Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 693 694 695 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Incendio
Elev

Avatar


Är i en svacka igen.
De som inte orkar läsa långa, tragiska texter om en sjuk femtonårig flickas liv behöver inte öppna spoilern.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Är så less på att ständigt fejka det där förbannade leendet.
Jag vill inte skratta, jag vill inte äta, jag vill inte prata. Men jag är så himla rädd att någon då ska fattar hur dåligt jag mår, och kanske göra så att mina föräldrar får reda på mitt kaotiska liv.

Självskadebeteendet håller på att ta över mitt liv totalt, liksom på riktigt. Jag kan inte kontrollera det längre, det är mitt beroende som kontrollerar mig. Nu kan jag inte ens gå tre dagar utan att skära mig.
Jag får abstinens, blir helt galen. Efter varje kväll jag skurit mig lovar jag mig själv att det var sista gången, fast det har aldrig varit det. ''Bara 2 till...'', som slutar med att jag sitter, blodig om ben och fingrar och håller på att tappa kontrollen. 10 cuts förvandlades till 30, som förvandlades till 60. Det blir mer och mer. Det håller på att sprida sig över kroppen, precis som ett dödligt virus. Det börjar någonstans och sprider sig, ut till minsta lilla vrå.

Den bästa känslan jag vet är få dra det vassa föremålet mot huden, om och om igen och se blodet tränga sig fram. Det lugnar mig, och jag blir hel i någon minut. I någon minut försvinner alla problem, jag känner mig lugn och saker känns faktiskt bra. Sen vaknar jag upp ur min trans, och inser vad jag håller på med.

Fick ett desperat behov i skolan idag, under bildlektionen. Snappade åt mig en liten pennvässare, kutade gråtandes mot toaletten, och plockade isär den för att komma åt det sylvassa bladet. Jag fick loss det, satt på toaletten med tårarna strömmandes längs kinderna och bladet pressat mot låret i desperat behov av lugn. Och det fick jag. Det där var en av de gånger som jag blödigt som mest, blodet rann och när jag fattade vad som hände så började jag hålla papper mot benet som snabbt blev blodigt, men tillslut fick jag benet inlindat i papper och jag kunde fortsätta dagen normalt, lite kramper och smärta i benet, men jag överlevde.

Jag känner mig så sjukt dum och otacksam, jag har världens bästa vänner och världens absolut finaste flickvän. Jag borde inte må dåligt. Mitt liv borde vara komplett, jag ska inte gråta, skära mig och kräkas. Jag ska skratta, le och hålla på. Men det är bara omöjligt.

Depressionen håller på att ta över mitt liv på riktigt. Drömmer om att bli påkommen med självskadebeteendet och allt. Är så rädd. Men jag kommer inte att klara det här, och jag har kommit till en punkt, där jag har förstått att jag kommer behöva hjälp för att ta mig ur det här.
Jag är inte redo att öppna mig än, men mitt nyårslöfte 2013 är att söka hjälp, via UMO, via en präst eller något sånt. Jag vet att jag behöver det. Jag är inte frisk.

Vill nog inte bli räddad, men jag vet att jag måste bli det. Vill inte att de som fortfarande står vid min sida ska gråta över mig.

Jag vill inte att mina föräldrar ska känna att de misslyckats som föräldrar. Vill inte att de ska behöva se deras dotter sönderskuren, vill ingenting. Vill dö. Varför föddes jag? Kommer ofta på mig själv med att tänka på självmord. Hur lätt det skulle vara, ''råka'' bli överkörd, eller något sånt. Åh.

Jag orkar inte mer.


Tack till er som läste. Ni är guld värda. ♥

6 okt, 2012 00:18

lillamymin
Elev

Avatar


Incendio: Åh, jag vet inte helt vad jag ska skriva. Det känns som om det är en sånt läge när allt verkar omöjligt. Men någonstans i allt kaos finns det ljuspunkter. Ta till exempel det här: Du skriver här på mugglis...Du vet att det har "gått över styr". Är inte det en början? Okej, jag vet hur hemskt gärna du vill att det ska försvinna, men det kommer inte göra det av sig själv. Kanske dör det ut med tiden, men oftast tar det någonting väldigt extra för att det ska förändras. Du måste våga ta det ett steg längre än hit. Nu vet vi om det, men räcker det för att allt ska lösa sig? Räcker det att jag skriver ett svar till dig nu för att du helt magiskt ska sluta skära dig? Jag önskade att det vore så, men det är det nog inte. Det är inte okej som det är, det funkar liksom inte. Du kanske inte ser det nu (eller så gör du det, vad vet jag), men någon kommer du att inse vilket enormt problem det är och då ångrar man sig. Fundera lite över allting, är det såhär du vill ha det? Vill du att ditt liv ska se ut såhär? Ärligt talat finns det människor som verkligen vill "må dåligt", men är du verkligen en av dem? För det tror jag inte. Du är en helt fantastisk person, och det borde inte behöva vara såhär.
Jag vet att det är superläskigt att göra någonting, tro mig jag har suttit på precis samma sits med en massa ögon stirrandes på en. Men det är vägen man måste ta. Och jag vet att det sista du vill är att dina föräldrar blandas in. Men det går att undvika. Det går att ta sig ur detta utan att världen går under. Ta dig mod att tala med någon, och de kommer att lyssna på dig och respektera dig för de önskningarna du har. Var bara tydlig med vad dina villkor är. Folk vill hjälpa dig, inte göra saker och ting värre.
Jag tänker inte skriva, försök att sluta, för jag vet att det inte kommer hjälpa. Jag vill såklart att det ska bli så, och jag hoppas att det blir fallet. Men en tillsägelse räcker inte alltid, ibland bara triggar den till ännu mer.
Om du vill så får du skriva till i pm, så kan vi prata mer än i öppet forum! Om du vill och behöver så kommer jag att finnas.

Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse.

6 okt, 2012 00:38

Borttagen

Avatar


Incendio: Det nyårslöftet var det bästa för dig. Hoppas du håller det.
Jag vet att det inte hjälper när man får ett "försök att sluta" inlägg, för jag har också skurit mig.
Jag ska bara tala om för dig att det bästa är att ta bort allt vasst från ditt rum. Och då lämnar du inte rummet på hela natten/kvällen. Men, man skär sig ju ibland i skolan. Där kan man inte ta bort alla vassa föremål.
Du får jättegärna uggla mig! ♥☻

6 okt, 2012 09:05

Dini99
Elev

Avatar


Incendio:
Jag önskar jag kunde komma med något riktigt vist nu, men
försök ta kontakt med någon vuxen nu direkt, innan det blir bara värre och värre. Ring till bris eller vad som helst, men försök göra det så fort som möjligt.
Och du vet att jag alltid finns här. Du är stark! KRAM.

Skrivet av baramin:
Nu ska jag inte vara sådan, men jag vill verkligen inte skriva ut det här i forumet pga för feg. Någon som kan ställa upp på att få en uggla skickad till sig? Jag vill bara få ut det någonstans tack.

Finns alltid här för dig, och det vet du. ♥

"What do you mean? Do you wish me a good morning, or mean that it is a good morning whether I want it or not; or that you feel good on this morning; or that it is a morning to be good on?"

6 okt, 2012 09:06

Detta inlägg ändrades senast 2012-10- 6 kl. 10:50
Antal ändringar: 2

Majis
Elev

Avatar


Incendio: Liksom... Nu låter jag hemsk, men.... Jag kunde inte läsa din text för jag är så jäkla blodrädd så jag mådde lite illa, speciellt under det med pennvässaren, så det skippade jag... Sorry... Så mitt "svar" eller vad jag ska kalla det kanske bli lite osammanhängande för jag inte läste ett stycke, mne fick såna rysningar i handlederna osv så jag mådde illa, sorry Är jätteblodräd... D:

Men i alla fall! Jag vet knappt vad jag ska säga, men liksom... Usch! Det r hemskt... Liksom... hur kommer dte sig att du började... Cutta dig? Liksom.... Gah! Vet inte vad jag ska säga! Men liksom, hur började det egentligen? För jag har aldrig fattat varför vissa börjar göra det... Jag kan väl ändå förstå anledningen, men varför vill man skada sig själv och... Tömma sig på blod?
Men vad har egentligen hänt? Det måste ju finnas en grund och botten till att allt började, sen är det helt enkelt svårt att sluta... Men oh... Vet ju inte vad jag ska skriva D: Men fina du... Du kan skicka en uggla! Kanske låter LITE mer vettig då...

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

6 okt, 2012 10:33

Ginny!!!!
Elev

Avatar


Jag är kär i en bokkaraktär. It sucks so freaking much, and still it is so awesome.
Jag kommer aldrig få träffa honom, men samtidigt är jag lycklig. Jag menar, jag blir inte sur på att han blir ihop med någon annan, jag vill bara att han ska ha det så awesome som möjligt. Jag behöver inte oroa mig för att han inte ska tycka om mig. Jga kan träffa honom om och om igen genom att bara öppna boken. Jag kan gråta och skratta åt honom och med honom, och han kommer inte tycka jag är konstig för det.

Stryk 'it sucks so freaking much.' It is pretty awesome. ♥



Leo Valdez ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fe2604d4e654e52abbd9785f560c429be%2F15mvbna%2FUNumtsf3f%2Ftumblr_static_klaine_proposal.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F74d9acb871a5dcb72ab146464895c579%2Ftumblr_msgmobrRjg1r4ep8so3_250.gif

6 okt, 2012 11:21

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny!!!!:
Jag är kär i en bokkaraktär. It sucks so freaking much, and still it is so awesome.
Jag kommer aldrig få träffa honom, men samtidigt är jag lycklig. Jag menar, jag blir inte sur på att han blir ihop med någon annan, jag vill bara att han ska ha det så awesome som möjligt. Jag behöver inte oroa mig för att han inte ska tycka om mig. Jga kan träffa honom om och om igen genom att bara öppna boken. Jag kan gråta och skratta åt honom och med honom, och han kommer inte tycka jag är konstig för det.

Stryk 'it sucks so freaking much.' It is pretty awesome. ♥



Leo Valdez ♥

Haha! I know the feeling! xD Sån är ja typ gällande Ron Weasley.............. O.O

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

6 okt, 2012 11:28

Stella
Elev

Avatar


Well...

Spoiler:
Tryck här för att visa!Mitt förhållande är i en hemsk svacka just nu. Just nu kan vi bara träffas på helgerna (inte alltid, men oftast). Och för tillfället lider jag själv av någon slags nedstämndhet, mår rätt dåligt och på vardagarna vill jag bara att min pojkvän ska komma hem så jag kan prata med någon jag litar på, så han kan krama mig och så att jag inte behöver känna mig så fruktansvärt ensam. Tidigare har han haft den effekten på mig. Men i något skede började det bara kännas som att han började prioritera andra saker framför mig. Denhär helgen känns det som om han prioriterar allt annat än mig.

Tidigare har han visat att han tycker om mig, på ett sätt eller annat, men nu är det som om jag inte finns. Han pratar med alla andra än mig när vi är ute, han vill aldrig umgås själv med mig, utan någon av hans kompisar är alltid med. Han pratar inte med mig om någonting längre. Eftersom vi i princip har ett distansförhållande borde vi ju ringas, sms:a och hålla på. Tidigare ringde han mig varje kväll, men nu är det alltid jag som får hålla kontakten.

Han kommer hem till mig, men då pratar han knappt med mig. Oftast kommer han sent, sover, och åker hem tidigt. Det känns bara som om han inte bryr sig om mig längre. Jag vet att det beror på distansen, men jag vet bara inte hur jag ska orka med detta i ett halvår till. Jag är riktigt trött på att gråta över honom.

Endless, Nameless

6 okt, 2012 13:43

Incendio
Elev

Avatar


Majis, det började mer eller mindre när jag gick i sexan(går i nian nu). Då var jag mobbad, mina föräldrar separerade och det kändes som att det inte fanns något ljus i livet. Jag fick mer eller mindre hjälp av en psykolog, men egentligen fick han mig bara att må sämre. Sista mötet med honom så fick jag höra ''Jag tror inte att det är så allvarligt som du tror. Jag tror bara att du överdriver.'' Det tog rejält på mig.
Men i alla fall, sen slutade jag med självskadebeteendet som då inte var så himla seriöst, det är inte på samma nivå som det är nu.

Det var i vintras som jag började på allvar igen. I december minns jag att jag skar in ett hjärta på mitt lår, för att jag kände mig oälskad. Det avgick ett tag, men sen i mars, då det började kaosa i mitt förhållande började det igen. Killen jag var tillsammans med, slutade prata med mig. Jag fanns inte. Och det tog riktigt hårt på mig. Och under perioden mars-maj blev det ungefär 30 cuts. Och nu, i början av oktober lider jag av extrem ångest och självhat. Jag hatar mig själv. Jag är rädd för mig själv. Sitter här med runt 65 ärr/cuts. Åhh.

6 okt, 2012 14:23

Savi
Elev

Avatar


Jag är så jävla less på att vara i den här situationen hela tiden.
En tjej från Australien som var i USA samtidigt som jag förra året från och med januari kunde inte bo kvar hos sin familj. Min värdmamma var hennes kontaktperson och hon var ofta med oss pga olika saker. När jag åkte hem hade min värdmamma bestämt sig för att inte ha några fler hos sig. I augusti får jag höra att Australienaren ska flytta in för att hon itne kunde bo kvar ohc ingen annan ville ha henne. Jag har inga problem med det, skulle vara avundsjuk på vem som helst som flyttade in.
Nu fick jag detta från min värdmamma efter att vi hade pratat på Facebook om Glee och Grey's och allt där emellan:
"I need you to stop hating Rachel. I know you well enough to know your not happy she's still with me. But it really hurts her feelings bc she liked you a lot. She wants to talk to you but she didn't know how. She can't and never will replace you."

Jag har aldrig hatat tjejen. Jag har inget emot att hon är där, och sa att jag bara är avis och skulle vara det på vem som helst, men är inte direkt så att jag säger något eller agerar på ett annat sätt mot tjejen.
Och när jag frågar vad det är jag har gjort och att jag inte förstår får jag:
"She wants to be able to still talk to you and she's scared you're mad. She liked you a lot.

The comment and not having room for you broke her heart. Plus she knows deep down the only reason I have her is bc no one else did. She's really insecure. You at least come from a great family. She comes from a family who are jerks"

Jag har dock ingen great familj. Älskar dem men den press jag ständigt är under och de skrik och bråk som pågår i detta hur näst intill dagligen är inte en great familj. Vill inte gå in mer specifikt då det går i från ämnet. Och sen när är det bara hon som är osäker, det är jag med och de vet de båda två.

Såå, nu sitter jag här och gråter. Har svarat att jag börjar bli riktigt trött på att det alltid är jag som gör saker fel och att jag måste rätta till allt. Är framförallt riktigt trött på att ständigt höra från andra vad andra tycker om mig.
Jag är bara riktigt jävla trött och känner hur en av de personer som har inspireerat mig och betytt mest för mig i hela mitt liv försvinner i från mig bara för detta.

Guys, I hate my life just nu.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F30.media.tumblr.com%2Ftumblr_le9zh0sgjf1qc7ddno1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m3d74qpoI81r7ifqv.gif

6 okt, 2012 19:07

1 2 3 ... 693 694 695 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.