Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Savi: Åh Jag är så jävla less på att vara i den här situationen hela tiden. En tjej från Australien som var i USA samtidigt som jag förra året från och med januari kunde inte bo kvar hos sin familj. Min värdmamma var hennes kontaktperson och hon var ofta med oss pga olika saker. När jag åkte hem hade min värdmamma bestämt sig för att inte ha några fler hos sig. I augusti får jag höra att Australienaren ska flytta in för att hon itne kunde bo kvar ohc ingen annan ville ha henne. Jag har inga problem med det, skulle vara avundsjuk på vem som helst som flyttade in. Nu fick jag detta från min värdmamma efter att vi hade pratat på Facebook om Glee och Grey's och allt där emellan: "I need you to stop hating Rachel. I know you well enough to know your not happy she's still with me. But it really hurts her feelings bc she liked you a lot. She wants to talk to you but she didn't know how. She can't and never will replace you." Jag har aldrig hatat tjejen. Jag har inget emot att hon är där, och sa att jag bara är avis och skulle vara det på vem som helst, men är inte direkt så att jag säger något eller agerar på ett annat sätt mot tjejen. Och när jag frågar vad det är jag har gjort och att jag inte förstår får jag: "She wants to be able to still talk to you and she's scared you're mad. She liked you a lot. The comment and not having room for you broke her heart. Plus she knows deep down the only reason I have her is bc no one else did. She's really insecure. You at least come from a great family. She comes from a family who are jerks" Jag har dock ingen great familj. Älskar dem men den press jag ständigt är under och de skrik och bråk som pågår i detta hur näst intill dagligen är inte en great familj. Vill inte gå in mer specifikt då det går i från ämnet. Och sen när är det bara hon som är osäker, det är jag med och de vet de båda två. Såå, nu sitter jag här och gråter. Har svarat att jag börjar bli riktigt trött på att det alltid är jag som gör saker fel och att jag måste rätta till allt. Är framförallt riktigt trött på att ständigt höra från andra vad andra tycker om mig. Jag är bara riktigt jävla trött och känner hur en av de personer som har inspireerat mig och betytt mest för mig i hela mitt liv försvinner i från mig bara för detta. Guys, I hate my life just nu. Varför? Varför tror hon att du hatar henne? JAG VILL INTE ATT DU SKA GRÅTA FÖR DU ÄR JÄTTESNÄLL OCH AWESOME OCH SNÄLLA OCH AWESOME PERSONER SKA INTE GRÅTA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då blir ju jag också ledsen 6 okt, 2012 19:38 |
|
Savi
Elev |
sanna1324567 - Tydligen för att jag inte har pratat mycket med henne sen vi sågs innan jag åkte och för att hon har flyttat in hos min familj och att jag typ inte likear och kommenterar hennes bilder på Facebook...
6 okt, 2012 19:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Savi: Alltså...?sanna1324567 - Tydligen för att jag inte har pratat mycket med henne sen vi sågs innan jag åkte och för att hon har flyttat in hos min familj och att jag typ inte likear och kommenterar hennes bilder på Facebook... Det var ju knäppt! Ojojoj... 6 okt, 2012 19:57 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Incendio Jag förstår dig till en viss del. Jag river mig mist tjugo gånger per dag ibland mer.
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 6 okt, 2012 23:22 |
|
Incendio
Elev |
LucyMalfoy, jag höll på att förblöda förra veckan. Skar över 1cm djupt.
6 okt, 2012 23:36 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Incendio, du måste göra något åt det innan du dödar dig själv
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 6 okt, 2012 23:40 |
|
Safrina
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag skulle inte klara mig utan dig heller. ♥det här kan kännas lite obekvämt att tala om för personer som inte förstår och jag får aldrig en stund där jag kan förklara exakt hur det känns. jag skriver allt i spoilern nu för att jag vill inte direkt ha det helt framme Spoiler: Tryck här för att visa! skönt att ha det sagt nu för jag har alltid velat förklara känslorna ♥ när jag ändå skriver om känslor nu så vill jag tala om för mina vänner Safrina och HarryPotternerd_97 att ni är dom bästa vännerna man kan ha och ni förstår mig så bra. jag vet inte hur jag skulle klara mig utan er! Du betyder jättemycket för mig och om jag skulle beskriva dig så blir det inte "Snäll, rolig och belieber". Det blir "Snäll, rolig och en jättefin och underbar vän".
7 okt, 2012 12:12 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Savi: Många kramar till dig vännen! Du är stark
Haka inte upp dig på det där med "great family"-grejen. Det uttrycket kan man ta på så himla många olika vis och beroende på i vilken livsperiod man är i under sin livstid kan det där med familj vara något riktigt trasigt och konstigt - men ändå en bra familj. ...väldigt diffust det där men det jag menar är väl att en familj kan vara en trasig men hel familj (där kärleken övervinner men att det finns många bråk och åsikter). En familj kan även vara en kärleksfull familj utan bråk (men där åsikter knuffas undan för att undvika just bråk). En familj kan vara något som brister - raderas pga bristande kärlek, återkommande brister i relationerna mellan familjemedlemmar osv. (t.ex. så har jag valt att ta avstånd från de familjemedlemmar som får mig att må psykiskt dåligt) - då är det inte längre en bra familj. Den håller inte. Det är möjligt att din värdmamma i skrivande stund valde att jämföra din familj (så som hon fått uppfattning om hur den är) och Rachels familj (så som hon uppfattat att den är) och då dragit slutsatsen att du har en bra familj. Vilket som så hoppas jag att du känner att du har en familj vars familjemedlemmar är några du älskar innerst inne och om du någonsin behöver skriva av dig så vet du att jag är en uggla bort. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 7 okt, 2012 12:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Incendio: Är i en svacka igen. De som inte orkar läsa långa, tragiska texter om en sjuk femtonårig flickas liv behöver inte öppna spoilern. Spoiler: Tryck här för att visa! Tack till er som läste. Ni är guld värda. ♥ Det är viktigt att dina föräldrar får reda på, om det inte redan vet, hur VANLIGT det är med tonåringar/barn som skär sig. Depression är inget som världens bästa föräldrar kan styra över. Varför skulle det vara så hemskt om de fick reda på det? I efterhand brukar man ångra sig. Det finns ärr som aldrig läker, tror du inte att dem kommer se dina bara armar/ben någon gång? Försöker bara få dig att se ur andra perspektiv nu. Det är lätt att man gärna döljer problem för sina föräldrar, om man blir retad, mår dåligt osv. Det som jag tror är det viktigaste för en förälder är att känna till vad som försiggår i barnens liv, vad det än är och förutsatt att det är föräldrar som bryr sig. Efter åren som gått vet jag att nästan alla mina gamla kompisar/bekanta har haft kontakt med någon form av barn psykiatri. Nästan alla familjer har det någon gång i tiden. Ditt skärande låter ångestrelaterat. Att berätta för någon kan vara ett första steg i att få hjälp och får du en fungerande medicin kommer din ångest att lindras vilket då resulterar i mindre/inget skärande. Jag känner inte ens dig, men vill bara åka hem till dig och slänga bort allt vasst ni har hemma. 7 okt, 2012 12:40 |
|
Savi
Elev |
Kintsugi - Hon skriver aldrig till mig. Skrev att hon lyssnade på någon svensk låt och frågade om jag hört den och jag svara ja och sånt. Men sen dess har jag inte hört ett ord. Har inget emot henne, hon gick bakom ryggen på mig i våras vilket jag blev lite besviken över men något som jag har lagt bakom mig. Jag behandlar inte henne anurlunda är vad jag behandlar andra på FB. Självklart pratar jag mer med mina närmaste vänner men annars pratar jag inte med folk alls.
Så det är där jag blir så förvirrad. Och mest arg för att hon själv inte kan ta den konversationen...
7 okt, 2012 13:06 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen