig så ledsen. Jag vill inte tänka på det. Men jag kan inte låta bli. Här sitter jag och gråter, för att jag oroar mig. Antagligen, och förhoppningsvis i onödan. Men fortfarande, det är ingenting roligt att sitta och vänta på svar. Hur ska man ens ta det, om det visar sig att det faktiskt är någonting fel? Samtidigt som jag blir lättad om det visar sig att saker och ting är som de ska vara fast då får jag ingen förklaring till min smärta. Min plan för ikväll är i alla fall att sova. Slippa tänka lite. Om tankarna ändå cirkulerar bland det jag fruktar mest av allt. Det är ju en av anledningarna till varför folk drar sig från att göra magnetröntgen,för att man kan få reda på varenda pyttesak som kan "bli" något. Dina tankar är ju normala! Du vill ha reda på det du redan känner är fel om jag förstod det rätt? Men samtidigt rädd över vad det kan visa sig vara. Hade du INTE gjort röntgen hade du väl också varit orolig? det var väl lite det som var syftet när du gick dit? 8 okt, 2012 22:31 |
|
Borttagen
|
MTEL
Ja men precis! Jag har velat göra magnetröntgen ett tag nu, faktiskt. Nu har jag gjort det, och det slog mig helt plötsligt sådär på kvällen... under dagen tänkte jag inte på det. Jag antar att det mest var kvällsångest, eller vad man ska kalla det. Men det är som du säger, ett steg i rätt riktning. 9 okt, 2012 07:56 |
|
Borttagen
|
Jag önskar att jag vågade fråga mamma om jag får byta skola...
9 okt, 2012 16:00 |
|
baramin
Elev |
Min idrottslärare rekommenderade mig att köpa något slags kosttilskott då hon tror att mitt blodsocker är för lågt. Berättade det för mamma och bad henne att köpa det. "Neeeej det behöver du inte!!!!11" Ba oki, skönt att du tar det på allvar.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 9 okt, 2012 16:30 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
Skrivet av LucyMalfoy :Jag vill bara död. Slippa skolan, slippa allt. Slippa idioter som inte fattar mig så känner jag också ibland men livet är ju inte bara dåligt
9 okt, 2012 16:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av baramin: Min idrottslärare rekommenderade mig att köpa något slags kosttilskott då hon tror att mitt blodsocker är för lågt. Berättade det för mamma och bad henne att köpa det. "Neeeej det behöver du inte!!!!11" Ba oki, skönt att du tar det på allvar. Gå till doktorn? då kan du bara "in your face!" om det visar sig att du HAR lågt blodsocker, din mamma kanske tror sig ha koll från förgående undersökningar. 9 okt, 2012 17:49 |
|
LiquidLuck
Elev |
Jag är sjukt irriterad just nu. Jag gillar en kille, som jag vet att min ''bästa vän'' vet att jag gillar. Jag skriver med han flera timmar om dagen i en klasschatt som vår klass har, alla påpekar att vi skulle passa bra ihop, alla försöker ''para ihop oss'' men min bästa vän försöker liksom stjäla honom av mig. Vet inte vad hon håller på med, och jag blir så fruktansvärt arg!
Jag har alltid stöttat henne med hennes killar och det skulle aldrig falla mig in att försöka sno någon av henne, och det är precis vad hon gör mot mig just nu! Är så sur på henne så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Vet inte vad jag ska säga till henne heller, hon är trots allt min bästa vän, och det skulle kännas elakt att berätta det jag berättar för er nu. Lite hjälp någon, snälla? ; 9 okt, 2012 17:50 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen